login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

javascript RPG

Offline daanlaan - 14/09/2010 23:52 (laatste wijziging 15/09/2010 11:29)
Avatar van daanlaanMySQL interesse ik ben aan het proberen een kleine RPG te maken gebaseerd op javascript.
Voorlopig lukt het al goed, op mijn pc toch, in FF loopt hij normaal hier, als ik dan chrome open en een pijltjestoets ingedrukt houd dan loopt die heel snel.
waarschijnlijk omdat hij de functie dan steeds achter mekaar opent.

Hoe kan ik dit oplossen? http://www.bgrouparchi.be/RPG/playfull.php
De getallen die je ziet zijn maar coördinaten die gebieden afbakenen

volledige code:

Plaatscode: 139973

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 15/09/2010 08:18
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je zou een timer kunnen starten na het indrukken van een pijltjes toets. En natuurlijk controlleren of deze al aan het lopen is zodat je niet een 2e timer start voor dezelfde richting. Maar op deze manier kan je wel een personage schuins laten lopen door zowel de timer te starten voor bijvoorbeeld omhoog te lopen en een 2e timer voor naar rechts te lopen. (Rechtsboven).
Offline daanlaan - 15/09/2010 10:04
Avatar van daanlaan MySQL interesse hm ik heb het gevonden, best simpel eigenlijk, het gaat altijd zo, ik zoek er lang achter, plaats een forumpost en 10 later kom ik er plots achter, gewoon even een var 'moving' op 1 zetten wanneer hij loopt en op 0 zetten als hij stopt.
dan blijft hij de functie niet hele tijd openen, toch bedankt! ;)
Offline Erwt - 15/09/2010 11:12
Avatar van Erwt PHP beginner Ik ben recent ook bezig geweest met een javascript rpg, indien je de broncode wilt dan stuur je me maar een pm.
Offline daanlaan - 15/09/2010 11:30
Avatar van daanlaan MySQL interesse
Erwt schreef:
Ik ben recent ook bezig geweest met een javascript rpg, indien je de broncode wilt dan stuur je me maar een pm.

kan ik het misschien eens online bekijken, is altijd wel interessant!
Offline Kevin - 15/09/2010 15:05
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Misschien wist je dit al, maar ik krijg nogal veel andere foutmeldingen ook:

255 errors: ReferenceError: Can't find variable: move (playfull:109)
Offline daanlaan - 15/09/2010 15:18
Avatar van daanlaan MySQL interesse kan zijn ja heb daarnet iets aangepast en heb de move functie verwijderd maar ook vergeten te verwijderen als body onkeydown, normaal krijg je die error al niet meer
Offline Martijn - 15/09/2010 23:20
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt ook bij de onkeydown een setinterval starten, die een id geven en bij de keyup clearInterval. Als je trouwens bij de onkeydown ook een clearInterval zet, kun je nooit twee intervals tegelijk starten omdat bij elke start ie even op 0 wordt gezet
Offline daanlaan - 17/09/2010 17:12
Avatar van daanlaan MySQL interesse ja zou ook lukken, heb het even met een simpele var moving gedaan die ik op 1 en 0 zet, en het werkt ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s