login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Browser vraagt gebruikersnaam en wachtwoord bij lokaal testen

Offline Sweepee - 24/02/2005 21:32
Avatar van SweepeeHTML beginner Hoi iedereen,

Ik ben pas bezig met ASP en gebruik mijn eigen PC als lokale webserver om te testen. Ik heb dit gedaan door de ISS te installeren, een map aan te maken voor de ASP bestanden, een alias maken voor deze map, de map delen via het web,... jullie kennen het waarschijnlijk wel. Met de URL http://localhost/... kan ik de bestanden in deze map ook uit testen in browsers. Internet Explorer alleen weliswaar in mijn geval! Wanneer ik hetzelfde probeer in andere browsers (Firefox, Netscape), dan vraagt de browser een gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl ik dit niet heb ingesteld bij de map ofzo. Ik probeerde mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn Windows account, maar dit bleek het ook niet te zijn.

Weet iemand hoe ik deze gebruikersnaam en wachtwoord achterhaal of instel? Of is het een instelling van de browsers zelf misschien? Ik ben ten einde raad .

Bedankt voor alle reacties!!! 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gml - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Gml HTML beginner Moet je browser niet rechten hebben op de map C inetpubrnWaarschijnlijk is bij de installatie van IIS de rechten voor IE al goed gezet. rnrn
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00
Avatar van leendertW PHP beginner Ik heb datzelfde probleem ook een keer gehad toen ik IIS installeerde op mijn computer en wilde benaderen vanaf buiten. De oplossing heb ik gevonden de website van microsoft zelf (weet het niet meer $)rnAls ik jouw was zou ik ipv IIS gewoon easyphp (www.easyphp.org) installeren.rnrnSuc6
Offline DeafBoy - 30/11/1999 00:00
Avatar van DeafBoy HTML beginner Rechten wel goed ingesteld
Offline Sweepee - 30/11/1999 00:00
Avatar van Sweepee HTML beginner Ik heb de oplossing gevonden D.rnHet was gewoon een instelling bij IIS.rnrnBedankt voor de reacties! rechts
Offline dany - 23/04/2005 22:19 (laatste wijziging 23/04/2005 22:21)
Avatar van dany Nieuw lid sweepee > welke instelling dient er bij IIS gewijzigd te worden?

thx

d.
Offline nemesiskoen - 23/04/2005 22:22
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
leendertW
kun je via easyphp ASP scripten?
Offline xSc - 04/05/2005 12:35
Avatar van xSc Onbekend Sweepee, heb gisteren ook IIS geinstalleerd.

Wat je moet doen:

Als er om gebruikersnaam/wachtwoord wordt gevraagd, moet je dit invullen:

De gebruikersnaam en het wachtwoord van het lokale administratorsaccount.
Offline wisj - 10/05/2005 22:30
Avatar van wisj Nieuw lid Ik neem aan dat jullie IIS voor XP bedoelen, in IIS voor 2000 is de standaard gebruiker IUSR_JESERVERNAAM. Zorg er voor dat in de eigenschappen van de root dir. (in IIS) 'Authentication Methods' het vinkje bij 'Anonymous access' aan staat en op dir. niveau de IUSR_JESERVERNAAM minimaal leesrechten heeft.

Rechten op directory niveau en binnen IIS zijn 2 verschillende zaken die je moet regelen maar beide erg belangrijk. Wil je een database gebruiken (bv. MS Access) zet deze buiten de IIS root (kan niemand bij om bv. te hacken) en zorg dat de IUSR_JESERVERNAAM minimaal leesrechten heeft. Bij bv. een gastenboek zijn ook schrijfrechten nodig. GEBRUIK NOOIT UIT GEMAKZUCHT FULL CONTROL!!!!!!
:o
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s