login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hoe in 2 kleuren drukken (Opgelost)

Offline fre500000 - 02/04/2008 12:24
Avatar van fre500000Nieuw lid Hallo,

ik zou graag willen weten hoe je in photoshop of illustrator iets in 2 kleuren kan laten drukken. Ik heb in Photoshop al is een keer gebruikt gemaakt van de functie 'duotone', ik nam dus aan dat dit 2 kleuren waren, maar bij de drukkerij vertelde ze mij dat het eigenlijk maar 1 kleur was met een raster??? Hoe moet ik dan iets in 2 kleuren zetten en laten drukken?

alvast bedankt,

groeten,

Fred

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 02/04/2008 14:16 (laatste wijziging 02/04/2008 14:18)
Avatar van zointer HTML gevorderde Slechte drukker heb je, die zou moeten zeggen in welk bestand formaat je moet aanleveren en zeggen dat je niks speciaal moet doen en het volgende aanhoud:
Citaat:
# Steeds rekening houden met een rand van 3mm afloop rondom het standaard formaat. Hiermee vergroot je het ontwerp met 6mm.
# De teksten moeten zeker nog eens 3mm van de interne snijrand afstand hebben. Zo riskeer je niet dat er door je letters gesneden wordt. Hoe dichter je tekst aan de rand hoe meer kans op wegsnijden van tekstrand.
# 300DPI is de nodige resolutie van het ontwerp.
# Bestand steeds in CMYK-modus plaatsen of, indien mono color, in grijswaarden, nooit in RGB.
# Opgemaakte bestanden uitsluitend in Photoshop, Illustrator, Indesign (geëxporteerd als PDF- of EPS-bestand), QuarkXPress (alleen als het ontwerp opgeslagen is als hoge resolutie PDF-bestand) of JPEG (hoge kwaliteit).
.
Offline fre500000 - 02/04/2008 15:04
Avatar van fre500000 Nieuw lid Oké, maar als ik nu een affiche maak die in 2 kleuren gedrukt moet worden, hoe moet ik dit dan aanpakken in photoshop of illustrator?
Moet ik dan pantone kleuren gebruiken of mag ik gewoon in het kleurenpallet 2 kleuren kiezen? En mag ik deze kleuren met een gradient mengen?
Offline zointer - 02/04/2008 15:15 (laatste wijziging 02/04/2008 15:28)
Avatar van zointer HTML gevorderde
fre500000 schreef:
Oké, maar als ik nu een affiche maak die in 2 kleuren gedrukt moet worden, hoe moet ik dit dan aanpakken in photoshop of illustrator?
Moet ik dan pantone kleuren gebruiken of mag ik gewoon in het kleurenpallet 2 kleuren kiezen? En mag ik deze kleuren met een gradient mengen?

Bestand steeds in CMYK-modus plaatsen, nooit in RGB..
PS=>Image>mode>CMYK color.
je kan pantone gebruiken maar moet niet je gebruikt immers CMYK kleuren(druk) en die zijn anders dan RGB, gradient kan je gebruiken ongeacht aantal kleuren en dan beste opslaan als pdf file.

edit: Voordeel van pantone is dat je een vaste waarde heb die gelijk loopt met iedere drukker(over gans de wereld). 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s