login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

javascriptvars in php?

Offline humor - 07/08/2008 15:39
Avatar van humorHTML beginner Hallo

Kan ik in mijn phpcode gebruik maken van javascript variablen? Ik wil bv. de waarde van "document.form.inputfield.value" in een phpvariable "$input" steken. Hoe doe ik dit?

Alvast bedakn!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 07/08/2008 15:43
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Waar wil je dit voor gaan gebruiken? Het lijkt mij het makkelijkste om dat formulier dan (eventueel via ajax) te versturen. Dan kun je afhankelijk van de manier waarmee je werkt die variabele via $_POST['inputfield'] of $_GET['inputfield'] gebruiken.
Offline humor - 07/08/2008 15:59
Avatar van humor HTML beginner Ik zou eigenlijk de velden uit mijn formulier willen opslaan door op een button te klikken, maar de pagina mag niet herladen. Dus niet gebruik makend van de standaard submitknop. Hoe doe ik dit?
Ik dacht door te kijken naar de inhoud van de velden via "document.form.inputfield.value". Of gaat het op een andere manier beter?
Offline CDNC - 07/08/2008 23:48
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Je kan een fake submit-button maken type="button" en daar dan een JS functie aan koppelen onclick="doRequest();" welke dan weer gaat gaat praten met PHP mbv ajax.

En ja met document.form.inputfield.value kun je aan value van een input geraken.
Alhoewel men kleine teen toch voor: document.forms['formName'].elements['inputName'].value zou gaan. Geen idee welk van de 2 nou officeel de juistste/beste/meetst compatiebel is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s