login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Crea met logo's ?

Offline Francis - 24/03/2010 09:52
Avatar van FrancisNieuw lid Het maken van een goed, professioneel logo is niet mijn sterkste kant. Is er ergens een designer die mij kan adviseren? Of wellicht zijn er andere sites met tips/trics. Wil graag iets eenvoudigs maar wel anders dan anders! Gaat om 'onlineworkz'.

Thnx vr jullie advies,
Francis

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nick5556 - 24/03/2010 09:55
Avatar van nick5556 PHP beginner Dit hoort bij samenwerken
Offline vinTage - 24/03/2010 09:57 (laatste wijziging 24/03/2010 09:57)
Avatar van vinTage Nieuw lid php ?
En ik neem aan dat je tutorials wilt en dus niet dat iemand een logo voor je maakt, want dan hoort dit in samenwerken.



verplaatst naar grafisch
Offline Ontani - 24/03/2010 09:57
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Niet echt nick5556, hij vraagt om advies, niet om het maken van het logo.
Offline Francis - 24/03/2010 13:55
Avatar van Francis Nieuw lid Oops sorry heren, kan dat het bij grafisch hoort of samenwerken...

Graag links / tutorials!!

@Ontani wil het wel graag zelf maken anders gaat het zo in de papieren lopen, klein detail ben un zij 
Offline Ultimatum - 24/03/2010 14:12
Avatar van Ultimatum PHP expert http://www.pixel2life.com/ heeft hele goede tutorials, zijn wel in het engels.
Offline Ontani - 24/03/2010 14:35
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Francis schreef:
... klein detail ben un zij 


Als dat maar een klein detail is...

Je kan allesinds al eens beginnen met de links door te lezen die hier doorgegeven zijn.

http://www.smas...-resources/
en
http://sixrevis...-resources/
Offline Jelmerholland - 24/03/2010 14:39
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Deze ene tut vind ik heel goed, net ff doorgelezen, ik ga ook maar is kijken of ik mijn logo een beetje kan aanpassen 

http://www.garysimon.net/logotutorial/
Offline Francis - 24/03/2010 16:12
Avatar van Francis Nieuw lid Heel erg bedankt voor de links, ga ik mee aan de slag!

Had nog een oproepje gedaan via twitter maar laten maken kost 250,= tot 10.000 euro's schrikschrik  
Offline Erwt - 24/03/2010 16:47
Avatar van Erwt PHP beginner Wat ik wel belangrijk vind aan het maken van een logo is..

Je begint met een idee om een logo te maken.. maak dit op papier, want daarop kan je alles. Vaak wordt namelijk een logo gemaakt op basis van de kwaliteiten van de grafisch designer. Het is juist de kunst om iets op papier te zetten wat MOOI is.. of je het nu wel of niet kunt maken, dat is altijd bijzaak.
Offline Martijn - 24/03/2010 20:05
Avatar van Martijn Crew PHP lol, 10.000 euro voor n logo? Voor iemand van jouw niveau, gaat iemand dat echt niet vragen tenzij ze echt dom zijn 10.000 is ongeveer 200 manuur (á €50 de uur), dat wordt dan een 3d logo die vanuit je scherm om je hoofd heen kan vliegen oid 
Offline Francis - 24/03/2010 23:20
Avatar van Francis Nieuw lid @Martijn lees twitterbericht:

elegantchaos:
@francishage dat ligt er helemaal aan waarvoor. Varieert van paar honderd euro tot vele 10-duizenden. about 7 hours ago via TweetDeck in reply


En wassup mt mijn niveau??  

@Erwt al druk aan het schetsen geweest, Thnx vr tip!
Offline Erwt - 25/03/2010 13:39
Avatar van Erwt PHP beginner @Martijn:

Daar krijg je dan ook gratis een bril bij die alles om je heen virtualiseert hehe

@Francis

Mij is geleerd dat het eerste wat je doet het 'IDEE' is en dat je deze moet maken met je pen/potlood. Hier zijn redenen genoeg voor.

Daarna moet je kijken hoe je bepaalde dingen gaat maken wat je in je logo hebt verwerkt en die dingen moet je dan op gaan zoeken en gaan leren.

Duurt even, maar dan wordt je echt de master! Succes!
Offline WimJ - 26/03/2010 02:10 (laatste wijziging 26/03/2010 02:20)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Goh.. Een logo in mijn ogen één van de moeilijkste dingen die er zijn.

Je gaat voor de bedrijfsnaam in een speciale huis stijl / kleuren pallet.
Je neemt de bedrijfsnaam letterlijk, en zoekt naar mogelijkheden om deze te visualiseren.

Anders dan anders..

Neem het net niet voor de hand liggende..
Voorbeeld, als je cliënt een veevoeder bedrijf is, zet er geen 2 kippen bij, of 2 graan silo's of weet ik veel wat..

Je moet extravagant denken zal ik maar zeggen, om anders dan anders uit de hoek te komen.

Je kan van alle boven genoemde tutorial ideën en technieken opdoen.
Maar het is uiteindelijk aan jou om de Mondriaan of de Van Gogh er van te maken.

Je zal waarschijnlijk denken, op wat slaagt deze post.
Maar bekijk het even, en komt het op neer.. speel niet wat met de lettertjes.
Speel niet met een bijhorend plaatje..

Hier even een voorbeeld.
http://www.playfullminds.com/

(PS: Check die animatie tab, en dan rechts boven het woord animatie, heerlijk gedaan)

Extra ordinair, anders dan anders maar toch een prachtwerk..
(als ik dan toch een voorbeeld moest geven van wat ik probeer te zeggen)

Ik hou men google en magazines open voor jou.
Laat je wel via PM of postje iets weten als ik nog iets vindt.

EDIT: http://www.loftystyledesign.com/ is bijvoorbeeld zoals ze het in de gaming wereld zeggen, 'epic fail' het moet mischien strak zijn, maar dit is geen logo in mijn ogen maar gewoon een stukje tekst met een foto aangeplakt, schande op creatief vlak..

Natuurlijk als de klant vraagt om een strak of modern design kom dan niet af met een xx kleurenpalet met xx pics, vectors, letters en weet ik wat nog voor kul..  

Bovenstaande post is geschreven van uit mijn visie, zeg niet dat iedereen zo moet denken of zal denken maar het is gewoon een visie dat ik deel waar je mischien iets aan hebt, mischien ook niet.
Bedankt door: nick5556, Jelmerholland
Offline Jelmerholland - 26/03/2010 07:41
Avatar van Jelmerholland PHP beginner +1 voor jou 
Offline Ontani - 26/03/2010 08:29
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
coolcoke schreef:
...
Hier even een voorbeeld.
http://www.playfullminds.com/

(PS: Check die animatie tab, en dan rechts boven het woord animatie, heerlijk gedaan)

Extra ordinair, anders dan anders maar toch een prachtwerk..
(als ik dan toch een voorbeeld moest geven van wat ik probeer te zeggen)...


Is toch helemaal geen logo waar je over spreekt, het logo van playfullminds zelf stelt ook niet veel voor.
Offline Francis - 27/03/2010 23:33 (laatste wijziging 27/03/2010 23:37)
Avatar van Francis Nieuw lid @Coolcoke Thnx vr je informatieve mail, mee eens hoor, ieder z'n vak! Kom zelf uit andere hoek maar wel opleiding genoten waarbij vakken als kleurenleer, beeldende vorming en kunstgeschiedenis dagelijkse kost waren. Nu maar beetje als autodidact aan de gang, idd kosten besparen..

Je voorbeeld links zijn helaas niet mijn smaak.

#Inmiddels wel op papier wat ik wil, nu nog uitvoeren.. maar komt vast goed  

@Ontani niet zo onaardig doen tegen Coolcoke..
Offline WimJ - 27/03/2010 23:44
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
Francis schreef:
@Coolcoke Thnx vr je informatieve mail, mee eens hoor, ieder z'n vak! Kom zelf uit andere hoek maar wel opleiding genoten waarbij vakken als kleurenleer, beeldende vorming en kunstgeschiedenis dagelijkse kost waren. Nu maar beetje als autodidact aan de gang, idd kosten besparen..

Je voorbeeld links zijn helaas niet mijn smaak.

#Inmiddels wel op papier wat ik wil, nu nog uitvoeren.. maar komt vast goed  

@Ontani niet zo onaardig doen tegen Coolcoke..


Was even om een voorbeeld te geven wat anders is, en wat 'fail' is 
Aargh Ontani is niet onaardig tegen mij hoor  

Hey maar ben wel benieuwd waneer je iets digitaal hebt, dat iets of wat vorm heeft 
Altijd leuk om ander creatieve breinen te zien !
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s