login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vermenigvuldigen met percentages met 1 cijfer (Opgelost)

Offline Thijs - 14/05/2009 14:24
Avatar van ThijsCrew hosting Ik heb een aantal tekstvelden: btw percentage (bijv. 19 of 6), exclusief btw en inclusief btw.

bij invullen van het exclusieve bedrag en btw percentage zorgt een functie ervoor dat exclusieve bedrag * btw percentage wordt gedaan. Voor 19% gaat dit goed namelijk 1.19, echter bij 6% gaat dit niet goed want dit wordt gezien als 1.60.

Nu was ik aan het zoeken naar een functie dat bij invoer van 1 getal er een 0 voor zet. Bij 6% is dat dan 06 en dus als 1.06 * bedrag exclusief. Het beste is natuurlijk dat btw percentage bestaande uit 1 getal goed werd verwerkt, maar een functie dat een 0 voor het getal zet is ook prima. Hopelijk kan iemand mij op weg halen.


Javascript functie
  1. function totaalInclBtw()
  2. {
  3. document.form.bedraginclbtw.value=parseFloat(document.form.bedragexbtw.value)*parseFloat('1.'+document.form.btwpercentage.value);
  4. }


BTW Percentage
  1. <input type="text" name="btwpercentage" onchange="totaalInclBtw()" size="8" value="19">


Bedrag EX BTW
  1. <input type="text" name="bedragexbtw" onchange="totaalInclBtw()" size="8" value="">


Bedrag INCL BTW
  1. <input type="text" name="bedraginclbtw" size="8" readonly>

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 14/05/2009 14:27
Avatar van Ultimatum PHP expert Dus je probleem is dat niet goed uitgerekend kan worden? Want dit werkt toch: (100 + btw) / 100. Zo krijg je 1.06 als btw 6 is.

Anders snap ik je probleem niet echt 
Offline Rik - 14/05/2009 14:29 (laatste wijziging 14/05/2009 14:30)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je kunt de vermenigvuldigingsfactor beter berekenen dan aan elkaar plakken:
  1. function totaalInclBtw() {
  2. document.form.bedraginclbtw.value = parseFloat(document.form.bedragexbtw.value) * parseFloat(1 + document.form.btwpercentage.value / 100);
  3. }


Edit:
Komt op hetzelfde neer als wat Ultimatum zegt dus.
Offline Thijs - 14/05/2009 14:59
Avatar van Thijs Crew hosting Jullie hebben gelijk, bedankt!

Ik heb te moeilijk zitten doen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s