login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PS afmetingen lijken me raar.

Offline vinTage - 21/10/2005 12:43
Avatar van vinTageNieuw lid Ik moest voor iemand een uitnodiging maken op de maat van een A4.
Nou heb ik toen ik photoshop opende voor "A4" gekozen, maar dat is op mn scherm VEEL groter.
Als ik het in een ander programma open dan is het ook veel groter, nu weet ik niet als het ding geprint word (dat is de bedoeling) of het dan wel past op een A4, maar aangezien alle 3 mn printers stuk zijn kan ik het niet testen.

Heeft er iemand een logische verklaring voor die afmetingen of heb ik gewoon iets doms gedaan?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 21/10/2005 12:48
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Je kunt vast ergens instellen hoeveel pixels/cm de kwaliteit van het plaatje is...
Offline Ontani - 21/10/2005 14:11
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
het kan zonder moeite verkleind worden bij het printen (doet het normaal gezien automatisch)

een A4 = 2480 x 3508 pixels aan 300 pixels/inch
Offline Keith - 22/10/2005 09:17
Avatar van Keith Grafische gevorderde Je kan gewoon bij het aanmaken van een document kijken hoeveel mm het A4'tje hoog en breed is en daarna meet je een normaal A4'tje en je zult zien dat het klopt

A4:
Width: 210 mm 2480 pixels
Heigth: 297 mm 3508 pixels
Resolution: 300 pixels/inch

Het lijkt heel groot idd vooral op 100% als je er dan een A4'tje bij houd tegen je scherm dan lijkt het niet te kloppen maar dat komt misschien doordat Photoshop iedere pixel laat zien op 100% en er zijn nog al wat meer pixels dan mm
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s