login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vorige pagina benoemen

Offline toownie - 12/03/2007 22:37
Avatar van toownieNieuw lid Yo!

Hoe spreek je vorige pagina aan? Ik dacht dat het met document.referrer was (heb ook al met history. gewerkt), maar blijkbaar werkt dit niet. Dus eigenlijk als de vorige pagina verwerker.php was dan moet er de melding Opgelet komen.

  1. function boodschapper()
  2. {
  3. var page = "verwerker.php";
  4. var vorigepag = document.referrer;
  5. if (vorigepag=page)
  6. {
  7. alert("Opgelet!")
  8. return
  9. }
  10. else return
  11. }


Grjts,

toownie

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 12/03/2007 22:46 (laatste wijziging 12/03/2007 22:50)
Avatar van Stijn PHP expert
  1. <script>
  2. function boodschapper()
  3. {
  4.  
  5. var page = 'verwerk.php';
  6.  
  7. if( page == document.referrer ) {
  8. alert('opgelet');
  9. }
  10.  
  11. /* manier 2
  12. if( page == history.back() ) {
  13. alert('opgelet');
  14. }
  15. */
  16.  
  17. return;
  18.  
  19. }
  20. </script>
  21.  
  22. <body onload="boodschapper();">

Dit zou moeten werken hoor, het kan ook zijn dat de referrer niet bestaat bij jouw. Dat komt door een firewall.
Offline toownie - 12/03/2007 23:41
Avatar van toownie Nieuw lid Dat dacht ik ook Stijn,

maar jammergenoeg doet ie dat niet! Ik heb jouw codes letterlijk overgenomen (manier 1 en manier 2 geprobeerd) maar het enige wat ie doet is (zelfs de eerste keer als je erop komt) naar de vorige pagina gaan. Bijvoorbeeld als ik op google begin en dan open ik mijn pagina met dit script in dan gaat hij automatisch naar google terug. Das echt iets raar. Heb je nog raad?? Of iemand anders?

Grtjs,

Offline Rens - 12/03/2007 23:52
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Is het net referer i.p.v. referrer?
Offline Barato - 13/03/2007 08:42
Avatar van Barato Nieuw lid prutsers

Als referrer niet bestaat kun je echt wel een waarschuwing krijgen en heel misschien is het ook niet zo heel erg onhandig om even de waarde van een paar variabelen die wellicht bruikbaar zijn te printen.
Grote kans dat je gewoon een volledige, absolute URL moet gebruiken (of alleen het laatste deel gebruiken voor vergelijken o.i.d.).
Offline toownie - 13/03/2007 21:45
Avatar van toownie Nieuw lid Hey gasten! Stom van mij! Ik heb da nu altijd voor hè! Maarja nix aan te doen.

Maar het werkt nog steeds niet. Ik heb document.referer laten printen en hij zegt: undefined. Dusja misschien is het een andere code dat ik moet gebruiken? Ik weet het niet!

Grtjs
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s