login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP wysiwyg editor

Offline keverineke - 28/07/2011 15:06 (laatste wijziging 28/07/2011 15:07)
Avatar van keverinekeLid Hello,

Ik heb een website waarvan de tekst opgeslagen wordt in mijn database en die ik via mijn paneel kan aanpassen.
Nu heb ik om mijn tekst aan de passen een simpele INPUT.
Dit is geen wysiwyg editor dus mijn html code moet ik daarin ook schrijven. Het zou dus makkelijker zijn om een (eenvoudige) wysiwyg editor in te bouwen. Daarom ben ik daar nu naar opzoek.
Ik heb er al een paar gevonden zoals phphtmledit maar deze zijn al tamelijk uitgebreid, daarom mijn vraag, kent iemand zo'n eenvoudig editor, of heeft iemand zo een script?

Dank bij voorbaat! ;)

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 28/07/2011 16:26 (laatste wijziging 28/07/2011 16:26)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Hier op sitemasters is een goede tutorial te vinden over een WYSIWYG-editor: klik.
Offline pijke - 28/07/2011 16:52
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
Je kunt CKEditor proberen.
Deze editor is erg uitgebreid, maar je kunt hem zodanig aanpassen dat je alleen de functionaliteit overhoudt die jij nodig hebt.
Offline Martijn2008 - 28/07/2011 20:17 (laatste wijziging 28/07/2011 20:21)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Van de TinyMCE-editor kan de weegave v worden aangepast naar je persoonlijke wensen. Overigens hoort dit topic hier niet thuis, meer onder de category HTML/CSS/JAVASCRIPT. Tenzij je het over de data-afhandeling van de editor/form wilt hebben met PHP & SQL. Hopelijk is dit het antwoord op je vraag, succes!
Offline keverineke - 28/07/2011 21:13
Avatar van keverineke Lid Nu is mijn "editor" zo opgebouwd:

mijnsite.be/homepage.php:
  1. <?php
  2. $homepagesql = mysql_query("SELECT * FROM homepage WHERE Oid=1");
  3. $homepage = mysql_fetch_object($homepagesql);
  4. echo stripslashes($homepage->field1);
  5. ?>


mijnsite.be/admin/edit_homepage.php:
  1. <php
  2. if($_POST["homepage"]) {
  3. mysql_query("UPDATE homepage SET field1='".addslashes($_POST["homepage"])."' WHERE Oid=1") or die(mysql_error());
  4.  
  5. echo "<div class='style1'><br /><br /><br />De homepage is succesvol aangepast!<br /> \n</div>";
  6. echo "<div class='style1'><a href='/admin'>&lt; Ga terug!</a> \n</div>";
  7. }
  8. else{
  9.  
  10. echo "<br /><br /><div class='style1'><a href='/admin'>&lt; Ga terug!</a> \n</div>";
  11.  
  12. $homepagesql = mysql_query("SELECT * FROM homepage WHERE Oid=1") or die(mysql_error());
  13. $homepage = mysql_fetch_object($homepagesql);
  14.  
  15. echo "<form name='form' action='' method='post'> \n";
  16. echo "<table border='0' align='center'> \n";
  17. echo "<tr> \n";
  18. echo "<td align='left' valign='top'> \n";
  19. echo "<br><br>homepage: \n";
  20. echo "</td> \n";
  21. echo "</tr> \n"; echo "<tr> \n";
  22. echo "<td align='left' valign='top'> \n";
  23. echo "<textarea name='homepage' style='width: 600px; height: 800px;'>". stripslashes($homepage->field1) ."</textarea> \n";
  24. echo "</td> \n";
  25. echo "</tr> \n";
  26. echo "<tr> \n";
  27. echo "<td align='left' valign='top'><input type='submit' name='add' value='Bewerk!'></td> \n";
  28. echo "</tr> \n";
  29. echo "</table> \n";
  30. echo "</form> \n";
  31. }
  32. ?>


Ik wil dus een i.p.v een gewone textarea een kleine eenvoudige wysiwyg editor, niet zo'n groot systeem als CKEditor :O
eentje zoals op de tutorial is dan weer iets TE eenvoedig  
Offline Martijn2008 - 28/07/2011 23:07
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Heb je mijn vorige post gelezen en op die site gekeken:?:
Offline Joel - 29/07/2011 00:03
Avatar van Joel Eigenaar Tinymce is inderdaad een goede keuze. Gebruiken we ook op Sitemasters voor de nieuwsberichten.
Offline keverineke - 29/07/2011 00:11
Avatar van keverineke Lid Ja deze heb ik gezien en gelezen, maar deze zijn toch moeilijk om in te bouwen?
Offline Ibrahim - 29/07/2011 03:10
Avatar van Ibrahim PHP expert Probeer het uit, zou ik zeggen. Door te vragen ga je er niet achter komen...
Bedankt door: Joel
Offline Martijn2008 - 29/07/2011 13:23
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Have a look at http://tinymce.moxiecode.com/tryit/full.php. Aan de rechterkant van die pagina kun je een custom style kiezen en de source-code voor die weergave bekijken.
Offline keverineke - 30/07/2011 00:35
Avatar van keverineke Lid Maar Tiny_MCE is standaard voor nieuwssystemen enzo gemaakt, er is een add, edit en view pagina. Ik moet juist de wysiwyg editor zelf hebben, het script dat mijn tekst naar mijn database opslaat heb ik al. Of weet iemand welke bestanden ik daar nu juist moet uithalen?
Offline vinTage - 30/07/2011 00:59 (laatste wijziging 30/07/2011 03:13)
Avatar van vinTage Nieuw lid keverineke, stop met interessant doen en lees gewoon een keer GOED wat tmc/ is!!

Stop met janken over moeilijk, stop met "de bedoeling van" .. is..


stop met de luie tiest uit te hangen en doe gewoon wat elk van ons ook al moest doen en lees een keer FATSOENLIJK de handleiding!

Ibrahim schreef:
Ik had het wel beter kunnen verwoorden, maar goed, jij bent niet voor niets SiMa veteraan  .
Bedankt door: Ibrahim, Pieter, Giant
Offline keverineke - 30/07/2011 13:17
Avatar van keverineke Lid @ vinTage: Ik doe helemaal niet interessant! Ik weet juist niet hoe ik eraan moet beginnen. Daarom vraag ik ook zoveel mogelijk informatie voor ik eraan begin ;)
Offline Martijn2008 - 31/07/2011 13:53 (laatste wijziging 31/07/2011 15:44)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner De TinyMCE-editor functioneert op basis van een stuk HTML, CSS en Javascript code, dit betekent dat de code client-side wordt uitgevoerd. Het kan zijn dat TinyMCE in de download-package een voorbeeld-code heeft meeegeleverd voor de server-side afhandeling van de data. De functionaliteiten die je achter die TinyMCE-editor wilt gaan programmeren en hoe je dat doet is aan jou. Denk aan het toevoegen, lezen, bewerken en verwijderen(CRUD) van data. Het script voor die CRUD-functionaliteiten wordt server-side uitgevoerd, dat staat los van de editor. Zie ook de documentatie van TinyMCE.

Dat TinyMCE specifiek voor nieuwssystemen is gemaakt is me onbekend. Heb je misschien een link waar ik dat kan vinden?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s