login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Data opslaan met Windows Applicatie

Offline Martijn2008 - 01/03/2011 15:59
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Graag wil ik zonder bijkomst van SQL Server data opslaan met een Windows Applicatie. Ik vraag me af wat de mogelijkheiden hiervoor zijn en hoe je deze mogelijkheden gebruikt. Om over de manier van opslag meer te weten te komen heb ik een tweetal scenario's beschreven.

Scenario 1: Stel dat ik een applicatie wil opzetten die boeken opslaat per genre. De boeken wil ik per genre tonen. Welke manier van opslag biedt is in dit geval het handigst?

Scenario 2: De data voor de in scenario 1 beschreven boekenbibliotheek applicatie wordt ingeladen vanaf het internet. Hiervoor zijn username en password benodigd. Tevens kunnen een aantal instellingen worden gemaakt. Welke manier van opslag is in dit geval het handigst?

Dank alvast!

Martijn

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cx1213 - 01/03/2011 16:15
Avatar van cx1213 Lid gezien het scenario zou ik voor XML gaan daar zijn vast wel manier om het op te slaan en het maakt het inladen via het web ook simpel.
Offline Martijn2008 - 01/03/2011 16:26
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Zijn daar speciale libraries voor die ik kan inladen?
Offline Abbas - 01/03/2011 17:10 (laatste wijziging 01/03/2011 18:50)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Alternatieven voor standaard SQL zijn bijvoorbeeld SQLite of CouchDB. Als je zonder database wil werken zou ik ook inderdaad opteren voor XML. Hier is een goed artikel over XML in .NET.
Offline Maarten - 01/03/2011 17:14
Avatar van Maarten Erelid http://www.firebirdsql.org/dotnetfirebird/

Zelf nog nooit mee gewerkt, wel van plan in de zeer nabije toekomst...
Offline cloudstrife - 01/03/2011 18:22
Avatar van cloudstrife PHP beginner De express editie van sql server (dat is dan de compact denk ik) kan je ook embedden in je applicatie.

Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s