login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div achtergrond laten faden

Offline Waterlilly - 24/03/2010 22:58
Avatar van WaterlillyNieuw lid Ik heb op internet allemaal scripts gevonden om een afbeelding steeds naar een andere afbeelden te laten faden, maar ik kan nergens een voorbeeld vinden waarin staat hoe je dat bij de achtergrondafbeelding van een div kan doen. Heb zelf al wat dingen geprobeerd aan te passen maar het wil niet erg lukken.

Kan iemand mij helpen? 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 24/03/2010 23:21
Avatar van Martijn Crew PHP ik geloof ook niet dat een background dat kan.Wat je wel kunt doen, is 3 divs over elkaar zetten.

Div 1 en div2 laat je steeds van foto veranderen door een fadein/uit (en met position absolute kun je ze over elkaar zetten) en die derde div geeft je de mogelijkheid om er tekst oid op te zetten. Wil je alleen 2 foto's, kun je eens kijken naar een slideshow oid
Bedankt door: Wave6
Offline Wave6 - 25/03/2010 09:11 (laatste wijziging 25/03/2010 09:13)
Avatar van Wave6 PHP beginner Leuk bedacht 

EDIT:

Anders lijkt mijn post zo nutteloos:P ik was al een poos je opzoek naar zon idee 
Offline Ontani - 25/03/2010 09:17 (laatste wijziging 25/03/2010 10:28)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik los het op door 2 images over elkaar te zetten met position absolute. De onderste is de volgende afbeelding in de rij. De bovenste laat je gewoon van 100% naar 0% opacity faden. Als die fade klaar is zet je de image source van de onderste op die van de bovenste en de opacity terug op 100%. Dan zet je source van de onderste afbeelding weer op de volgende en herhaal je dit process zolang je afbeeldingen hebt.

Voorbeeld zoals ik het altijd doe:
http://www.purevision.be/photofade/
Offline gnotrgnotr - 06/04/2010 19:27
Avatar van gnotrgnotr Nieuw lid met jquery ??
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s