login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formuliertje met redirect (Opgelost)

Offline karel - 26/01/2011 18:13
Avatar van karelHTML interesse Hallo,
Ik maakte een formuliertje met redirect na het verzenden. De redirect werkt maar in plaatst dat het bericht verzonden word naar mijn e-mail adres, gaat het venster van outlook open ??? Weet iemand wat ik verkeerd doe ? Alvast bedankt voor uw hulp.

  1. <script language="JavaScript">
  2. function mailMe( form ) {
  3. // put some checks here
  4. return true;
  5. }
  6. </script>
  7. <input type="hidden" name="redirect" value="/index.html">
  8. <form action="mailto:info@email.be" method="POST"
  9. enctype="text/plain" name="email"
  10. onsubmit="window.location='contact2.php';">
  11. <input type="hidden" name="redirect" value="/index.html">
  12. <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  13. <tr>
  14. <td width="17%" class="contact" scope="col"><span>Naam</span></td>
  15. <td width="83%" class="contact" scope="col"><input name="ingevuld door" type="text" class="contact" size="50" /></td>
  16. </tr>
  17. <tr>
  18. <td width="17%" class="contact" scope="col"><span>E-mail</span></td>
  19. <td width="83%" class="contact" scope="col"><input name="EMAIL ADRES" type="text" class="contact" size="50" /></td>
  20. </tr>
  21. <tr>
  22. <td>&nbsp;</td>
  23. <td class="contact"><input type="submit" class="button" value="Inschrijven " /></td>
  24. </tr>
  25. </table>
  26. <p align="center"><br>
  27. </font></p>
  28. </form>

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 26/01/2011 18:17
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Kerel, je gaat geen 10 topics openen over dat ene formulier dat je niet werkend krijgt. Outlook wordt geopend omdat je 'mailto:...' gebruikt, deze functie opent de e-mail client die ingesteld is op de browser, in jouw geval is dat Outlook.
Offline karel - 26/01/2011 18:19
Avatar van karel HTML interesse Bedankt vor de reactie, maar het is niet hetzelfde script
Ik paste reeds van alles aan.

Kan je me zeggen hoe het dan wel moet ?
Offline milco - 26/01/2011 18:20
Avatar van milco Lid dmv php

hier zijn diverse scripts te vinden op sitemasters

Suc6
Offline Abbas - 26/01/2011 18:25
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Kijk naar het andere topic dat je over dit formulier opende.
Offline karel - 26/01/2011 18:26
Avatar van karel HTML interesse Heb ik gedaan doch gaf mij dit niet de oplossing.
Offline avdg - 26/01/2011 18:43 (laatste wijziging 26/01/2011 18:52)
Avatar van avdg PHP gevorderde
  1. onsubmit="window.location='contact2.php';"


vervangen door

  1. onsubmit="return true;"


of zelfs volledig weglaten 

De onsubmit tag kan handig zijn voor js validatie, wanneer onsubmit een false terugkrijgt gebeurd er niets, wanneer onsubmit een true terugkrijgt wordt het forumulier verzonden.

In jouw geval heb je de browser doorgestuurd VOORDAT het formulier verzonden kon worden. Uiteraard is dit niet de bedoeling.

Dus in jouw geval is de code:

  1. onsubmit="return mailMe(this);"


Edit: Je laat de mail beter verzenden door php zelf, omdat browsers hun eigen methode mogen toepassen voor het verzenden van mails, en dit zonder enige opmaak van je gegevens (wat de mail lelijk doet lijken). Met php heb je gewoon meer controle over welke gegevens je doorstuurt en hoe de mail is opgemaakt.

Dus in kort: vervang de "mailto:..." door "zendMail.php" of dergelijke
Offline karel - 26/01/2011 18:50 (laatste wijziging 26/01/2011 18:50)
Avatar van karel HTML interesse Bedankt voor je reactie !
Ik paste de code aan doch heb ik nog steeds een probleem .
Als ik het formulier verzend dan gaat mijn outlook open ? Heeft te maken met mailto maar ik weet niet hoe het anders moet ?

  1. <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.mijnwebsite.be/contact2.php">
  2. <form action="mailto:info@email.be" method="POST"
  3. enctype="text/plain" name="email"
  4. onsubmit="return mailMe(this);">
Offline avdg - 26/01/2011 18:58
Avatar van avdg PHP gevorderde Als je de edit sectie lees in mijn vorige post, dan kan je lezen dat browsers willekeurig om kunnen gaan met mailto links in formulieren. Laat de mail behandelen door php, dit is veel netter en om nog een reden te geven, je hoeft je emailadres niet meer in je html te zetten (en krijg je iets minder spam in je mailbox).
Offline Kevin - 26/01/2011 19:21
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST karel: zoals al reeds gezegd, er staan genoeg voorbeelden bij de categorie "Scripts". Kijk daar eens rustig rond, werkt het dan nog niet, laat ons dan iets weten.

http://www.site...ormulieren
Offline Abbas - 26/01/2011 19:25
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Kijk je wel naar de reacties?! In de allereerste reactie staat de uitleg waarom Outlook geopend wordt. In je andere topic heb ik een oplossing gegeven hoe je de mail kan uitvoeren met PHP en dan de redirect kan doen met de header() functie.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s