login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe maak je dit?

Offline Keith - 03/10/2005 22:03
Avatar van KeithGrafische gevorderde Ik heb een aantal plaatjes gevonden in iemand z'n gallerij en ik zou heeel graag willen weten hoe ik dit nu precies moet maken:

jason-brooks

Is er iemand die hier een gedetailieerde uitleg over kan geven?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 04/10/2005 09:17
Avatar van marten Beheerder Ten eerste: Stel jezelf de vraag waar het op lijkt.
* Het lijkt op een soort fotoalbum waarbij de foto's aan de zijkant geopend worden. Deze foto's kan je openen door javascript zoals je in de onderste balk van je browser ziet.

Als je dit combineert met een mooi design moet het toch geen probleem zijn voor je.
Offline NCube - 04/10/2005 09:21
Avatar van NCube HTML beginner Het gaat hem om de afbeeldingen in de gallerij, niet de gallerij zelf.

Het zijn Vector afbeeldingen die je kan maken met bijvoorbeeld Macromedia Flash of Adobe Illustrator, ik weet er zelf niet zoveel van maar je kan denk ik het beste gewoon ff googlen op "vector tutorial" oid
Offline Keith - 04/10/2005 09:41
Avatar van Keith Grafische gevorderde Sorry ik was even vergeten om te zeggen dat het om de afbeeldingen zelf gaat.

Ik heb namelijk al gezocht op internet heb al wat gedaan enz maar ik krijg niet egt de zelfde look
Daarom hoopte ik dat iemand hier ervaring heeft met deze stijl vector
Offline XenoX - 04/10/2005 12:44
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
Tutorials volgen en veel oefenen ?
Offline Xfader - 04/10/2005 18:39
Avatar van Xfader Lid Op http://www.pixel2life.com staan ook een aantal goeie vector tutorials
Offline Joel - 04/10/2005 18:41 (laatste wijziging 04/10/2005 18:41)
Avatar van Joel Eigenaar Op de website vond ik terug:

Citaat:
I am now an illustrator based in London, where I produce images using a Mac G4 in Adobe Photoshop or Illustrator, sometimes combined with more traditional fine art media.
Offline dufes - 04/10/2005 19:34
Avatar van dufes Grafische interesse met photoshop krijg je wel snel duidelijke pixels tezien in dergelijke tekeningen

de afbeeldegingen zijn eigelijk vrij makkelijk te maken als je de basis kent van illustrator of andere vector programma's, maar het duurd wel even eer je klaar bent

je neemt gewoon een zelfgemaakte foto of een uit een stock
dan neem je je pen tool, en je begint gewoon alle voorwerpen te "kleuren", het voorwerp eigelijk selecteren met de pen tool, dit wel in grote lijnen , niet de kleine details

http://docs.rinet.ru:8083/Ill/ch12/ch12.htm
http://www.drea...trator.php



Offline Kristel - 05/10/2005 00:09 (laatste wijziging 05/10/2005 00:16)
Avatar van Kristel Nieuw lid Heb je een vaste 'muishand' voor nodig.

Je kan bijvoorbeeld ook eerst van een bestaande afbeelding (foto dus) in 'blockeffect' zetten. En dan evt ook de 'omtrek' instellen.
Bij photopaint kan je dat, ik denk bij photoshop ook.
Dat is al gemakkelijker om binnen de lijntjes te kleuren.

Heb ooit zo eens iets geschilderd van zo'n bewerkte foto (sorry kan alleen dat laten zien maar dan heb je een idee van de richting)
http://lodgon.com/kris/schilderwerk.jpg
Offline WebVisual - 10/10/2005 10:04
Avatar van WebVisual Lid Vooral feeling heb je nodig om zulke dingen te maken. Het grafisch aspect moet eigelijk in je ziel zitten.

Ik ben voor vectorafbeeldingen erg gestelt op CorelDraw. Natuurlijk is dit ook een beetje eigen smaak. Je moet is proberen de lijnen te trekken en vlakken in te kleuren. Nadien kan je ze altijd bijwerken en verfijnen.
Offline Mister - 10/10/2005 18:12
Avatar van Mister HTML interesse Het gaat hier dus over vector-art

Hoe maak je dit? Met adobe Illustrator natuurlijk..

Adobe Illustrator is een programma gebasseerd op vectors.... dwz als je iets in illustrator maakt en vergroot of verkleind dit, dat het nog steeds diezelfde kwaliteit blijft. Probeer je dit in adobe photoshop (gebasseerd op pixels) dan zal de kwaliteit als je het vergroot echt wel verminderen omdat elke pixel word vergroot... Bij het verkleinen valt de kwaliteit dan nog mee...

Besluit: gebruik dus adobe Illustrator, er zijn natuurlijk ook nog andere programma's voor, maar illustrator is het meest gebruikte.

Nu, om dit te kunnen maken zul je nog veel moeten oefenen denk ik hoor. En als je echt geen tekentalent bent (creatief dus) maar je kan toch al wel met illustrator werken, kun je bijvoorbeeld een foto nemen en overtekenen in illustrator. Als je nog meer wilt weten, zoek dan ff op google naar vector -art - tutorials.

veel succes

Student Grafische en Digitale Media 
Offline BaddyZ - 11/10/2005 10:07 (laatste wijziging 11/10/2005 13:03)
Avatar van BaddyZ Nieuw lid nouja het lijkt mij erop dat hij dat zelf heeft getekend op de computer met een drawpad, 3D programma etc.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s