login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum
Zoeken  Regels  Help
Categorieën > JavaScript

captcha herladen (Opgelost)

pijke – 18/03/2010 18:26 (Laatst gewijzigd op 18/03/2010 18:26)
hallo.

ik heb een captcha-beveiliging gemaakt.
alleen wil ik nu dat je de captcha kunt herladen, voor als hij onduidelijk is ofzo, zonder de hele pagina te herladen. is hier een of andere functie voor? of iets anders waarmee dit kan?

Pagina:

18 antwoorden

Gesponsorde links
Daisycon - Verdien geld met uw website

Martijn – 18/03/2010 18:59
ik zou er gewoon voor gaan dat je captcha standaard duidelijker is 

Ik las laatst ergens een stuk, waar in werd gezegd dat een plaatje met een statisch woord erop al 99% van alle spam tegen houd.

Maar als je wilt doorgaan met je idee, met AJAX een nieuwe img laten maken, en die dan terugzetten in je captcha vakje

Koen – 18/03/2010 18:59 (Laatst gewijzigd op 18/03/2010 19:03)
Neem eens een kijkje naar de captcha op http://www.plaatscode.be en je zal zien. 

@hierboven: AJAX..?

Martijn – 18/03/2010 19:21
hmm zo heb ik er nooit naar gekeken, dat is eigenlijk veel makkelijker ja 

pijke – 18/03/2010 19:28
@koen
dank je!
zoiets had ik nodig. maar waar is die date() enzo voor nodig?
Citaat:
<a href="#" onclick="var d = new Date(); document.getElementById('image').src = '/image.php?time='+d.getTime()+d.getMilliseconds(); return false;">onleesbaar?</a>

avdg – 18/03/2010 20:04 (Laatst gewijzigd op 18/03/2010 20:06)
Die date is om de request random te maken, zodat browsers geen kans hebben die afbeelding te cachen

Betekenis: je haalt altijd een afbeelding op met een unieke link

Jelmerholland – 18/03/2010 20:58 (Laatst gewijzigd op 18/03/2010 20:58)
Maar meestal is het toch zo dat php een afbeelding aanmaakt voor jouw, Met wat random cijfers/letters erin? Nou heb je een src naar een afbeelding, maar met allemaal leuke getalletjes (de date() ).. .Ik snap er het nut ook niet van eigenlijk..?

Heeft iemand misschien een betere uitleg?

TotempaaltJ – 18/03/2010 21:05
@Jelmerhollan: Ja, avdg, die 52 minuten voor jou die uitleg heeft gepost. Lees eens wat 

Jelmerholland – 18/03/2010 22:02 (Laatst gewijzigd op 18/03/2010 22:03)
Ja die hebt ik gelezen hoor, wees maar niet bang. Maar ik snap 't niet, wat heeft die date er mee te maken om de src naar een afbeelding te hebben?

Ps. Ik had het in mijn vorige post ook over 'betere', dat bekent dat er dus al een voorgaande uitleg was, maar die in mijn ogen niet goed is (of althans, dat ik 'm niet snap).
'Lees eens wat' 

pijke – 19/03/2010 07:35
Jelmerhollan schreef:
Maar meestal is het toch zo dat php een afbeelding aanmaakt voor jouw, Met wat random cijfers/letters erin? Nou heb je een src naar een afbeelding, maar met allemaal leuke getalletjes (de date() ).. .Ik snap er het nut ook niet van eigenlijk..?

klinkt logisch.
ik zal hem gaan proberen.

Koen – 19/03/2010 08:00
Jelmerhollan schreef:

Wanneer je met een image tag verwijst naar image.php zal je browser een request sturen naar die pagina. Omdat image.php een CAPTCHA is zal deze zich voordoen als een afbeelding. Vele browsers zijn hierdoor geneigd om deze afbeelding lokaal op te slaan in de cache, op die manier gaat het laden van een website een pak sneller omdat al die afbeeldingen dan niet meer individueel moeten worden opgehaald.

Nu, omdat het uiteraard niet de bedoeling is dat die afbeelding wordt opgenomen in de cache van de browser moeten we dit tegengaan. Dit doen we door een unieke waarde mee te geven aan de URI van de afbeelding (een GET waarde in de querystring beïnvloedt je script niet en daar zal dus meestal voor gekozen worden). Wat voor betere unieke waarde te gebruiken dan de huidige timestamp plus nog eens die van microseconden? (voor wanneer je binnen minder dan een seconde zou herladen)

Het is eigenlijk heel simpel, ik hoop dat je het nu ook snapt.

Gesponsorde links

Pagina:

Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten:

© 2002-2012 Sitemasters.be - Regels - Gehost door: Vircon - Laadtijd: 0.023s