login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Watermerk verwijderen

Offline bwfighter - 11/02/2009 19:59
Avatar van bwfighterHTML interesse Jongens en meisjes
Het zit zo. Ik ben getrouwd en had een fotografe. Deze heeft de album gemaakt. Nu heb ik de originele foto´s gevraagd waar ik recht op heb want heb haar 1500euro betaald. Nu krijg ik een cd met elke foto een watermerk. Hoe krijg ik die eraf want ze wil mij die niet geven zonder.
Hopelijk kan iemand mij helpen want heb er toch recht op
Of niet?

21 antwoorden

Gesponsorde links
Offline denniseik - 11/02/2009 21:01 (laatste wijziging 11/02/2009 21:02)
Avatar van denniseik Lid Ik denk dat je daarvoor photoshop moet gaan gebruiken of een ander programma. Kan je geen foto plaatsen ? Is het een transparant watermerk ? Dan zou je het misschien kunnen weghalen door in photoshop het licht en de kleuren te wijzigen door alleen het watermerk te selecteren.
Offline vinTage - 11/02/2009 21:06
Avatar van vinTage Nieuw lid [off]
Niet voor een of ander, maar ik zou er gewoon een advocaat opzetten...
Offline Giant - 11/02/2009 21:12
Avatar van Giant PHP beginner
vinTage schreef:
[off]
Niet voor een of ander, maar ik zou er gewoon een advocaat opzetten...


en nog een zooi geld betalen dus
[/off]
Offline larssy1 - 11/02/2009 22:26
Avatar van larssy1 MySQL beginner Als je die persoon er 1500 voor hebt betaald, moet ze ze leveren zoals jullie hebben afgesproken.

Voor zover ik weet mag je niet als fotograaf zomaar op elke foto je eige watermerk zetten.

Zoals VinTage als zei, je kunt er een advocaat opzette, maar ja, dan ben je natuurlijk wel nog meer geld kwijt.
Aan de andere kant, het was jullie trouwdag en heb je gewoon graag mooie foto's zonder watermerk etc.
Offline Martijn - 11/02/2009 22:58
Avatar van Martijn Crew PHP volgens mij als je daare 1500 voor betaald heb je meteen alle rechten op de foto's. Ik weet niet of je het contract ergens nog bezit, maar mssn die is doorlezen?

een watermerk weghalen gaat je nooit lukken, niet mooi.
Offline Ontani - 12/02/2009 00:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die watermark veel van je foto in beslag neemt, als je nu eens alle foto's Cropped?
Offline vinTage - 12/02/2009 00:15
Avatar van vinTage Nieuw lid 1500 euro, en dan moet je nog al je fotos gaan bewerken ?
Neah, gelijk korte metten maken met die nep praktijken 
Offline zointer - 12/02/2009 02:17
Avatar van zointer HTML gevorderde sorry maar zal wel €1500 betaald hebben voor de reportage(de fotograaf zijn uurloon mee gerekend) en het album. Als je goede afspraken maakt zal je dit niet voor hebben en een advocaat zal niks uit halen.
Kijk eerst eens naar de voorwaarden wat daar instaat, en stap dan vervolgen naar de vrederechter, geen advocaat nodig.
Allé een goe begin van uwen trouw, proficiat.
En de copy eruit halen zal niet lukken als je niet goed bent met ps en dan nog als je dat met vb 50 foto's moet doen amaai zal werk hebben.
Offline Ontani - 12/02/2009 08:28
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Al je staande foto's zullen even groot zijn en al je liggende foto's zullen even groot zijn.

Alle watermerken op alle foto's zullen even groot zijn.

Het is dus een kleine moeite om effe alle foto's door een batch te halen die de foto's cropped zodat de watermark wegvalt.
Offline bwfighter - 12/02/2009 10:14
Avatar van bwfighter HTML interesse Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ben wel wat handig in PS maar hoe ik het watermerk eruit haal weet ik niet
Het watermerk komt op alle foto's op dezelfde plaats voor.
Een voorbeeld vind je op
http://www.fcfortuna.be/picture-287.jpg
Hopelijk kan iemand mij erbij helpen

Offline Ontani - 12/02/2009 10:17
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Oké dat is een schandalige watermerk die ga je er op geen enkele manier kunnen uithalen.

Ik zou je contract met de fotograaf even overnemen en kijken of er ergens in staat dat je mag beschikken over de originele foto's.

Want dit is een schande voor 1500 euro!
Offline Kevin - 12/02/2009 10:36
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Je hebt zowiezo recht op je originele foto's ZONDER watermerk. Of is het zonder contract gebeurt?
Offline Ontani - 12/02/2009 10:37
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Het is mogelijk met photoshop ze bij te werken maar dit gaat enkel lukken of foto's die niet gedetaileerd zijn en als het watermerk door gedeeltes lopen waar het detail niet zoveel uitmaakt.

Maar dat is nog ongeveer een half uur werk per foto:

Voor:
http://www.fcfortuna.be/picture-287.jpg

Na:
http://dl-clien...re-287.jpg
Offline Martijn - 12/02/2009 13:02
Avatar van Martijn Crew PHP netjes gelukt.

Maar zo mag iemand dat niet aan je verkopen hoor. Ik zou is dat contract opzoeken, en daar is in kijken wat er in staat. Dit hoef je niet te pikken hoor, ik zou dit zeker niet op me laten zitten.

En wat een triest figuur ben je als je zo met iemands trouwfoto's durft om te gaan
Offline Koen - 12/02/2009 13:07
Avatar van Koen PHP expert
DeviourSoul schreef:
netjes gelukt.

Maar zo mag iemand dat niet aan je verkopen hoor. Ik zou is dat contract opzoeken, en daar is in kijken wat er in staat. Dit hoef je niet te pikken hoor, ik zou dit zeker niet op me laten zitten.

En wat een triest figuur ben je als je zo met iemands trouwfoto's durft om te gaan


Ik ben het helemaal met je eens.
Schandalig gewoon 

Ik zou 'n kwaaie email sturen naar die fotografe.
Offline zointer - 12/02/2009 14:14
Avatar van zointer HTML gevorderde Je moet ts zijn post eerst eens goed lezen hij heeft de foto's bij gevraagd dan mag de fotograaf doen wat die wil, of wel geef je deze tegen betaling of wel geef je ze gratis maar met copy op simpel als pomwater is dit
bwfighter schreef:
Nu heb ik de originele foto´s gevraagd waar ik recht op heb want heb haar 1500euro betaald.

Dat zeg jij je moet eerst contract en de voorwaarden lezen van de fotograaf en kijken voor wat je allemaal het besteld.
En zoals ik zei als je daar recht op hebt stap je naar de vrederechter, dit kost je niks en hoef je geen advocaat voor te hebben.

Een reportage voor 1 uur met album kost al gouw minimum €500 voor een 20 tal foto's, ik weet uit ervaring dat 1uur voor een reportage niet kan dit wil dus zeggen foto bij aankomst, gemeentehuis, kerk en noem maar op, als je dit allemaal het is €1500 lang niet gek.

@die nog geen ervaring hebben met huwen klets niet uit jullie nek.
Offline Ontani - 12/02/2009 14:17
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Uit haar website:

  1. fotoshoot ter plaatse (+/- 1u) (in Limburg**) 165,00
  2. per bijkomend uur 65,00


Dan vind ik €1500 wel duur.
Offline vinTage - 12/02/2009 14:29
Avatar van vinTage Nieuw lid
zointer schreef:
@die nog geen ervaring hebben met huwen klets niet uit jullie nek.

Ik ben wel getrouwd dus ga ik het op mijn manier zeggen:

Als ik een fotograaf huur (prijs maakt even niks uit) en die heeft het gore lef om zo'n watermerk over mn gekochte materiaal heen te kieperen, dan is er een fotograaf minder op de wereld 
Offline larssy1 - 14/02/2009 15:42
Avatar van larssy1 MySQL beginner @vinTage grappig gebracht 

@ontani idd iets te duur mij af maar ja, bruiloften zijn nu eenmaal duur hea  

En voor bwfighter...

Als je echt wilt, zouw je gewoon pixel voor pixen kunnen gaan veranderen. Zouw wel super veel tijd in beslag nemen ;)

maar zo zouw ik het dan doen voor alsnog een goeie kwaliteit
Offline Ontani - 18/02/2009 15:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik heb contact gehad met uw fotograaf en zij is van gedacht dat het niet gebruikelijk is om de orginele foto's zonder watermerk aan de klant te bezorgen.

Zonder algemene voorwaarden die n je contract staan zou ik niet kunnen zeggen wat of wie er gelijk heeft.
Offline gothmog - 18/02/2009 15:20 (laatste wijziging 18/02/2009 15:23)
Avatar van gothmog Lid Wat nou watermerk wegvegen? Gewoon haar opbellen of ze foto's wil drukken/sturen zonder watermerk en anders je advocaat erbij halen. Kun je wel zeuren dat die geld kosten, het gaat hier om je recht en mooie foto's toch?
Niemand betaald voor zulke foto's...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s