login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[OPGEL] Photoshop bit-probleem

Offline Bertjuh - 19/05/2005 18:58 (laatste wijziging 20/05/2005 15:47)
Avatar van BertjuhHTML interesse Hallo,

Ik heb meerdere websites in photoshop gemaakt, gesliced enzo, nooit problemen gehad, maar nu ineens kan ik mijn PSD's niet meer bewerken.

Het volgende geeft photoshop zelf aan als ik een PSD open en vervolgens met een kwast ofzo erop klik:

Citaat:
Could not use the move tool because it does not work with 16 bit per channel images. (Convert image to 8 bit per channel to edit)


In de balk met de layers geeft hij aan dat het hele bestand uit één layer bestaat die background heet, met een slotje erop.

Ik heb het programma een paar weken niet meer gebruikt, en ik heb er zeker niet in de instellingen zitten rommelen.

---
Als ik de PSD in imageready open zegt hij:
Citaat:
Could not read Adobe ImageReady specific data because the slices were in an
unsupported format.


En daarna:

Citaat:
This 16 bit image has been converted to 8 bit, some color shifting may occur.


Als ik de afbeelding in photoshop converteer naar de gevraagde 8 bit, kan ik het plaatje bewerken, maar mijn layers ben ik kwijt!!!!

help? alvast bedankt!


-----
edit: hij doet het bij een heel aantal, maar er zijn ook een aantal PSD's waarbij ik de oude layers wel kan bewerken. Toch zijn ze allemaal met hetzelfde programma gemaakt. Mijn laptop is nooit geformatteerd ofzo.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 19/05/2005 19:02
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Hmm... en hij staat gewoon op RGB Modus?
Offline Bertjuh - 19/05/2005 19:13
Avatar van Bertjuh HTML interesse Ja, ik heb niet aan de instellingen gezeten verder.
Offline dufes - 19/05/2005 19:18
Avatar van dufes Grafische interesse kzou zegge, opnieuw installere, mss dat je door iets anders te verwijderen iets van photoshop verwijderd hebt ?
Offline Celehahn - 19/05/2005 21:04
Avatar van Celehahn Lid opnieuw installeren en de gegevens in de map c:/documents and setting/username/application data/adobe verwijderen
Offline Bertjuh - 19/05/2005 22:13 (laatste wijziging 19/05/2005 22:30)
Avatar van Bertjuh HTML interesse GEdaan, en de rest uit het register ook. Maar er verandert niets.
Ik ga eens proberen om het programma op een andere computer te installeren...
*zucht*

Maar toch bedankt! Als iemand anders nog wat weet...

---
edit: Op een andere computer doen ze het ook niet.
Offline EclipX - 20/05/2005 00:03
Avatar van EclipX Lid lol, dan denk ik zijn ze beschadigd oftewel, maar denk niet als dat mogelijk is, staan die psd's op alleen lezen? kweet niet als dit kan hoor, maar 't is maar een suggestie, staan die psd's op alleen lezen? zoja, vink 't dan eens uit, en probeer dan ees
Offline Ontani - 20/05/2005 00:18
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
of je hebt gewoon een afbeelding over je psd's opgeslagen maar dat lijkt me volkomen onwaarschijnlijk. psd's misschien beschadigd door verzenden met niet-binairy modes ofzo. alles kan 
Offline Bertjuh - 20/05/2005 15:46 (laatste wijziging 20/05/2005 15:47)
Avatar van Bertjuh HTML interesse Het is opgelost!

Bij deze weten we nu dus zeker dat photoshop _niet_ downwards compatible is.
Ik heb die websites in photoshop CS gemaakt, maar heb (per ongeluk?) photoshop 7 teruggezet.

Bedankt voor de hulp!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s