login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PrototypeJs AND Yahoo namespaces

Offline Codestar - 04/06/2008 10:03 (laatste wijziging 04/06/2008 11:00)
Avatar van CodestarNieuw lid Hallo allemaal!

Ik gebruik de onderstaande JavaScript code van Yahoo om mijn javascript enigzins object georienteerd te maken.

Wanneer ik nu het prototypejs framework wil gebruiken om bijvoorbeeld een ajax request te doen naar een pagina, dan werkt dit niet meer.

Het lijkt er dus op dat de Yahoo functionaliteit die van PrototypeJS in de weg zit Ik heb al geprobeerd om prototype als een object te plaatsen binnen mijn yahoo namespace (in dit geval OriAdmin.tools.PrototypeJs) maar ook dit blijkt niet te werken.

Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen? :/

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 04/06/2008 10:09
Avatar van Ibrahim PHP expert Gebruik je YUI en prototype JS samen op dezelfde pagina ?
Meestal zijn frameworks niet goed samen, je zult een van de twee moeten weghalen.
Offline Codestar - 04/06/2008 10:17
Avatar van Codestar Nieuw lid Oke, ik kom er zojuist achter dat het niet aan mijn yahoo scripts ligt maar aan de json javascript klasse die ik gebruik. Weird stuff.
Offline Ontani - 04/06/2008 10:25
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
YUI heeft ook voldoende ajax functies dus waarom een ander framework er bij halen voor dergelijke dingen...
Offline Codestar - 04/06/2008 10:27
Avatar van Codestar Nieuw lid ...omdat ik geen zin heb om mijn CMS weer helemaal om te bouwen 
Offline Ibrahim - 04/06/2008 14:00
Avatar van Ibrahim PHP expert
Codestar schreef:
...omdat ik geen zin heb om mijn CMS weer helemaal om te bouwen 


waarom ? gebruik gewoon de javascript framework van je CMS dan ?
Offline Roland - 04/06/2008 16:51 (laatste wijziging 04/06/2008 16:51)
Avatar van Roland PHP expert Je kunt eventueel protosafe gebruiken.. deze versie houdt prototype uit de globale namespace waardoor je het dus in samenwerking met andere 'dingen' (lees: frameworks) kunt gebruiken...

http://www.protolific.net/
http://www.protolific.net/protosafe/demo/

PS: ik raad je aan 1 framework te hanteren.. meerdere frameworks is 'load' verspilling.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s