login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

background color cookie (Opgelost)

Offline sbgaming - 19/10/2009 14:53 (laatste wijziging 20/10/2009 11:59)
Avatar van sbgamingNieuw lid Heey,

voor mijn nieuwe website:
[url]http://www.sbgaming.nl/template/3/[/url]
gebruik ik js voor mijn div bg te veranderen maar hoe zet ik er een cookie achter(in js)?
  1. <!--
  2. var backColor = new Array(); // don't change this
  3.  
  4. // Enter the colors you wish to use. Follow the
  5. // pattern to use more colors. The number in the
  6. // brackets [] is the number you will use in the
  7. // function call to pick each color.
  8.  
  9. backColor[0] = '#FF0000';
  10. backColor[1] = '#00FF00';
  11. backColor[2] = '#0000FF';
  12. backColor[3] = '#FF9900';
  13.  
  14. // Do not edit below this line.
  15. //-----------------------------
  16.  
  17. function changeBG(whichColor){
  18. document.getElementById('layernot2').style.backgroundColor = backColor[whichColor];
  19. document.getElementById('footer').style.backgroundColor = backColor[whichColor];
  20.  
  21. }
  22.  
  23. //-->


zou iemand mij kunnen helpen en er een cookie voor maken ?
alvast bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jaronneke - 19/10/2009 14:56
Avatar van jaronneke MySQL interesse Je kan dit denk ik beter opslaan in de database,
zorg er dan ook voor dat een gebruiker pas de achtergrond kan veranderen zodra hij/zei is ingelogd 
Offline sbgaming - 19/10/2009 18:34
Avatar van sbgaming Nieuw lid Dat wil ik juist niet ik wil dat als er iemand op mijn site is en hij/zij wil een andere kleur dat ze zonder inloggen die kleur kunnen veranderen en dat het een cookie wordt
Offline WouterPSV - 20/10/2009 12:26
Avatar van WouterPSV Lid Dan kun je het als nog opslaan in je database toch? Gewoon ip gerelateerd. Zodra een gebruiker een kleur heeft gekozen die kleur op halen anders standaard rood.

Je zult dan echter wel met het probleem komen als mensen er anders zitten weer hun keuze moeten maken.
Offline Ultimatum - 20/10/2009 13:55
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik weet niet hoe cookies moeten in javascript maar heb een opmerking op de berichten van WouterPSV en jaronneke. Een database is helemaal niet handig in dit geval want als je met 3 personen via 1 ip (maar 3 verschillende pc's) dan heeft iedereen steeds dezelfde achtergrond en als iemand die wijzigd, dan wijzigd die bij iedereen. Met een cookie kan iedereen wel zijn eigen achtergrond krijgen ook al hebben ze hetzelfde uitgaande ip adres.

sbgaming, al op google gezocht, als het mogelijk is dan vind je daar vast wel je antwoord.
Offline ArieMedia - 20/10/2009 14:16
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ultimatum schreef:
Ik weet niet hoe cookies moeten in javascript maar heb een opmerking op de berichten van WouterPSV en jaronneke. Een database is helemaal niet handig in dit geval want als je met 3 personen via 1 ip (maar 3 verschillende pc's) dan heeft iedereen steeds dezelfde achtergrond en als iemand die wijzigd, dan wijzigd die bij iedereen. Met een cookie kan iedereen wel zijn eigen achtergrond krijgen ook al hebben ze hetzelfde uitgaande ip adres.

sbgaming, al op google gezocht, als het mogelijk is dan vind je daar vast wel je antwoord.
Ik heb me lang ingehouden om te reageren hier in dit topic maar kan het uiteindelijk niet meer laten.

Ik ben het eens met Ultimatum, een database is hier absoluut onnodig, nieteens om het feit van 3 pc's op 1 IP.. (dit valt nog te filteren). Het gaat er meer om dat er hier helemaal geen vraag naar is voor zoiets kleins. En het is totaal onnodig om zoiets in een database te proppen.

Daarnaast is inderdaad google jou vriend Google.nl: Javascript Cookie
Offline WouterPSV - 20/10/2009 14:31
Avatar van WouterPSV Lid Misschien dan een korte gedachte... als google je vriend is waarom word er dan een topic geopend ? 
Offline Rik - 20/10/2009 14:32 (laatste wijziging 20/10/2009 14:34)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Het is het makkelijkste om de kant en klare cookie functies van QuirksMode te gebruiken. Dan hoef je alleen nog maar de createCookie() en readCookie() functies aan te roepen.

@Wouter,
Misschien kent de TS google nog niet. Bij deze dan maar.  
Offline sbgaming - 23/10/2009 14:18
Avatar van sbgaming Nieuw lid bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s