login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

berekening script (Opgelost)

Offline jscoolen - 09/03/2010 23:56 (laatste wijziging 10/03/2010 00:09)
Avatar van jscoolenHTML interesse Ik ben een offerte systeem aan het maken, maar ik ben helemaal nieuw met javascript. Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Ik heb het volgende:

in een php bestand roep ik alle producten op:

  1. $main .='
  2. <tr>
  3. <td align="left">'.$producten['podium_product_naam'].'</td>
  4. <td align="left">'.$producten['podium_product_omschrijving_kort'].'</td>
  5. <td align="left">'.$producten['podium_product_code'].'</td>
  6. <td><input type="text" name="aantal_'.$producten['podium_product_code'].'" size="6" value="0"></td>
  7. <td>&#8364; '.$producten['podium_product_prijs'].'</td>
  8. <td>&#8364; <input type="text" name="uitkomst" size="6"></td>
  9. </tr>';


en met javascript wil ik het uitrekenen:

  1. function bereken()
  2. {
  3. var a = document.getElementById('aantal_'.$producten['podium_product_code'].'').value
  4. var b = document.getElementById(''.$producten['podium_product_prijs'].'').value
  5. var uitkomst=(a*b);
  6. document.getElementById('uitkomst').value=uitkomst;
  7. }


titjes schreef:
JavaScript != JAVA

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 10/03/2010 00:19
Avatar van avdg PHP gevorderde Het zou me wat logischer zijn moesten de plannen over hoe je applicatie er uiteindelijk uit moet zien erbij verteld. Hoe meer details, hoe beter we je kunnen helpen
Bedankt door: jscoolen
Offline jscoolen - 10/03/2010 00:36
Avatar van jscoolen HTML interesse OK even een korte inleiding, wist niet dat dit ook mocht:

Ik ben bezig met een scriptje om offertes te maken op mijn website.
Dit onderdeel is een uitprobeersel, om te kijken of ik het kan leren.

Om het helemaal zelf te maken is nu nog een beetje te hoog gegrepen, maar ik hoop dat er hier mensen zijn die mij een beetje opweg kunnen helpen. Ik wil het vooral graag leren. Dus een linkje naar een tutorial of uitleg ben ik al heel blij mee.

Het idee is als volgt. De bezoeker krijgt een overzicht van de soorten podium hij/zij moet hierbij invullen hoeveel hij/zij er per product wil hebben. Via een script (java script?) moet dit terplekke worden uit gerekend. Met onderaan een subtotaal en een knop naar de volgende pagina. Op de volgende pagina gaan we de kosten voor de poten berekenen. Het script moet het aantal podiumdelen met 4 vermenigvuldigen en dit aantal vermenigvuldigen met de kostprijs van de poten. (in het script staat dan wat elke poot per stuk kost.
Daarna kiest de klant het soort afrok en het aantal meter dat men wilt hebben en het script rekent dan uit wat het kost (Wederom javascript?)

Tot slot zet het script alle prijzen onder elkaar en berekend de eindprijs. (hier zouden dan eventueel ook nog andere onderdelen automatisch bij komen zoals 2 klemmen per podiumdeel en 4 vloertegels per m2)

Offline jaronneke - 10/03/2010 09:36
Avatar van jaronneke MySQL interesse
  1. function bereken()
  2. {
  3. var a = document.getElementById('aantal_'.<?=$producten['podium_product_code'];?>).value
  4. var b = document.getElementById(<?=$producten['podium_product_prijs'];?>).value
  5. var uitkomst=(a*b);
  6. document.getElementById('uitkomst').value=uitkomst;
  7. }
Offline jscoolen - 12/03/2010 01:01 (laatste wijziging 12/03/2010 01:04)
Avatar van jscoolen HTML interesse helaas rekent hij met deze aanpassing nog steeds nisk uit, dus moet er ergens anders nog een fout zijn, iemand een idee?


Ik krijg nu ook de volgende melding:

Webpage error details

User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.2)
Timestamp: Fri, 12 Mar 2010 00:05:36 UTC


Message: Syntax error
Line: 1
Char: 1
Code: 0
URI: http://www.podi...ng_func.js

Offline genkstar - 14/03/2010 18:24
Avatar van genkstar Nieuw lid Heel normaal, in een javascript bestandje hoort geen script tag te staan..
Offline jscoolen - 14/03/2010 19:15
Avatar van jscoolen HTML interesse hoe zou jij dit dan doen?
Offline avdg - 14/03/2010 19:19
Avatar van avdg PHP gevorderde http://pastebin.com/KWV0BkTA
Offline jscoolen - 14/03/2010 20:31 (laatste wijziging 14/03/2010 20:31)
Avatar van jscoolen HTML interesse en dan zo?

lengte = 'aantal_'.$producten['podium_product_code'];
Offline besje - 15/03/2010 13:36
Avatar van besje Nieuw lid In de javascript functie variable gaan gebruiken.

Zo iets bijvoorbeeld:

function bereken(podium_product_code, podium_product_prijs)
{
var a = document.getElementById('aantal_'+podium_product_code).value
var b = document.getElementById(podium_product_prijs).value
var uitkomst=(a*b);
document.getElementById('uitkomst').value=uitkomst;
}
Offline jscoolen - 15/03/2010 14:10
Avatar van jscoolen HTML interesse maar hoe weet hij dan wat podium_product_code & podium_product_prijs is?
Offline TotempaaltJ - 15/03/2010 17:12
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Dat geef je mee als je de functie aanroept. Volgens mij moet jij nog een paar Javascript basis tutorials gaan doen!
Offline jscoolen - 15/03/2010 18:44 (laatste wijziging 16/03/2010 22:05)
Avatar van jscoolen HTML interesse Dat was ook de insteek van dit topic ;)

Maar het internet is bezaaid met slechte en niet kloppende/complete handleidingen. Dus ik hoopte hier wat op te steken.

Topic mag dicht, dit script is nog een beetje te hoog gegrepen voor mij. Ik ga kijken of iemand het voor mij kan maken. Bedankt voor de ruimte.
Offline besje - 16/03/2010 09:17
Avatar van besje Nieuw lid @jscoolen

pm eventueel dan. maak ik hem voor je.

(stuur je code e.d.)
Bedankt door: jscoolen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.3s