login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Visual Basic + Probleempje

Offline larssy1 - 12/10/2007 21:58 (laatste wijziging 16/10/2007 13:27)
Avatar van larssy1MySQL beginner Hey mensen,

Ik vroeg me af, Gebruikt hier iemand Visual Basic 6?

MVG
Larssy1

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MothZone - 12/10/2007 22:05
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Ja, ik gebruik t al enkele jaren.

En wat ben je er nu mee? 
Offline larssy1 - 12/10/2007 22:14
Avatar van larssy1 MySQL beginner ik ben nog niks ik ben pas eergister begonnen. Ik ken het maar net, maar vind het al een te gek programma. 

Ik heb echter ook een boek gehaald over Visual Basic 6. Maar ik kan alleen wat dingen niet vinden in het boek.

Bijv. Hoe ik een pagina laad vanaf een website (direct) en hoe ik een .txt laat (ook direct)

pagina laden vanaf website: Voor Home..
.txt laden: vanwege Terms of Agreement..

Zou jij me daar miscchien bij kunnen helpen?


MVG
Larssy1 
Offline zamna - 12/10/2007 22:20
Avatar van zamna HTML beginner VB6 is eigenlijk 'oud'. Het wordt niet meer ondersteund en is eigenlijk geen next-gen programmeertaal. VB.net is dat wél.
Offline larssy1 - 12/10/2007 22:30
Avatar van larssy1 MySQL beginner Welke is het gemakkelijkst en het professioneelst dan? 
Offline MothZone - 12/10/2007 22:33
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Gemakkelijkste én professioneelste?
Gemakkelijkste is VB6
Professioneelste is VB.Net

Maar VB6 wordt nog steeds veel gebruikt hoor, ondanks zijn leeftijd.
Offline larssy1 - 12/10/2007 22:40
Avatar van larssy1 MySQL beginner Ah ok.. maar ik zit nog wel met die 2 probleempjes,, en kan niet vinden in het boek.. 
Offline Abbas - 12/10/2007 22:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan verder zoeken op internet of een ander boek raadplegen. Als je nu in VB.NET programmeerde kon ik je zeker verder helpen! Overstappen naar .NET dus... ;-)
Offline larssy1 - 12/10/2007 22:53
Avatar van larssy1 MySQL beginner Hmm,, weet je toevallig een goeie site waar ik dat soort dingen kan vinden?
Offline citroen - 12/10/2007 22:57
Avatar van citroen Onbekend de enige reden waarom VB6 ondanks zijn leeftijd nog wordt gebruikt MothZone is omdat de programmeurs ervan zo oud zijn dat ze geen nieuwe taal meer willen aanleren. Wij als jonge programmeurs moeten daar onder lijden.
Offline MothZone - 12/10/2007 23:49
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde @citroen:
Vond al dat mn leerkracht van vorige 2 jaar ni echt van de slimste was, weet nu ook de rede waarom we VB6 gebruikte 

Heb hier ook VB2005 geinstalleerd, en het is duidelijk veel meer OO.
Kan wel begrijpen dat er mensen zijn dat moeite hebben om van de VB6-denkwijze over te stappen naar de OO-denkwijze van latere versies.

@larssy1: VB2005 Express is gratis te downloaden op de site van MS.
Een link? Ask google!
Offline larssy1 - 13/10/2007 00:11
Avatar van larssy1 MySQL beginner ok. en de laatste 2 vraagjes hier over..

(eigenlijk ander onderwerp)

1.
ik probeerde me install + launcher een icon te geven.
Maar als ik een plaatje gewoon van type ging veranderen, bijv van .gif naar .ico zei die dat het een ongeldig formaat was.

is er een speciaal prog voor nodig om iets .ico te maken?

2.
Ik zoek ook al een uurtje naar een icon voor een installatie teken. Die standard tekens zijn ook goed. Waar kan ik deze vinden.. Ask google helpt niet 



MVG
Larssy1
Offline Abbas - 13/10/2007 01:07
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Icoontjes
Express Editions

Als je echt OO wil gaan programmeren kan je beter C# of JAVA leren, al raad ik je dan persoonlijk C# aan... 
Offline larssy1 - 13/10/2007 12:01 (laatste wijziging 17/10/2007 16:44)
Avatar van larssy1 MySQL beginner ik zal kijken.. 

en bedankt voor die urls 

----------------------------------------------------------

Om een dubbele post te voorkomen doe ik het zo.. 

nou ik ben bezig met visual basic.. maar uhm..
ik heb het probleem dat ik mijn Buttons niet flat krijg,, en dus altijd 3d blijven en me plaatjes dus ook niet goed overeen komen met de achtergrond van het programma zelf.

Weet iemand een manier om dit op te lossen?

Mvg
Larssy1 


PS. IN het boek staat het ook al niet..
Offline cloudstrife - 17/10/2007 18:20
Avatar van cloudstrife PHP beginner Vind je dit niet in je properties van je button? Dacht van wel. Nu lijkt me dat wel niet echt een probleem om te blijven mee zitten als je leert programmeren...
Offline larssy1 - 17/10/2007 18:37
Avatar van larssy1 MySQL beginner ja,, ik heb net een nieuw progje gevonden... daarin kan ik costum buttons maken.. maar daar krijg je weer reclame van als je vaak op die button drukt..

en nee.. dat vind je niet in de button properties, je kunt wel kiezen om bijv iets 'flat' te maken, maar op een 1 of andere manier reageert ie daar niet op..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s