login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

berekening script (Opgelost)

Offline jscoolen - 09/03/2010 23:56 (laatste wijziging 10/03/2010 00:09)
Avatar van jscoolenHTML interesse Ik ben een offerte systeem aan het maken, maar ik ben helemaal nieuw met javascript. Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Ik heb het volgende:

in een php bestand roep ik alle producten op:

  1. $main .='
  2. <tr>
  3. <td align="left">'.$producten['podium_product_naam'].'</td>
  4. <td align="left">'.$producten['podium_product_omschrijving_kort'].'</td>
  5. <td align="left">'.$producten['podium_product_code'].'</td>
  6. <td><input type="text" name="aantal_'.$producten['podium_product_code'].'" size="6" value="0"></td>
  7. <td>&#8364; '.$producten['podium_product_prijs'].'</td>
  8. <td>&#8364; <input type="text" name="uitkomst" size="6"></td>
  9. </tr>';


en met javascript wil ik het uitrekenen:

  1. function bereken()
  2. {
  3. var a = document.getElementById('aantal_'.$producten['podium_product_code'].'').value
  4. var b = document.getElementById(''.$producten['podium_product_prijs'].'').value
  5. var uitkomst=(a*b);
  6. document.getElementById('uitkomst').value=uitkomst;
  7. }


titjes schreef:
JavaScript != JAVA

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 10/03/2010 00:19
Avatar van avdg PHP gevorderde Het zou me wat logischer zijn moesten de plannen over hoe je applicatie er uiteindelijk uit moet zien erbij verteld. Hoe meer details, hoe beter we je kunnen helpen
Bedankt door: jscoolen
Offline jscoolen - 10/03/2010 00:36
Avatar van jscoolen HTML interesse OK even een korte inleiding, wist niet dat dit ook mocht:

Ik ben bezig met een scriptje om offertes te maken op mijn website.
Dit onderdeel is een uitprobeersel, om te kijken of ik het kan leren.