login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Namaken toegestaan?

Offline micasa001 - 18/06/2009 21:50
Avatar van micasa001PHP interesse Is het toegestaan om een bestaande website volledig in photoshop/illustrator na te bouwen en dit design te verkopen?

Uiteraard worden de namen niet letterlijk overgenomen en gebruik ik 100% mijn eigen bestanden.

Maar voor ik hiermee begin zou ik graag willen weten of dit niet een schending is.

Indien dit wel het geval is. Toe hoever mag je een site namaken?

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline voltrex - 18/06/2009 21:51
Avatar van voltrex Lid Ik denk niet dat dit mag.
Offline henver - 18/06/2009 21:51
Avatar van henver HTML gevorderde Met uitdrukkelijke toestemming van de maker misschien?
Offline ArieMedia - 18/06/2009 21:56
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Volgensmij staat zoiets wel vaak onderaan bij de site. Als er een copyright op staat mag je niet klakkeloos iets overnemen.
Offline voltrex - 18/06/2009 22:05
Avatar van voltrex Lid Vraag dan aan de eigenaar van de website voor toestemming. Maar ik vrees ervoor dat hij zomaar akkoord gaat .
Offline micasa001 - 18/06/2009 22:09
Avatar van micasa001 PHP interesse Het betreft een Chinese site, en zo goed is mijn Chinees niet. Maar heeft copyright niet betrekking op hetgeen wat door de maker zelf is gemaakt? Want het gehele concept maak ik namelijk zelf, dit uiteraard wel met de inspiratie van de website.
Offline Flex1986 - 18/06/2009 22:16
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
CopyRight

WikiPedia schreef:
Auteursrecht (ook bekend als copyright of kopierecht) is het recht van de auteur of een eventuele rechtverkrijgende van een werk van literatuur, wetenschap of kunst om te bepalen hoe, waar en wanneer zijn werk wordt gepubliceerd of vermenigvuldigd. Dit recht ontstaat vanzelf bij het maken van zo'n werk: de bedoeling of geestesgesteldheid van de maker is niet relevant.


Oftewel je mag het niet kopieren namaken zonder toestemming van de rechthebbende.
Offline Ontani - 19/06/2009 13:42
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Wat denk je nu zelf?

Bespaar u de moeite en druk bij die website op opslaan als...

Verkeerd ben je toch al bezig.
Offline bobby - 19/06/2009 13:44
Avatar van bobby Nieuw lid amaai nog niet

zijt eens creatief en maak je eigen ontwerp
Offline MiST - 19/06/2009 18:15
Avatar van MiST Lid Ik heb eens een kloon gezien van de website van Tones.be, en die kerel heeft een batterij advocaten op zijn dak gekregen van Vision*R (de maker van de website). Ie was snel uit de lucht ;)

Moraal van het verhaal: als ge geen gezever wilt, wees dan origineel en bedenk het zelf 
Offline Weeby - 06/07/2009 21:06
Avatar van Weeby Nieuw lid Als je op zwartwit hebt van de eigenaar van de layout dat je deze mag gebruiken is er geen probleem. Maar zomaar een layout namaken lijkt me niet echt een slim idee.
Offline thomasje - 06/07/2009 21:29
Avatar van thomasje MySQL beginner Nou ik zit met hetzelfde probleem, ik moet namelijk voor een lokale politieke partij een website maken in de huiststijl van de landelijke website.

Maar volgens mij is het toch ook zo dat je niet mag kopieren, je kan altijd wel iets maken wat op iets van een ander lijkt. Ook weet je bijna nooit zeker wie de eerste was met het idee.
Offline Ontani - 07/07/2009 08:27
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@thomasje: dan moet je politieke partij contact opnemen met de landelijke website en vragen of dit mogelijk is of misschien zelfs een subdomein met zelfde design te verkrijgen.
Offline mike87 - 07/07/2009 09:20
Avatar van mike87 Nieuw lid Kansloos acties, het namaken van andere websites!
Offline Martijn - 07/07/2009 11:55 (laatste wijziging 07/07/2009 11:56)
Avatar van Martijn Crew PHP mensen we zijn hier niet om hem af te zeiken, graag ontopic blijven en zn vraag netjes beantwoorden.
Offline WebSmurf - 30/09/2009 19:34
Avatar van WebSmurf Nieuw lid Het is in nederland verboden iets te kopieren dit is tegen het auteurs recht ook het bijna zelfde laten lijken is strafbaar zeker bij verkoop micasa001.

Ook weet ik dat er iets in de europese grondwet staat over het intellectueel eigendomsrecht.
even gegoogled en vond dit: http://www.euro...u4eb6eg0y3

Greetzz WebSmurfkuhhh  

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s