login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pagina terug

Offline san - 08/04/2011 10:06
Avatar van sanHTML interesse Ik heb een code waardoor je bij het aanklikken van een link een pagina terug gaat. Deze werkt echter alleen in FF goed. In IE krijg ik de melding "pagina is verlopen." Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
  1. <a href="javascript: history.go(-1)" class="continue_link">
  2. Verder winkelen </a>

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WeedSide - 08/04/2011 15:51
Avatar van WeedSide Nieuw lid http://www.dezi...s-page-php  
Offline avdg - 08/04/2011 15:57 (laatste wijziging 08/04/2011 16:12)
Avatar van avdg PHP gevorderde Ik denk dat zo een link niet echt zo gebruiksvriendelijk is en beter de links meer hardcoded maakt naar bijvoorbeeld een link naar de homepage van de winkel.

Probleem met zulke links is dat gebruikers van overal kunnen komen, dus ook van externe sites en omdat een gebruiker niet direct verwacht dat je met de knop de website zelf verlaat. Laat de knop vorige in de browser deze taak maar houden .

Dit wil niet zeggen dat je je links niet meteen moet vervangen, maar gewoon de vraag moet stellen of het wel gebruiksvriendelijk is en of het werkt zoals er verwacht van werd. En als er een gebrek is, te kijken hoe je dat probleem kan oplossen.

Edit: de oplossing die Weedside geeft, werkt waarschijnlijk niet zoals verwacht, want php kan nog altijd een foutmelding geven als je de variabele gebruikt zonder dat het gedeclareerd is (bijv. in het geval dat de gebruiker van een andere site komt, of een pagina dat de vorige pagina niet heeft bijgehouden, wat eventueel ook in foutieve links kan veroorzaken). Gebruik dan ipv van de simpele echo de volgende code:

  1. <?php if (isset($_SESSION['back'])) echo $_SESSION['back']; ?>


En weet dat dit slechts 1 probleem oplost. Misschien beter de code totaal niet te gebruiken.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s