login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IIS met xp home voor ASP

Offline Slumpy - 11/08/2007 01:32
Avatar van SlumpyNieuw lid Hoi ,

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met IIS op Xp home edition .

Ik heb dit geinstalleerd ( met windows 2000 cd files ) , maar nu blijkt dit niet te willen werken .

Telkens weer krijg ik bij het oproepen van localhost , een venster met de vraag voor een gebruikersnaam en een paswoord , hoewel dit werd uitgeschakeld .

Indien iemand mij kan helpen of indien u weet hebt van een ander soort server om ASP.Net te testen , dan hoor ik dit graag .

Alvast dank

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 11/08/2007 01:46
Avatar van Ultimatum PHP expert Al naar de tutorials gekeken?
http://www.site...stalleren_(IIS)

En het is zeker mogelijk want ik heb het ook eens in een ver verleden gedaan (maand of 3 geleden )
Offline Slumpy - 11/08/2007 02:32
Avatar van Slumpy Nieuw lid Ik heb dit allemaal eens bekeken , maar kom geen stap verder .

Heb nu zelfs IIS6 geinstalleerd en nu krijg ik de melding "defautl website' wordt niet ondersteund .

Het scherm voor gebruikersnaam en paswoord zelfs niet meer , het lijkt me een lijdensweg te worden om te starten met ASP.Net .

Kan ik ergens een andere software matige server te pakken krijgen die het op XP home wel doet ?

Dank
Offline Ultimatum - 11/08/2007 02:48
Avatar van Ultimatum PHP expert Vond wel deze tutorial, kan je hier iets mee?
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/000105/
Offline Slumpy - 11/08/2007 04:16 (laatste wijziging 11/08/2007 05:06)
Avatar van Slumpy Nieuw lid Nee , niets !

Ik heb alles eraf gegooid en ben volledig opnieuw begonnen , resultaat , niets !!!

Heb ook enkele ASP.NET scripts getest vanuit de root .

Het probleem zal waarschijnlijk wel bij mezelf te zoeken zijn , maar wat precies??

In ieder geval , dank voor de reacties.

Edit:Wel ,Wel , eens iets anders ,krijg nu het volgende

''Aanmeldingsfout: gebruikersaccountbeperking. Mogelijke oorzaken hiervan zijn: geen lege wachtwoorden toegestaan, beperkingen van aanmeldingstijden, of een beleidsbeperking is van toepassing.''
Offline marten - 11/08/2007 08:17
Avatar van marten Beheerder Heb je je server wel als Administrator geinstalleerd?
Heb je bepaalde instellingen in je IIS Management Console veranderd?
Offline Abbas - 11/08/2007 10:46
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Er zijn talloze manier om IIS op XP Home te installeren, ik heb er ook verschillende gevolgd... Maar, allemaal zonder resultaat! Hier is hetgeen je kan doen:
KLIK HIER en scroll op die pagina een beetje naar beneden en download de Visual Web Developer 2005 Express Edition. Hiermee kan je websites maken in zowel C# als VB.NET en bij het debuggen van de website zet dit programma een eigen, tijdelijke, localhost op om je applicatie te kunnen testen. De andere versies kan je ook downloaden indien je dat wilt. Maar de Visual Web Developer is een zeer goed programma! Probeer het eens en laat maar iets weten of het lukt.

Succes... 
Offline Flex1986 - 11/08/2007 11:19
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
http://www.netfreaky.be/iis/

Deze heb ik ooit met succes geinstalleerd ik weet alleen niet of ASP hier ook in werkt. Mocht je echt een eigen server op willen zetten dan zou een virtuele pc nog een mogelijke oplossing kunnnen zijn. Let wel op hier heb je een aardig systeempje voor nodig  

Microsoft biedt ook complete virtual pc harddisken aan voor development weet alleen niet of deze vrij verkrijgbaar zijn en hoelang je er dan mee mag spelen.
Offline Slumpy - 11/08/2007 11:42
Avatar van Slumpy Nieuw lid Hallo iedereen , dank voor uw reactie .

Marten : Nee , heb ik niet gedaan , ben dit ook nog nergens tegen gekomen lijkt me , enig idee hoe ?

titjes: Ik heb Visual web Developer 2005 geinstalleerd , maar heb daar ergens over gelezen dat het uw kennis van Asp.Net niet ten goede komt , waarom ??? geen idee eigenlijk .

Flex1986: Wat is een aardig systeempje ? Ik werk nu met een wat verouderd systeem , AMD 1800+ , 512 Mb intern ,enz...
Tot nu toe kon ik alles doen wat ik wou met mijn systeem , maar ik denk dat het tijd wordt voor iets anders.
Ik bekijk alvast eens de optie Virtual pc.

Het is een beetje een late reactie , maar dit komt omdat ik deze morgen tot 07.00 uur aan het zoeken ben geweest.
Ik geloof dat ik zeker om en bij de 200 sites heb bekeken , waar ook maar iets te vinden was in verband met IIS en XP home .
Ik ben nu dus gestart met de volgende 200! 

Alvast dank!!
Offline Flex1986 - 11/08/2007 11:50 (laatste wijziging 11/08/2007 11:53)
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Op dat systeem gaat virtueel pc met daarin een windows 2003 server niet werken omdat je dan je pc aanzienlijk vertraagd ik denk zelfs dat het dan niet meer werkbaar is.

Denk zelf dat titjes de beste oplossing voor je heeft geboden  

Edit: IIS is niet gemaakt om op XP Home te draaien daarom is het een Home versie en geen PRO. Staar je er niet op kapot om het werkend te krijgen. Als je ergens een oud systeempje hebt staan dan kan je die nog in je kledingkast gooien met een lichte voeding en aanzetten zodra je je server nodig hebt. Maar ideaal is dat niet. Of gewoon weg Windows Server 2003 "kopen" en installen heb je nooit geen problemen meer met dat je met omwegen een servertje moet installen  
Offline Slumpy - 11/08/2007 12:47
Avatar van Slumpy Nieuw lid Ik las reeds op verschillende sites dat XP home en XP Pro , eigenlijk de zelfde programma's zijn , maar dat in de home versie er alleen enkele dingen zijn uitgezet .

Deze kan je op verschillende manieren weer aan zetten blijkt , je moet alleen weten hoe .

Mijn frustratie is ( wordt ) , dat het bij zoveel mensen wel werkt en hier dus niet .

Windows Server 2003 , zou inderdaad een oplossing zijn , ik kijk wel even op de site van microsoft voor meer informatie .

Dank
Offline Flex1986 - 11/08/2007 12:52
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Het klopt inderdaad dat XP Pro & Home een soort van gelijk is. Er zijn inderdaad dingen uitgeschakeld in Home die in Pro wel werken. Home is niet bedoeld als server zeg maar dus als je problemen ondervindt om het werkend te krijgen vin ik dat niet gek want het is niet officieel  

Tevens is Windows Server 2003 ook gebaseerd op dezelfde onderliggende schil als Windows XP
Offline Slumpy - 11/08/2007 14:04
Avatar van Slumpy Nieuw lid Even gekeken naar de prijzen van windows server 2003 , lijkt me een dure aangelegenheid om enkel even mijn asp.net scripts te testen .

Ik wens dus niet zelf een server te draaien via internet , gewoon even mijn scripts testen voor ze online gaan.

Het bedrijf die de hosting verzorgd van de site , ondersteund Asp.net , maar om bij iedere aanpassing de file te uploaden en dan te testen , lijkt me veel te omslachtig .


Ik heb ook eens een test gedaan met DwebPro , dit bleek ook al niet te lukken en veel informatie daarover is op internet niet te vinden , vandaar de test met IIS ( en de schreeuw om hulp).
Offline Abbas - 12/08/2007 00:09
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Waarom in godsnaam zou de Visual Web Developer je kennis van .NET niet ten goede komen. Ik ben ook begonnen met die versie, en ook de Express Edition van C# en VB. Deze laatste twee zijn om met WindowsForms aan de slag te gaan, niet voor websites. De Visual Web Developer is een kleinere versie van Visual Studio 2005 Professional, en dus ZEER geschikt om .NET websites op te testen! Geloof niet wat ze je wijsmaakten, wie het ook was!
Zoals al gezegd XP Home is niet gemaakt om IIS op te draaien, geloof me ik heb ook talloze tutorials gevolg, honderden verschillende methodes geprobeerd, het resultaat is dat ik XP Pro heb gekocht... Er zijn zaken die je bij XP Home kan "aanzetten" die bij Pro al "aanstaan", maar als dat voor IIS ook zo was zou het veel gemakkelijker zijn! Dus doe gewoon verder met die VWD en als er een probleempje is, post hier een topic of stuur me een PM!

Succes... 
Offline Slumpy - 12/08/2007 00:29
Avatar van Slumpy Nieuw lid Ik heb ondertussen de zoektocht naar een oplossing opgegeven , te veel tijdverlies .

Visual Web Developer had ik ondertussen verwijderd , maar nu staat die er terug .

Dus , deze wordt het , ergens een goeie dummie site voor ik een boek ga kopen ?

Ik zag dat er al ergens een nederlandstalig boek te koop is .

Voor mij belangrijk , asp.net met access , de nieuwe zoektocht is begonnen (maar nu waarschijnlijk iets makkelijker ).

Dank voor het geduld en de tips
Offline Abbas - 12/08/2007 01:05
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
KLIK HIER, misschien had je m'n laatste reactie op je topic nog niet gelezen.

Je sprak daar over het feit dat je code te zien kreeg, lees de tutorial nog eens goed door en het zou moeten werken, ik heb hem zelf nog eens gezelen en stap na stap opgevolgd en gemaakt en alles werkt naar behoren!

Slumpy schreef:
Dank voor het geduld en de tips
Geen enkel probleem! 
Offline Slumpy - 12/08/2007 01:40
Avatar van Slumpy Nieuw lid De code lijkt dus te werken , maar ik denk dat er iets niet klopt in de access file zelf , ik bedoel dat ik deze verkeerd laat lezen .

Kan u mij de code en de mdb. file soms bezorgen a.u.b.

Op die manier kan ik zien waar ik fout zit .

Nog zoiets , ik had alle scripts opgeslagen als html , wat natuurlijk ASPX moet zijn , zo kan je natuurlijk een tijdje bezig blijven ! 

Er blijken reeds meerdere visual web boeken voor handen te zijn .

Offline Abbas - 12/08/2007 01:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik zal hier morgen voor zorgen, want ik ga nu slapen, goed?
Offline Slumpy - 12/08/2007 01:48
Avatar van Slumpy Nieuw lid Geen probleem , goeie nacht.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s