login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Simpel AJAX script lijkt niet te werken (Opgelost)

Offline Jurgo - 02/09/2009 12:03 (laatste wijziging 02/09/2009 12:16)
Avatar van JurgoPHP interesse Hallo allemaal,

Ik ben nieuw met AJAX en probeer een script te schrijven wat simpel weg de waarde van een input box naar het scherm tovert via een div.
Hiervoor gebruik is drie bestanden namelijk: index.html, rekenen.js en bereken.php.

index.html
rekenen.js
bereken.php

Ik hoor graag van jullie!
Groet Jurgo

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline svm - 02/09/2009 12:22
Avatar van svm PHP ver gevorderde In je JS ga je sowieso bij function handleServerResponse() waarden toekennen in de IF-statement:
if(xmlHttp.readyState = 4) ... if(xmlHttp.status = 200)
->
if(xmlHttp.readyState == 4) ... if(xmlHttp.status == 200)
De functie responseXML ken ik zelf niet (gebruik altijd responseText) dus dat kan ik niet voor je controleren, maar verder ziet het er wel netjes uit.

Ik heb zelf ook nog wel eens problemen met AJAX; dan zoek ik op in welk statement hij vastloopt.
In het JS gedeelte zet ik dus vaak een alert(), als je dan een alert niet krijgt, weet je dat het stukje script daar niet wordt uitgevoerd.
Hetzelfde voor je PHP, maar dan echo ''; (alhoewel daar geen fout in zit)

Hopelijk heb je er iets aan...
Offline Jurgo - 02/09/2009 12:30 (laatste wijziging 02/09/2009 13:21)
Avatar van Jurgo PHP interesse Thanx ik zal even troubleshooten met alert() in het JS gedeelte!

vreemd wanneer ik alert("test"); helemaal bovenin het JS plaats werkt hij niet. Maar wanneer ik het document leeg maak en alleen alert("test"); erin zit, laat hij wel een alert zien.

Het is opgelost, volgens mij gewoon een type fout ergens!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.157s