login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Script om afbeeldingsbestanden aan te passen (Opgelost)

Offline retupmocleps - 03/12/2009 08:52
Avatar van retupmoclepsNieuw lid Ik ben op zoek naar een technologie om afbeeldingsbestanden aan te passen. Het is de bedoeling dat ik bestanden kan uploaden en die automatisch worden aan gepast en dan pas worden opgeslagen.

Een het aanpassen zelf, moet dus geen mens aan te pas komen.
Wie weet er iets?

Alvast bedankt, namens mijn hele klas.

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 03/12/2009 08:56
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Wat aanpassen?
Tekst aanpassen
Bestandstype aanpassen
Grootte aanpassen
Vervagen
Verscherpen
Roteren
Skew

Iets of wat duidelijker graag.
Offline retupmocleps - 03/12/2009 08:59
Avatar van retupmocleps Nieuw lid Ik hoopte dat het zo duidelijk kon zijn, maar blijkbaar maakt het nog uit wat je wilt.

Om precies te zijn wil ik graag het greenscreen vervangen door een afbeelding. en ik wil er graag een tekst overheen zetten. Overigens is het wel de bedoeling dat de input een jpg-bestand met op de achtergrond een greenscreen.
Offline ArieMedia - 03/12/2009 09:07
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Als het met uploaden gebeurd word het wel lastig aangezien je met hotfolders moet gaan werken.

Er zijn diverse flows maargoed (bijv PowerSWITCH), daar betaal je stevig voor. Ben je er van bewust dat je een server nodig hebt?

In PowerSWITCH geef je de hotfolders aan, en stuur je photoshop aan. (In photoshop staan de batches die jij aangemaakt hebt voor een actie).
Offline retupmocleps - 03/12/2009 09:23
Avatar van retupmocleps Nieuw lid Ik begrijp dat je de afbeelding door photoshop moet trekken en u zegt photoshop legaal is duur.

Ik (wij) zijn ons bewust dat we een server nodig hebben. Eventueel kan dat mijn local-laptop zijn. En op mijn laptop staat al photoshop (legaal), zou dat op die manier te doen zijn?
Offline ArieMedia - 03/12/2009 09:29
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
retupmocleps schreef:
Ik begrijp dat je de afbeelding door photoshop moet trekken en u zegt photoshop legaal is duur.

Ik (wij) zijn ons bewust dat we een server nodig hebben. Eventueel kan dat mijn local-laptop zijn. En op mijn laptop staat al photoshop (legaal), zou dat op die manier te doen zijn?
zeg maar je hoor 

Je kan een virtuele machine op je laptop zetten (via VMWare). Als je windows server met photoshop er op zet en hier met batches gaat werken moet het lukken, maar ik weet niet of Photoshop automatisch hotfolders uitleest.
Offline retupmocleps - 03/12/2009 09:41
Avatar van retupmocleps Nieuw lid Ja, u was nogal routine 

Hmmm klinkt interessant, voor welke van de 2 aanpassingen heb je deze techniek dan nodig? De greenscreen, of het plakken van tekst, of allebei?
Offline ArieMedia - 03/12/2009 09:46
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
retupmocleps schreef:
Ja, u was nogal routine 

Hmmm klinkt interessant, voor welke van de 2 aanpassingen heb je deze techniek dan nodig? De greenscreen, of het plakken van tekst, of allebei?
beide.
Een batch kan je instellen op een bepaalde manier, denk dat je een batch aan een map moet koppelen

maar ik denk dat dit niet kan. Ben bang dat je echt met software moet gaan stoeien die photoshop kan aansturen. PowerSWITCH (flow-software) kan een xml lezen en kan de flow bepalen, deze stuurt een bestand de goede richting op.

Veel meer info kan ik je zo niet geven, moet zelf ooit nog een keer op onderzoek uit wat allemaal mogelijk is met photoshop los van een flow.
Offline retupmocleps - 03/12/2009 09:51
Avatar van retupmocleps Nieuw lid Ok, geeft verder niet. We weten nu in ieder geval welke kant we moeten gaan kijken.

Bedankt voor de moeite.
Offline Ontani - 03/12/2009 09:54
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
het automatiseren van een greenscreen zou kunnen als je die door phpgd haalt en de kleur van je greenscreen als transparant color opgeeft, het grootste probleem gaat zijn dat je met jpg's gaat willen werken waardoor de kleur van die greenscreen nergens hetzelfde gaat zijn.
Offline retupmocleps - 03/12/2009 10:38
Avatar van retupmocleps Nieuw lid Eventueel kan een ander afbeeldingsformaat ook, als het maar foto is, Gif bijvoorbeeld liever niet. Misschien dat PNG zich er beter voor leent?
Offline ArieMedia - 03/12/2009 10:40 (laatste wijziging 03/12/2009 10:50)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
retupmocleps schreef:
Eventueel kan een ander afbeeldingsformaat ook, als het maar foto is, Gif bijvoorbeeld liever niet. Misschien dat PNG zich er beter voor leent?
png is min of meer voor web bedoeld.

Je post dit in categorie grafisch..
Wat wil je ermee gaan doen? Voor een drukkerij is 300 DPI meestal minimaal, dit kan je met JPG het beste doen (of EPS). Web ondersteund echter niet meer dan 72 DPI, dan is PNG/JPG/GIF een betere optie,

PNG ondersteund transparantie, JPG niet
PNG is grooter qua bestand, JPG is kleiner
Offline retupmocleps - 03/12/2009 10:49 (laatste wijziging 03/12/2009 10:55)
Avatar van retupmocleps Nieuw lid Het is de bedoeling dat op de opendag mensen een foto kunnen laten maken vanzichzelf voor een greenscreen. Dat die foto dan geüpload kan worden en dan (het liefst automatisch) moet die op een site geplaatst worden.
Offline ArieMedia - 03/12/2009 10:52 (laatste wijziging 03/12/2009 10:57)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Zit je op Deltion ofzo xD
Zoiets hebben wij ook 

Vergeet dan het hele verhaal van photoshop en server maar, dit kan je gewoon doen met GD-lib.

PHP.net: gd lees hier maar goed de eigenschappen door.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s