login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Access database aanroepen

Offline Slumpy - 07/08/2007 22:07
Avatar van SlumpyNieuw lid Hallo ,

Ik ben pas begonnen met ASP.NET en wou graag iets testen .

In access heb ik een kleine database gemaakt 'test.mdb' , daarin Leden verdeeld in naam , voornaam , adres , postnummer en datum .

Ik werk met DwebPro onder XP home edition .

Nu wou ik graag via ASP.Net deze gegevens uitlezen en op het schermen laten zien .

Kan iemand mij daarvoor een scriptje bezorgen om ,
a) Te zien of mijn DwebPro en Asp.Net combinatie werkt .
b) Het script te bestuderen en op deze manier Asp.Net te leren kennen .

Alvast dank .

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 07/08/2007 22:26
Avatar van Stijn PHP expert http://www.site...amp;id=625 je kon ook gewoon zelf naar scripts > asp gaan.
Offline Slumpy - 07/08/2007 22:32
Avatar van Slumpy Nieuw lid Dank voor uw reaktie , ga dit even bestuderen .
Offline Abbas - 08/08/2007 01:10
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
stijn1989: APPEL! 

Dat is klassieke ASP en geen ASP.NET! 
Hier staat een HELE goede tutorial:KLIK... 
De code is in C#.NET, als je ze in VB.NET nodig hebt zal ik je die geven. Al raad ik je aan als je .NET begint te leren je direct C# leert. C# is de hoofdtaal van .NET, ligt qua structuur/syntax dichter bij PHP (vermoed dat je dit al wel wat kent) dan VB en is volledig OOP!

Veel succes!
Offline Slumpy - 08/08/2007 01:29
Avatar van Slumpy Nieuw lid Hallo Stijn , fijn dat u ook even reageert .

De link die u me gaf , had ik reeds gezien en getest .

Bij het testen van het gedeelte 'verbinding maken' , kreeg ik de melding 'verbinding gemaakt'.

Ik meen er dus te mogen vanuit gaan dat DwebPro op mijn XP home edition systeem werkt .

Nu zijn er daar nog andere delen , zoals de gegevens opvragen , daar werkt het dan niet meer , ik krijg dan de ASP.NET code op mijn scherm .

Wat betreft het leren van c# , is dit een must als ik me toch enkel wens toe te leggen op het maken van website's ?
Offline Abbas - 08/08/2007 01:54 (laatste wijziging 08/08/2007 02:02)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Hm, naar mijn weten ben ik (nog) niet Stijn...^^ Ik zei dat van die APPEL omdat hij je een tutorial in klassieke ASP liet zien en aangezien je .NET wil leren heb je daar (zo goed als) niets aan!
Slumpy schreef:
Nu zijn er daar nog andere delen , zoals de gegevens opvragen , daar werkt het dan niet meer , ik krijg dan de ASP.NET code op mijn scherm.
De code die in dat gedeelte staat is niet al van code dat er op in de pagina hoort te staan, misschien is dat je fout? Je moet rond de code het formulier hebben staan net zoals in het gedeelte "Verbinding maken". In het gedeelte om gegevens op te halen staat er enkel de echte code die nodig is om de gegevens op te halen, maar niet het formulier zoals uit het eerste deel... Je kan bijvoorbeeld alles van het eerste deel gebruiken maar de code vervangen door die van het stuk "Gegevens ophalen".
Slumpy schreef:
Wat betreft het leren van c# , is dit een must als ik me toch enkel wens toe te leggen op het maken van website's ?
Neen, je kan websites maken met C#, VB.NET, PHP, JavaScript, ... Als je dynamische (interactie tussen user en server) websites wilt maken kan je niet zonder .NET of PHP en als je opteert voor .NET raad ik je gewoon C# aan... 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s