login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

single quotes escapen

Offline cunces - 05/10/2010 12:56 (laatste wijziging 05/10/2010 12:56)
Avatar van cuncesNieuw lid
  1. htmlTable.='<tr class="grid<?php if (($rowteller % 2) != "0") echo ' odd'; ?>" id="stagerow_<?php echo $rowteller; ?>">';


Ik heb al geprobeerd \voor de quotes van odd te zetten maar het valideert niet. Kan iemand me hiermee helpen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 05/10/2010 14:26
Avatar van MiST Lid Wat doe je nu?! Je kan geen PHP binnen Javascript gebruiken. Andersom kan het wel.
Offline cunces - 05/10/2010 15:45
Avatar van cunces Nieuw lid Als ik het volgende doe:
Jquery
  1. $("#maindiv").html('<?php echo "test"; ?>');
werkt gewoon hoor. Dus die wordt nog geïnterpreteerd.


Btw probleem vanboven is gewoon + ipv .
Zit nu met het volgende probleem:
  1. var htmlTable = "<?php $rowteller = 1;";

dit geeft een parse error, zelfs als ik het in commentaar zet in js

Weet iemand hoe dit komt?
Offline Ontani - 05/10/2010 16:05
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
MiST schreef:
Wat doe je nu?! Je kan geen PHP binnen Javascript gebruiken. Andersom kan het wel.


Het is net andersom van wat jij zegt. PHP kan je wel binnen javascript gebruiken. Javascript binnen php gaat niet.
Offline MiST - 05/10/2010 20:00 (laatste wijziging 05/10/2010 20:00)
Avatar van MiST Lid Heh?!

PHP is serversided, dus als de client in een lijn JS uitvoert waar PHP in staat, blijft dit toch gwn een string?

en als je met PHP wat Javascript genereert op de server en dan naar de client pusht, wordt die toch probleemloos uitgevoerd op de client? (in de veronderstelling dat de syntax correct is)

Misschien zie ik hier "the big picture" niet, maar ik blijf erbij dat een client geen PHP kan uitvoeren hoor ;) Misschien heb ik me een beetje ongelukkig uitgedrukt.
Offline Martijn - 05/10/2010 20:46
Avatar van Martijn Crew PHP je definieren dingen net langs elkaar:

Het is mogelijk php te gebruiken in javascript, alleen niet in een .js bestand (niet zonder sleutelen iig), maar bv wel in de <script> tags in je <head>.

Je kunt ook javascript gebruiken in PHP, dat wil zeggen, je kunt javascript echoën met php, niet daadwerkelijk uitvoeren totdat het bij de user geladen is.

Ajax uitgezonderd uiteraard
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s