login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Watermerk verwijderen

Offline bwfighter - 11/02/2009 19:59
Avatar van bwfighterHTML interesse Jongens en meisjes
Het zit zo. Ik ben getrouwd en had een fotografe. Deze heeft de album gemaakt. Nu heb ik de originele foto´s gevraagd waar ik recht op heb want heb haar 1500euro betaald. Nu krijg ik een cd met elke foto een watermerk. Hoe krijg ik die eraf want ze wil mij die niet geven zonder.
Hopelijk kan iemand mij helpen want heb er toch recht op
Of niet?

21 antwoorden

Gesponsorde links
Offline denniseik - 11/02/2009 21:01 (laatste wijziging 11/02/2009 21:02)
Avatar van denniseik Lid Ik denk dat je daarvoor photoshop moet gaan gebruiken of een ander programma. Kan je geen foto plaatsen ? Is het een transparant watermerk ? Dan zou je het misschien kunnen weghalen door in photoshop het licht en de kleuren te wijzigen door alleen het watermerk te selecteren.
Offline vinTage - 11/02/2009 21:06
Avatar van vinTage Nieuw lid [off]
Niet voor een of ander, maar ik zou er gewoon een advocaat opzetten...
Offline Giant - 11/02/2009 21:12
vinTage schreef:
[off]
Niet voor een of ander, maar ik zou er gewoon een advocaat opzetten...

en nog een zooi geld betalen dus
[/off]
Offline larssy1 - 11/02/2009 22:26
Avatar van larssy1 MySQL beginner Als je die persoon er 1500 voor hebt betaald, moet ze ze leveren zoals jullie hebben afgesproken.

Voor zover ik weet mag je niet als fotograaf zomaar op elke foto je eige watermerk zetten.

Zoals VinTage als zei, je kunt er een advocaat opzette, maar ja, dan ben je natuurlijk wel nog meer geld kwijt.
Aan de andere kant, het was jullie trouwdag en heb je gewoon graag mooie foto's zonder watermerk etc.
Offline Martijn - 11/02/2009 22:58
Avatar van Martijn Crew PHP volgens mij als je daare 1500 voor betaald heb je meteen alle rechten op de foto's. Ik weet niet of je het contract ergens nog bezit, maar mssn die is doorlezen?

een watermerk weghalen gaat je nooit lukken, niet mooi.
Offline Ontani - 12/02/2009 00:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die watermark veel van je foto in beslag neemt, als je nu eens alle foto's Cropped?
Offline vinTage - 12/02/2009 00:15
Avatar van vinTage Nieuw lid 1500 euro, en dan moet je nog al je fotos gaan bewerken ?
Neah, gelijk korte metten maken met die nep praktijken 
Offline zointer - 12/02/2009 02:17
Avatar van zointer HTML gevorderde sorry maar zal wel 1500 betaald hebben voor de reportage(de fotograaf zijn uurloon mee gerekend) en het album. Als je goede afspraken maakt zal je dit niet voor hebben en een advocaat zal niks uit halen.
Kijk eerst eens naar de voorwaarden wat daar instaat, en stap dan vervolgen naar de vrederechter, geen advocaat nodig.
Allé een goe begin van uwen trouw, proficiat.
En de copy eruit halen zal niet lukken als je niet goed bent met ps en dan nog als je dat met vb 50 foto's moet doen amaai zal werk hebben.
Offline Ontani - 12/02/2009 08:28
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Al je staande foto's zullen even groot zijn en al je liggende foto's zullen even groot zijn.

Alle watermerken op alle foto's zullen even groot zijn.

Het is dus een kleine moeite om effe alle foto's door een batch te halen die de foto's cropped zodat de watermark wegvalt.
Offline bwfighter - 12/02/2009 10:14
Avatar van bwfighter HTML interesse Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ben wel wat handig in PS maar hoe ik het watermerk eruit haal weet ik niet
Het watermerk komt op alle foto's op dezelfde plaats voor.
Een voorbeeld vind je op
http://www.fcfortuna.be/picture-287.jpg
Hopelijk kan iemand mij erbij helpen

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2019 Sitemasters.be - Regels - Gehost door: FireMultimedia - Laadtijd: 0.167s