login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

photoshop -- duotone

Offline fre500000 - 11/04/2008 15:19
Avatar van fre500000Nieuw lid Hallo,

ik moet kaarten maken voor een fuif en zou deze in 2 kleuren willen laten drukken. Ik heb in photoshop een afbeelding ingevoegd in 3 kleuren, deze heb ik via grayscale en dan via de functie duotone omgezet naar een monotone(1kleur dus). Voor deze kleur heb ik een blauwe pantone kleur geselecteerd. Hierna wou ik op de kaart een groene balk plaatsen waar ik dan de tekst in kon zetten. Maar wanneer ik op dat moment een groene pantone kleur selecteer, wordt deze blauw weergegeven omdat men document nog in een monotone staat. Daarom heb ik het document terug in cymk en dan kon ik wel de groene pantone kleur nemen voor de balk. Ik heb dit binnengebracht bij de drukker, maar die zei dat het in 4 kleuren is opgemaakt(cymk dus) en hij het dan niet in 2 kleuren kan drukken. Hoe moet ik dit dan wel doen???

alvast bedankt,

groeten,

Frederik

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline rredspike1 - 11/04/2008 16:33
Avatar van rredspike1 Lid En waarom niet gewoon in RGB en dan 2 kleuren gebruiken?
Offline fre500000 - 11/04/2008 17:22
Avatar van fre500000 Nieuw lid Als je iets in full color wilt laten drukken moet je juist gebruik maken van CYMK. RGB zijn de kleuren die je computerscherm weergeeft, terwijl CYMK een betere weergave geeft van hoe iets eruit gaat zien wanneer je het gaat drukken+CYMK is beperkter dan RGB, want sommige kleuren die je op je scherm ziet kan je helaas niet drukken.

Heeft er iemand anders een idee hoe ik het bovenstaande probleem kan oplossen?
Offline zointer - 12/04/2008 03:57 (laatste wijziging 12/04/2008 04:31)
Avatar van zointer HTML gevorderde doen zoals ik eerder zei

Drukwerk moet je steeds opmaken met CYMK(is wel 4kleurendruk ) en een resolutie van min 300px.
Kleurmodellen RGB vs CYMK

drukwerk aanlevering
, zeer goede uitleg van een druk bedrijf.
Drukwerk:aanleverspecificaties, nog een uitleg van een bdrijf.
Welke soorten kleurendruk zijn er?

Hmmmm, heb wat zoekwerk gedaan(en iets bij geleerd) en gemerkt dat tweedruk meer kost dan full color
http://www.drukwerkdienst.nl/faq.html schreef:
Kan ik ook 2-kleuren drukwerk bestellen?

We adviseren iedereen zoveel mogelijk waar voor zijn/haar geld te zoeken. Dat betekent bij drukwerk dat u full color drukwerk laat maken.

Maar als u echt twee kleuren wilt hebben, is dat mogelijk. Het kan zelfs op twee manieren!

U kunt het laten meedrukken met het full color drukwerk. Dan betaalt u niets extra. U kunt ook besluiten een kleur apart op te geven in PMS waarden. Voor het drukken van een PMS kleur rekenen we een toeslag van EUR 35,00. Het is niet altijd mogelijk een PMS kleur mee te drukken. Vraag dit daarom ruim van tevoren aan.

En zoals ik al zei heb je een slechte drukker.

cmyk worden fullcolor gedrukt.

edit1: en een toeslag vragen ze overal voor twee kleurendruk.
edit2: heb iets gevonden op tweakers.net, [Photoshop] Duotone EPS met ongever vier kleuren, moet eens lezen is interessant.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s