login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Slicen

Offline Sorcero - 16/02/2006 22:47
Avatar van SorceroNieuw lid Beste leden,

Ik heb een vraag! Ik design al een tijd maar ik zit nog steeds met een probleem. Zodra ik alles netjes heb gesliced en het als een Webpage opsla ga ik coden. Zodra ik meer tekst in het gesliced vak typ ontspringt alles. Ik heb geprobeert om alles op 100% te zetten. Het is een vooruitgang maar, zodra je er dus meer tekst inzet zie je een witte lijn dan dan verschijnt er weer daaronder het gesliced afbeelding.

Mijn vraag is dus hoe kan ik dit tot een goed einden brengen? Ik wil dus gewoon dat niets weg springt en ik zoveel tekst kan typen en dat het gewoon meerekt! 

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Bedankt!

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jasperken - 16/02/2006 22:50
Avatar van jasperken PHP interesse Kijk, dit is nu het probleem met slicen in photoshop... als je sliced krijg je gewoon 1 grote tabel als output. Je zal dus ff je hele site opnieuw in een html moeten zetten in tabellen en opnieuw beginnen in VERSCHILLENDE tabellen. Enkel zo kan je dit probleem volgens mij goed en eenvoudig oplossen. Ik denk niet dat er andere manieren zijn om dit tot een goed einde te brengen aangezien je waarschijnlijk hiermee later veel problemen zal krijgen.

Dus: De geslicete html file opnieuw opbouwen met de images in dreamweaver ofzo in verschillende tabellen.
Offline BigBug - 17/02/2006 16:14
Avatar van BigBug PHP expert @ Jasperken, dit doe ik ook.. Als ik een hoofdsite heb, met aan de zeikant menu's moet ik 3x slicen 
Offline ReneeJ - 17/02/2006 16:19
Avatar van ReneeJ HTML interesse Of anders gewoon echt goed rekening houden met waar je de Slices zet. Dan moet het bij veel layouts ook wel zo lukken hoor. Zolang je de plaatjes die moeten herhalen bij langere tekst maar als achtergrond zet en deze op herhalen zet
Offline Sorcero - 18/02/2006 21:28
Avatar van Sorcero Nieuw lid Alvast bedankt mensen! Maar ik ben het er nog niet helemaal mee eens. Ik slice gewoon de header, het menu en content(waar alle pagina's openen)

Ik zou begot niet weten hoe ik het moet doen. Ik hoop dat ik nog iemand tegenkom die het echt weet!
Offline BigBug - 18/02/2006 21:40
Avatar van BigBug PHP expert Tja, zo kom je er niet he,,, Post dan gewoon een screen van je site, en ik zal laten zien hoe ik het zou slicen...
Offline deathman - 18/02/2006 22:25 (laatste wijziging 18/02/2006 22:27)
Avatar van deathman HTML interesse zorg er gewoon voor dat wanneer je sliced altijd een hooge en een breedte aan je tabel meegeeft dan zal de volledige boel niet door elkaar springen.
Offline Ontani - 18/02/2006 22:26
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
hoogte en breedte van een table veranderen als je inhoud te ver gaat.
dus dit zal geen oplossing bieden.
Offline deathman - 18/02/2006 22:35
Avatar van deathman HTML interesse neen dat is ook juist maar het je voledige boeltje zal niet verspringen dat het niet normaal is.

enja de oplossing is eigenlijk al gezegt door ReneeJ gewoon je afbeelding als achtergrond zetten en ervoor zorgen dat repeat aanstaat.
Offline Ontani - 18/02/2006 22:38
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
ik slice gewoon m'n afbeeldingen in photoshop maar exporteer enkel m'n afbeeldingen, geen html bestanden.

daarna open ik kladblok of dreamweaver en bouw ik m'n site volledig op vanaf 0 in div's
Offline Sorcero - 19/02/2006 21:07
Avatar van Sorcero Nieuw lid Zoals jullie vroegen heb ik een screenshot gemaakt, tevinden op: http://www.sorcer.nl/hulpnodig.JPG

Ik heb er rondjes omheengezet waar het verhaal zich opdoet!
Ik hoop dat iemand me kan helpen! 

Bedankt!

:cool:
Offline BigBug - 19/02/2006 21:56
Avatar van BigBug PHP expert Dan heb je je slice over de onderste zwarte border getrokken. Morgen zal ik ff een screen laten zien met mijn slices.
Offline Sorcero - 22/02/2006 17:08
Avatar van Sorcero Nieuw lid Kan je dat nog eens laten zien BigBug?

Groeten, Sorcero
Offline prorsoft - 22/02/2006 17:15
Avatar van prorsoft PHP gevorderde dan haal je het achtergrondplaatje daar eraf, zet je er een bgcolor neer en geef je m een border met css...
Offline Sorcero - 02/03/2006 20:05
Avatar van Sorcero Nieuw lid Ik heb nu echt een goed voorbeeld: http://www.sorcer.nl/fout.jpg

Ik snap echt niet waarom hij dit doet 
Ik hoop dat iemand me het goed kan uitleggen

Bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s