login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Javascript slider

Offline Ijspegel - 29/09/2008 00:25
Avatar van IjspegelNieuw lid Ik wil voor mijn website een slider als die je ziet op bijvoorbeeld http://www.kelkoo.nl/. Het gaat dus om een slider die na een bepaald aantal seconde automatisch naar de volgende 'pagina' springt en waarbij je zelf kan selecteren welke 'pagina' getoond moet worden. Dat is alles...

Weet iemand misschien wat voor scriptje hiervoor nodig is? Ik wil hier natuurlijk het liefst een zo overzicht en kort stukje script voor hebben. Ik hoop dat iemand mij hieraan kan helpen of me er in ieder geval mee op weg kan helpen.

Alvast bedankt! :-)

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 29/09/2008 00:40
Avatar van vinTage Nieuw lid Kijk gewoon eens in de source?
Offline Ijspegel - 29/09/2008 07:43
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Ja, dat heb ik gedaan maar word ik echt totaal niet wijzer van helaas.  
Offline constantine1 - 29/09/2008 11:54 (laatste wijziging 29/09/2008 11:56)
Avatar van constantine1 Nieuw lid
  1. </li><li class="pane category" tabindex="0">
  2. <h2><a href="/co_15580-kelkoo-mobile-overal-en-altijd-producten-en-online-winkels-zoeken-en-vergelijken-kelkoo.html">
  3. Nieuw! Kelkoo Mobile


als je dat opzoekt in de code van de pagina kun je vanaf daar de code zien die je kunt gebruiken en dan is het gewoon je linkjes erin zetten. Maar het beste is om het toch zelf te gaan schrijven met dit voorbeeld.

mvg
Offline Kr4nKz1n - 29/09/2008 12:01
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Lekker jatte ownie dan 
Offline Ijspegel - 29/09/2008 12:22
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Ik wil het ook proberen te schrijven hoor, maar weet helaas niet echt waar te beginnen. Zit wel al wat soort gelijke scriptjes te bekijken, maar vind het erg lastig te snappen allemaal...  
Offline constantine1 - 29/09/2008 14:00
Avatar van constantine1 Nieuw lid offtopic: Microsoft doet het ook ;)
Als je niet weet hoe het precies moet kun je het beste een voorbeeld gebruiken
Ontopic:
Ijspegel probeer eens dat hele voorbeeld wat ik je net gaf op te zoeken en dit gedeelte te kopieeren dan dit gedeelte iets te bewerken en elke keer te kijken wat er precies gebeurd. zodat je de gedeeltes leert kennen stukje voor stukje. Bij vragen stuur anders efkes een PB.

mvg


Offline Ontani - 29/09/2008 14:07
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Vragen zijn er om opgelost te worden en mag hij gerust hier stellen op het publieke forum.
Offline Ijspegel - 29/09/2008 19:36
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Ik vond het erg lastig om de code van Kelkoo door te spitten. Ik ben daarom op zoek gegaan naar andere varianten en heb een (in mijn ogen) aardige gevonden. De code ervan is:
Plaatscode: 30958

Ik zou er alleen nog graag twee dingen aan aangepast zien, namelijk:

- Het bevat geen slide effect zoals bijvoorbeeld Kelkoo dat wel heeft. Ik zou ook het liefst hebben dat het van rechts naar links slide.

- Als je op een van de tabs klikt hoor je ook echt de klik (net als wanneer je op een normale link klikt), dit is bij bijvoorbeeld Kelkoo niet zo en ik zou dit liever ook niet hebben.

Weten jullie misschien een oplossing voor deze probleempjes? Ook hoor ik graag van jullie wat er eventueel nog verbeterd kan worden aan het script.

Alvast bedankt!  
Offline roberini - 30/09/2008 15:06
Avatar van roberini HTML beginner je moet er een timer opzetten, dat als de timer voorbij is dat hij dan naar de volgende slide.
Offline Ijspegel - 30/09/2008 15:22
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Ah oke! Met de timer kan ik dan dus instellen dat hij bijvoorbeeld na 10 seconden moet gaan sliden, maar hoe krijg ik dat effect dan?

Ik zou het echt graag zelf kunnen, maar ben nog totaal niet bekend met javascript helaas. Ik vind PHP en MySQL een stuk makkelijker te leren en dat kan ik dan ook al best redelijk. Hoe hebben jullie al je kennis van Javascript opgedaan?
Offline roberini - 30/09/2008 15:25
Avatar van roberini HTML beginner Klik

misschien kan je op basis van dit leren hoe je zo'n timer maakt
Offline Ijspegel - 30/09/2008 15:35
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Oke, daar zal ik eens naar kijken. Ik ga denk maar eens helemaal opnieuw beginnen met het maken van een scriptje voor hetgeen wat ik wil. Ik hoop dat het enigszins lukt en dat ik er veel van ga leren. Hebben jullie misschien nog tips voor me waar ik op moet letten?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.316s