login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Microphone volume (Opgelost)

Offline Maarten - 09/07/2010 20:16
Avatar van MaartenErelid Ik ben bezig met een project waarvoor ik het volume van de standaardmicrofoon zou moeten weten - in percentage of in decibels, maakt niet veel uit.

1) Ik ben niet thuis in elektronica of andere zooi die hiermee te maken heeft
2) Ik ben ervaren .NET/C#/WPF programmeur, dus daarover hoef ik geen uitleg, ik wil gewoon ergens iets capteren om het dan nadien als DependencyProperty te binden aan een WPF animatie/whatever.

Ik ben dus op zoek naar een snippet of wat insteek om het microfoon-volume op te halen. Ik heb reeds projecten gevonden op CodeProject, maar deze gaan over het weergeven van die waveforms e.a., dit heb ik allemaal niet nodig, maar die projecten zijn danig complex dat ik door het bos de bomen niet vind, of tussen de code de manier waarop je dit ophaalt.

Ik heb ergens op MSDN reeds zien staan dat het misschien met DirectSound.NET kan, maar ook hier dient de library weer voor complexe volumeregelingen terwijl dit allemaal niet nodig is.

De applicatie zal dienen als "applausmeter", dwz dat men wil capteren in hoeverre mensen kabaal maken als iemand gezongen heeft.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Theeboris - 10/07/2010 18:18 (laatste wijziging 10/07/2010 18:19)
Avatar van Theeboris Onbekend
Maarten schreef:
Ik ben bezig met een project waarvoor ik het volume van de standaardmicrofoon zou moeten weten - in percentage of in decibels, maakt niet veel uit.

1) Ik ben niet thuis in elektronica of andere zooi die hiermee te maken heeft
2) Ik ben ervaren .NET/C#/WPF programmeur, dus daarover hoef ik geen uitleg, ik wil gewoon ergens iets capteren om het dan nadien als DependencyProperty te binden aan een WPF animatie/whatever.

Ik ben dus op zoek naar een snippet of wat insteek om het microfoon-volume op te halen. Ik heb reeds projecten gevonden op CodeProject, maar deze gaan over het weergeven van die waveforms e.a., dit heb ik allemaal niet nodig, maar die projecten zijn danig complex dat ik door het bos de bomen niet vind, of tussen de code de manier waarop je dit ophaalt.

Ik heb ergens op MSDN reeds zien staan dat het misschien met DirectSound.NET kan, maar ook hier dient de library weer voor complexe volumeregelingen terwijl dit allemaal niet nodig is.

De applicatie zal dienen als "applausmeter", dwz dat men wil capteren in hoeverre mensen kabaal maken als iemand gezongen heeft.

Hopelijk kan ik je hiermee opweg helpen.
Rechts onder bij de taakbalk zie e meestal en luidspreker getekend.
Doe rechtermuisknop en klik op Opnameaparaten.
Dan klik je op je met de rechtermuisknop op de Opnameaparaat die je standaard gebruikt.
dan klik je op Eigenschappen, dan klik je niveaus en stel alles in zoals je het wilt. 
Offline Martijn - 10/07/2010 19:14
Avatar van Martijn Crew PHP ik neem aan dat ie iets zoekt waarmee ie die waardes kan bereiken via een extensie oid, voor een programma, niet visueel.

@topic: Msn heeft het ook, extra -> audio en video instellen'. Mogelijk kun je iets uit msnmsngr.exe halen oid
Offline Maarten - 10/07/2010 19:22
Avatar van Maarten Erelid omfg @ Theeboris, laat ons misschien constructieve oplossingen zoeken en ander gezeik voor onszelf houden.

@Martijn: idd, ik wil iets bereiken waardoor ik de waarde van het huidig inkomende volume kan bepalen, net zoals je in het configuratiescherm, of in MSN ziet in hoeverre iemand "luid" spreekt... zoals ook aangehaald in mijn vraag dient dit voor een applausmeter, dus de bedoeling lijkt ook duidelijk: het volume meten van de microfoon. Ik heb ondertussen een library, SlimDX, waarmee het zou moeten kunnen, maar ik krijg een hoop integers binnen waarmee ik niet echt iets kan aanvangen, dus ik heb het waarschijnlijk bij het verkeerde eind daar.. probleem is ook dat niet echt een expert ben op het vlak van elektronica en dergelijke en dus niet goed weet wat een volume eigenlijk is in programmeercontext.. 
Offline Martijn - 10/07/2010 19:36
Avatar van Martijn Crew PHP een verandering in electrische stroom. Een microfoon werkt door stroomfluctuaties gemaakt door het membraam. MOgelijk heb je dr wat aan 
Offline Abbas - 11/07/2010 03:11
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.code...php/c10931
of
http://naudio.codeplex.com/

@Theeboris: ergste antwoord ooit da ik hier al heb gelezen! 
Bedankt door: Maarten
Offline Theeboris - 11/07/2010 10:00 (laatste wijziging 11/07/2010 10:01)
Avatar van Theeboris Onbekend
titjes schreef:
@Theeboris: ergste antwoord ooit da ik hier al heb gelezen! 

Soms werkt het wel. 
Offline Abbas - 11/07/2010 11:57
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Kerel, je begrijpt het nog steeds niet! Hij moet via C# code het volume van de microfoon ophalen en niet zomaar zelf zien wat het volume is... 
Offline WimJ - 11/07/2010 12:05 (laatste wijziging 11/07/2010 13:21)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
Martijn schreef:
Normaal met elkaar omgaan graag
Offline Maarten - 11/07/2010 12:16
Avatar van Maarten Erelid @titjes: die ene had ik al tegengekomen, maar die naudio lijkt het wel te kunnen.. ik zal het deze middag proberen en laat iets weten, thx 
Offline MrWolf - 11/07/2010 17:20
Avatar van MrWolf Lid NAudio doet het alleen op vista en 7...
Offline Ontani - 12/07/2010 08:29
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
http://www.drea...me-in-c%23/

zeker een interresant artikel
Offline Maarten - 12/07/2010 11:25 (laatste wijziging 13/07/2010 09:48)
Avatar van Maarten Erelid Thanks, maar dat is het niet, ik wil het volume niet instellen, of de waarde van dat sliderke niet hebben, ik wil echt de sterkte van het inkomend geluid meten.

Met die NAudio heb ik wel iets bereikt, krijg ik daar een reeks bits binnen, ik moet nu nog kijken of ik daar iets kan uithalen.. met een andere library kreeg ik array's van floats (2048, buffer), en die dingen schommelden allemaal rond de 0 (+ en -), dus ik achteraf bekeken kan het ook nog zijn dat ik het daar wel juist had maar dat ik de verkeerde mic aansprak ofzo.. 

edit: het is gelukt met Naudio, alleen is het probleem dat er te weinig verschil zit in het microfoon-volume (slaat zeer snel op maximum), dus het wordt moeilijk om die shit te meten 

Nu, geen probleem, onpartijdige jury zal ook wel lukken.. thanks anyway.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s