login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Query op meerdere databases

Offline xSc - 18/08/2009 14:56
Avatar van xScOnbekend Het volgende:

Ik heb een connectionstring voor een database. Echter, ik voer een query uit op meerdere databases. Nu krijg ik logischerwijs de foutmelding "invalid objectname [ tablename ]", omdat ik een tabel uit een andere database opvraag.

De connectionstring en de tabelnamen zijn gedefinieerd in web.config.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 18/08/2009 15:01
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
select * from [databasename][tablename] zou moeten werken.
Offline xSc - 18/08/2009 15:21
Avatar van xSc Onbekend @Ontani, bedankt. Is er ook een truukje om eenvoudig een databasenaam uit een connectionstring te halen? Om moet dat gewoon met substring en zoeken binnen string?
Offline Ultimatum - 18/08/2009 15:58
Avatar van Ultimatum PHP expert Kan je de databasenaam niet als variable boven je connectionstring declareren? Zo kan je de variable gebruiken binnen de connectionstring waar nodig is.
Offline xSc - 18/08/2009 16:19
Avatar van xSc Onbekend @ultimatum, dat heb ik ook zitten denken, maar hoe doe je dat in je xml file (web.config)?
Offline Ultimatum - 18/08/2009 16:28
Avatar van Ultimatum PHP expert Kan je niet een root tag per database maken? Dus iets in de richting van:

  1. <database>
  2. <naam>Connection 1</naam>
  3. </database>
  4. <database>
  5. <naam>Connection 2</naam>
  6. </database>


En dan de root tags doorlopen (database) en dan de key pakken van welke je nodig hebt. En met een methode die gelijk is aan getElementsByTagName() zou ik alle databases ophalen en dan aan de hand van een key de juiste data ophalen uit die tag. Ik hoop dat je een beetje snapt waar ik heen wil. Beter kon ik niet beschrijven wat ik bedoelde, sorry daarvoor. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s