login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

javascript op ipad

Offline karel - 21/12/2011 20:58
Avatar van karelHTML interesse Een klant heeft een website met een java foto slider en werkt prfect op de laptop, computer enz...

Deze werkt echter niet op een ipad. Weet iemand een oplossing hiervoor of een alternatief voor het javascript ?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 21/12/2011 21:40
Avatar van vinTage Nieuw lid Een oplossing weet ik wel, geef hem een fatsoenlijk product ipv die iPad 
Voor het js probleem weet ik zo snel geen alternatief, maar als het gebaseerd is op jQuery, dan kun je hun mobile versie eens proberen.
Offline WouterJ - 21/12/2011 22:10 (laatste wijziging 21/12/2011 22:11)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @karel, bedoel je nou JavaScript (JS) of Java?

@vintage, jQuery mobile of gewoon jQuery maakt niks uit. Overigens is jQuery mobile wel geweldig 

En karel, naar mijn weten werkt JS gewoon op een iPad. Je kan het wel -precies zoals op de computer- uitzetten denk ik. Even bij de settings kijken en aanpassen is het enige wat ik kan adviseren.
Let wel op: Ik heb geen i* product dus kan er naast zitten, maar op andere smartphones is dit wel zo.

Een Alternatief is er trouwens niet voor JS.
Offline Ontani - 22/12/2011 09:25
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Een alternatief is alles in HTML5 maken en zo weinig mogelijk javascript gebruiken.
Offline WouterJ - 22/12/2011 09:35
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Naar mijn mening heeft HTML5 niks met JS te maken? Of bedoel je de animations en transitions? Dit is dan weer CSS3?
Of bedoel je het canvas element? Dit is weer JS1.8.5 en niet HTML5.
Of bedoel je het video element? Dit is weer Flash.
Bedankt door: Esthergr
Offline karel - 19/05/2012 19:04 (laatste wijziging 21/05/2012 19:54)
Avatar van karel HTML interesse Bedankt voor de reacties, tijdje afwezig geweest door werk in het buitenland.
Het betreft een jquery javascript, hierbij een link naar een pagina http://www.stek...aga/01.php
Het gaat over het rode balkje links van de pagina. Als ik deze pagina open op een ipad of iphone dan zie ik het rode balkje wel maar kan het niet verschuiven ? Iemand raad of bestaat er misschien een app die je kan downloaden zodat je de balk wel kan besturen ?

alvast bedankt voor de hulp.
Offline Flex1986 - 23/05/2012 05:19
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Je zou de plugin kunnen uitbreiden door gebruik te maken van jQuery mobile en daarbij de juiste events gebruiken om die rode balk te draggen. Kijk vooral naar de tap en de taphold events.

Meer info: http://jquerymobile.com/test/docs/api/events.html

Daarnaast lijkt deze plugin mij niet echt gebruiksvriendelijk omdat er gebruik wordt gemaakt van een eigen scrollbar element. Dat is iets wat de browser zelf allemaal prima kan, en drie maal raden als je de standaard versie gebruikt zal het ook gewoon op de iPad werken.


Offline Maarten - 23/05/2012 08:26
Avatar van Maarten Erelid Ik zou ervoor zorgen dat je op iPad niet op dat balkje moet tikken, maar gewoon kan sliden met die content om te scrollen 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s