login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

javascript importeren in javascript

Offline cunces - 16/03/2010 16:03
Avatar van cuncesNieuw lid Is er een manier om in de htmlpagina maar één javascript te zetten (je eigen).
En om dan in je eigen javascript te linken naar een framework vb jquery?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 16/03/2010 16:05
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Hoe bedoel je dat?

Dat je 1script ergens op je site hebt staan, en dat je die overal inlaad?

Dan wordt het zo:
  1. <script type="text/javascript" src="je/javascript/file.js" />

Je kan er evt nog een encoding aan vast plakken, maar die weet ik zo niet uit 't hoofd (A).

Is dit wat je zoekt?
Bedankt door: cunces
Offline YesItIsChris - 16/03/2010 16:06 (laatste wijziging 16/03/2010 16:07)
Avatar van YesItIsChris Nieuw lid Je wilt dus via een eigen gemaakte functie een javascript klasse aanroepen zoals bijvoorbeeld jQuery?

Edit:
@Jelmer, volgens mij bedoeld de ts dat hij via een functie een pagina laad en automatisch deze code inject
Bedankt door: cunces
Offline TotempaaltJ - 16/03/2010 17:32 (laatste wijziging 16/03/2010 18:54)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Volgens mij bedoelt hij gewoon precies hetzelfde als PHP include. Dus in één Javascript bestandje alle andere benodigde js bestandjes includen.

vinTage & Ontani: Sorry, ik had niet volgens mij er in moeten zetten. Ik bedoelde, uiteraard; Hij bedoelt gewoon precies hetzelfde als PHP include. Zijn vraag is duidelijk genoeg;
"Is er een manier om in de htmlpagina maar één javascript te zetten."
-> Hij wilt dus maar één (niet een, één!) javascript include.
"En om dan in je eigen javascript te linken naar een framework vb jquery?"
-> Hij wilt uit dat javascript bestand naar andere javascript bestanden 'linken' naar een framework, zodat hij het kan gebruiken dus.
Ik snap niet wat er niet duidelijk is aan zijn vraag!
Bedankt door: cunces
Offline Ontani - 16/03/2010 18:02 (laatste wijziging 16/03/2010 18:07)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Volgens mij heeft hij z'n vraag niet goed genoeg uitgelegd. In plaats van dat eerst eens te vragen en niet te zitten speculeren...

vinTage schreef:
+100 voor ontani.
Sommige mensen hier willen gewoon graag gehoord worden ofzo, ik probeer ze ook al een tijdje te negeren, maar dat valt niet mee  
Bedankt door: cunces
Offline cunces - 16/03/2010 18:37
Avatar van cunces Nieuw lid
Citaat:
Volgens mij bedoelt hij gewoon precies hetzelfde als PHP include. Dus in één Javascript bestandje alle andere benodigde js bestandjes includen.

dit bedoel ik idd. Is dit mogelijk?
Offline Jelmerholland - 16/03/2010 20:39
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ik weet dat je in een .css file php kan gebruiken (zie deze link.)

Wellicht is zoiets ook mogelijk in een .js file (vast wel)

Dan zet je in je 'main' .js file gewoon een php include, je included al je bestandjes. En dan kan je met 1 .js inladen, alles doen.

Waarom zou dit zou kunnen?
Omdat als je een javascript code included, dan copy-pasted hij de js code als het ware naar de plek waar jij je include hebt staan.

Misschien dat dit je verder helpt 
LET OP! ik heb dus niet gezegd dat het kán, maar wellicht is het mogelijk (voordat er misverstanden ontstaan) je moet er dus even naar googelen ;)
Offline lemoinet - 16/03/2010 20:48
Avatar van lemoinet PHP gevorderde
  1. function IncludeJavaScript(jsFile)
  2. {
  3. document.write('<script type="text/javascript" src="'
  4. + jsFile + '"></scr' + 'ipt>');
  5. }
  6.  
  7. IncludeJavaScript('secondJS.js');

Je kan zoiets gebruiken. Alleen snap ik het nu hier niet van in. Ik gebruik de CDN van google voor het laden van jQuery. En Bij het releasen van mijn website gebruik ik jsmin om mijn afzonderlijke javascript-files te combineren.

ASP.NET
  1. <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js"></script>
  2. <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jqueryui/1.7.2/jquery-ui.min.js"></script>
  3. <% if (HttpContext.Current.IsDebuggingEnabled) { %>
  4. <script type="text/javascript" src="/Content/Scripts/jquery.treeview.min.js"></script>
  5. <script type="text/javascript" src="/Content/Scripts/jquery.MultiFile.min.js"></script>
  6. <script type="text/javascript" src="/Content/Scripts/Application.js"></script>
  7. <% } else { %>
  8. <script type="text/javascript" src="/Content/Scripts/app-bundle.js" ></script>
  9. <% } %>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.222s