login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

extensie is hetelfde, maar toch gaat het fout

Offline vinTage - 23/08/2005 21:56
Avatar van vinTageNieuw lid okay, ik heb een probleempJE, het is nogal makkelijk opgelost, maar ik ben gewoon benieuwd naar wat er fout gaat.
We hebben 2 plaatjes, alletwee met EXACT dezelfde naam en afmeting etc etc, alleen is de ene door photoshop geweest, en de andere door fireworks.
Ik heb een swfje gemaakt die deze "cover.jpg" inleest, maar hij leest alleen die door photoshop is gegaan, en niet degen die door fireworks ging.
Heeft iemand een idee hoe dat komt/kan ??

Om een en andere te verduidelijken/bewijzen, heb ik een swf gemaakt, die "cover.jpg" inlaad.
Als je de swf in het mapje "WEL" gooit, zul je zien dat het wel gaat, en in het mapje "NIET" niet ..

Kortom, ik ben dus gewoon benieuwd naar wat het verschil is/kan zijn 

het bewijs staat hier

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Keith - 23/08/2005 22:10
Avatar van Keith Grafische gevorderde Haha geen idee hoe dit komt..
maar het is gewoon een bewijs dat je altijd photoshop moet gebruiken! (A)






(ik ben pro-photoshop en anti de rest )
Offline Geerios - 23/08/2005 22:11
Avatar van Geerios Onbekend Het zijn 2 verschillende plaatjes, bedoel je dat?
Voor dat hij door PhotoShop en Fireworks is gegaan was ie toen nog het zelfde?
Offline vinTage - 23/08/2005 22:16
Avatar van vinTage Nieuw lid het is een bestaand plaatje, waarvan het orgineel is verkleind door photoshop, en de andere door fireworks.
Verder is er géén verschil.
Offline Ontani - 23/08/2005 22:27
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
das gewoon het compressieverschil van fireworks en photoshop, ik zie zelfs niet dat het door photoshop gemaakt is, normaal zou er dan in de afbeelding eigenschappen moeten staan dat het met adobe photoshop gemaakt is, ivm dat laden heb ik ook geen idee
Offline Geerios - 23/08/2005 22:28
Avatar van Geerios Onbekend Als je ff het orignele plaatje bij die van PS en Fireworks houd zie je welke de kleur laat verandere 
Offline Keith - 23/08/2005 22:45 (laatste wijziging 23/08/2005 23:56)
Avatar van Keith Grafische gevorderde Waarom is mijn post verwijderd? 
ik zei alleen dat de ene 37kb was en de ander 39 kb

murfy edit: ikke, omdat dat een debiele opmerking was en omdat je op die manier ook een status krijgt die je niet verdient.
Offline vinTage - 23/08/2005 23:10
Avatar van vinTage Nieuw lid geen idee wie die heeft verwijderd, maar dat is iig niet de oplossing/verschil
Offline MothZone - 24/08/2005 01:02
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde hmm, heb ff zelf wat geklad in fireworks en geexporteerd als cover.jpg en die werkte.
Welke export-instellingen gebruik je?
Offline vinTage - 12/09/2005 22:48 (laatste wijziging 12/09/2005 22:56)
Avatar van vinTage Nieuw lid okay, ik het gevonden.

Het geval is dat flash alleen "non progressive" jpg kan inladen.
Nou was mijn 2e vraag natuurlijk, wat het verschil is tussen een "progessive" en een "non progessive" jpg is ?

Ik heb natuurlijk ook gezocht, en ben hier op uitgekomen.
Dus voor degene die ooit ook zoiets meemaken..maak er een non progessive jpg van 

Al sla je me dood hoe je dat zelf kan kiezen, dus als iemand dat weet, laat het hier maar horen !


p.s, ouwe koe opgedoken, maar wel met een antwoord 


edit: nou moet ik wel ff melden dat Murfy de "progessive" heeft gemaakt, en ik de goeie.
<hehe>murfy prutser </hehe>

murfy edit: fy
vinTage edit: bij jou of bij mij ? 
murfy edit: hilton, kamer 356
Offline Thomas - 13/09/2005 00:15
Avatar van Thomas Moderator Anders controleer de MIME-types van die twee eens? Misschien vind ie dat het twee verschillende typen JPEGs zijn ofzo?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s