login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dhtml - tekst in- en uitklappen (Opgelost)

Offline Gwenniejjj - 19/01/2012 12:08 (laatste wijziging 19/01/2012 12:10)
Avatar van GwenniejjjLid Hallo allemaal,

hopelijk kan 1 van jullie mij helpen..

Ik ben bezig met een F.A.Q. pagina..
In die pagina wil ik alleen de vragen zichtbaar hebben en als je dan op de vraag klikt dat dan het antwoord tevoorschijn komt..
Nu ben ik al aardig ver gekomen om het zo een beetje te krijgen..
Maar hij doet het enkel bij de eerste vraag..
Maar ik wil het natuurlijk bij de andere vragen ook..

Wie kan mij daar bij helpen?

Dit is wat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen
  1. <script type="text/javascript">
  2. <!--
  3. function beginfase()
  4. {
  5. document.getElementById(value).style.visibility = 'hidden';
  6. }
  7. function showOrHide(value)
  8. {
  9. if(document.getElementById(value).style.visibility == 'hidden')
  10. {
  11. document.getElementById(value).style.visibility = 'visible';
  12. }
  13. else
  14. {
  15. document.getElementById(value).style.visibility = 'hidden';
  16. }
  17. }
  18. //-->
  19. </script>
  20. <script type="text/javascript">
  21. <!--
  22. function showOrHide(value)
  23. {
  24. if (document.getElementById(value).style.display == 'none')
  25. {
  26. document.getElementById(value).style.display = 'block';
  27. }
  28. else
  29. {
  30. document.getElementById(value).style.display = 'none';
  31. }
  32. }
  33.  
  34. function beginfase()
  35. {
  36. document.getElementById('layer1').style.display = 'none';
  37. }
  38. //-->
  39. </script>
  40. <body onload="beginfase()">
  41. <a href="javascript:showOrHide('layer1')">Waar kan ik gehuurde spullen afhalen en hoe zijn jullie bereikbaar?</a>
  42. <div id="layer1">Let er op dat schuimmachines een tank hebben van 1 kubieke meter waardoor vervoer in een gewone personenauto niet mogelijk is.
  43. Schuimparty.net is een onderdeel van Ocean Entertainment.
  44. 4e Industriestraat 13
  45. 3133 EK Vlaardingen
  46. Telefoon: 010-4602547 Mobiel: 06-28264651
  47. E-mail: info@schuimparty.net</div><br>
  48. <a href="javascript:showOrHide('layer2')">Hoe sluit ik een schuimmachine aan?</a>
  49. <div id="layer2">Bij het afhalen of bezorgen zullen wij u informeren over de installatie en het gebruik van de machines.
  50. Het is aan te raden om 1 persoon binnen uw organisatie aan te stellen als verantwoordelijke voor schuim.
  51. Wij zullen diegene dan instrueren. Hij of zij kan de machine dan bedienen en in de gaten houden dat er voldoende
  52. vloeistof in de tank zit zodat uw gasten niet ‘droog’ komen te staan! De machines worden aangesloten met 2 slangen.
  53. De eerste slang van 2 meter gaat van de tank naar de pomp, de tweede slang van 15 meter gaat van de pomp naar het kanon
  54. of de generator. Zowel de pomp als de machines moeten van stroom worden voorzien. Let er op dat de pomp nooit leeg
  55. mag zijn wanneer deze aanstaat. De motor kan dan doorbranden! </div><br>
  56. <a href="javascript:showOrHide('layer3')">Is een schuimparty schadelijk voor mensen, kleding, schoenen of vloeren?</a>
  57. <div id="layer3">Schuimvloeistof is niet direct schadelijk voor de kleding.
  58. U moet echter wel direct na het feest alle kleding die u aan hebt gehad even reinigen.
  59. Er zijn momenteel zoveel verschillende soorten kleding, materialen en manieren van stitchen of lijmen dat wij niet
  60. kunnen garanderen dat alles tegen de vloeistof bestand is. Sommige lijmsoorten en materialen reageren slecht op
  61. vocht in het algemeen, maar dat komt erg weinig voor. Leren kleding wordt afgeraden! Bij schoenen kan het voorkomen
  62. dat de zool losraakt. Dit komt niet door het schuim, maar door het langdurig vochtig zijn. Hier zijn niet
  63. alle schoenen tegen bestemd. Wat betreft de vloeren ligt het aan de soort vloer en de waterdichtheid van deze vloer.
  64. Er dient door de eigenaar of beheerder van de locatie te worden afgewogen of een schuimparty toelaatbaar is
  65. en Schuimparty.net kan geen verantwoordelijkheid nemen voor eventuele schade. </div><br>
  66. <a href="javascript:showOrHide('layer4')">Zijn er risico’s voor de gasten?</a>
  67. <div id="layer4">Nee, ons schuim is luchtdoorlatend in plaats van verstikkend, PH neutraal,
  68. bacterieremmend en irriteert de huid niet. Let op dat dit voor het schuim geldt.
  69. De onverdunde vloeistof kan wel schadelijk zijn. Bij contact met de handen of armen kan het gewoon afgespoeld worden met water.
  70. Bij direct contact met de ogen minimaal 15 minuten uitspoelen en bij inname veel water drinken en bij
  71. aanhoudende klachten een dokter of huisarts raadplegen. </div><br>
  72. <a href="javascript:showOrHide('layer5')">Kan ik de gasten van bepaalde tips voorzien?</a>
  73. <div id="layer5">Persoonlijke eigendommen van waarde zoveel mogelijk thuislaten,
  74. telefoons en andere elektrische apparaten in een hersluitbaar plastic zakje doen zodat er geen vocht in kan komen.
  75. Kleding kan bij lang verblijf in het schuim nat worden dus een handdoek of een schone set kleren kan handig
  76. zijn voor de terugreis naar huis. Vraag ook of er op locatie kluisjes zijn of andere mogelijkheden om
  77. persoonlijke eigendommen te bewaren. </div><br>
  78. <a href="javascript:showOrHide('layer6')">Waar moeten we rekening mee houden bij het organiseren van een schuimfeest?</a>
  79. <div id="layer6">Natuurlijk moet je bij de eigenaar of beheerder van de locatie nagaan of een schuimparty toegestaan
  80. is in verband met vloeren en andere facilitaire zaken.
  81. Schuimparty.net neemt geen verantwoordelijkheid voor eventuele schade aan locatie, kleding of gasten.
  82. Ook is het raadzaam om te vragen wie er verantwoordelijk is voor het opruimen achteraf, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
  83. Voor de veiligheid in de zaal zijn er ook enkele belangrijke zaken waar je aan moet denken.
  84. Stopcontacten moeten bijvoorbeeld worden afgeplakt, en stekkerdozen en verlengkabels mogen natuurlijk nooit op de grond liggen of
  85. op andere plekken waar het schuim bij kan komen in verband met kortsluiting. Wij raden ook af om glazen te gebruiken,
  86. aangezien deze onzichtbaar zijn in het schuim en mensen zich dus kunnen bezeren aan glas.
  87. Gebruik plastic of kunststof glazen. Schuimparty.net biedt in de extra's ook plastic fluorescerende glazen aan.
  88. Veilig en meteen een leuk effect i.c.m. een blacklight. Voor meer informatie kijk je bij Schuimparty Extra’s en Tarieven. </div><br>
  89. <a href="javascript:showOrHide('layer7')">Hoe lang blijft het schuim liggen?</a>
  90. <div id="layer7">Dat verschilt per feest, het schuim zakt sneller in door hoge temperaturen, aantal mensen dat door het schuim loopt,
  91. tocht van buitenaf en de dichtheid van de ondervloer. </div><br>
  92. <a href="javascript:showOrHide('layer8')">Hoeveel vloeistof moet ik bestellen?</a>
  93. <div id="layer8">Dit hangt af van de grootte van de zaal en hoeveel schuim u wilt gebruiken.
  94. Standaard geven wij 20 liter vloeistof mee en kunnen wij extra jerrycans meegeven die op nacalculatie worden afgerekend.
  95. U kunt extra schuimvloeistof bestellen en de onaangebroken jerrycans teruggeven zonder extra kosten! Aangebroken jerrycans worden
  96. als volledig gebruikt berekend.</div><br>

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline MiST - 19/01/2012 12:35
Avatar van MiST Lid How 'bout jQuery accordeon? Ik zou sowieso al eens kijken naar jQuery of een variant. Low-Level JavaScript schrijven is een beetje als assembler schrijven. Weinig mensen doen dat nog. Bovendien heb je ook meer garantie naar compatibiliteit toe.

Ik zie niet goed in van waar het value-attribuut in beginfase moet komen.

Als je het zelf wil implementeren kan je met jQuery dit script heel eenvoudig schrijven (halve pseudo-code).

  1. $.ready(function(){
  2. $('.answer').each(/*hier komt de methode om alle antwoorden op hidden te zetten*/);
  3. });
  4.  
  5. $('.question').click(function() {
  6. /* Hier zet je wat er moet gebeuren als je op een link klikt. Bijvoorbeeld
  7.   het .answer element uit deze div halen en daarvan de display op block zetten,
  8.   desnoods nog een animatie gebruiken (jQuery UI) */
  9. });


Maar zoals ik al zei: de functionaliteit bestaat al en kan je out-of-the box gebruiken als je jQuery UI gebruikt. [url]http://jqueryui.com/demos/accordion/[/url]

Ook, gelieve lange scripts op plaatscode.be te posten. Dat leest prettiger.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s