login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Progressbar

Offline svm - 09/07/2010 14:02
Avatar van svmPHP ver gevorderde Gisteren heb ik Office 2010 gekocht via internet, maar deze bestaat uit vijf losse installatiebestanden (32 bit, 64 bit, verschillende software etc.).
Nu heb ik een Windows Form App gemaakt waarin je grafisch kunt kiezen welke software je van het pakket wilt installeren.
Dit werkt allemaal perfect, maar het starten van de installatiewizard van Office duurt ruim een minuut.
Kan ik de voortgang van het starten/openen van dit installatiebestand dmv een progressbar laten zien in mijn installatieoverzicht?
Ik weet wel hoe je een progressbar maakt en hiervan de value aanpast, maar hoe kom ik dan aan de status (percentage of zo) van het bestand dat wordt geladen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 09/07/2010 15:01 (laatste wijziging 09/07/2010 15:03)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Waarom gebruik je niet gewoon de setup die er standaard bij zit?
lol 
Offline svm - 09/07/2010 15:19 (laatste wijziging 09/07/2010 15:22)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Die zit er dus niet bij, althans: het pakket bestaat uit vijf verschillende setups:
Het zijn vijf mappen met elk een installatie wizard (eentje voor office 32 bit, office 64 bit, bcm 32 bit enz.).
Daarom heb ik dus zelf een programmaatje gemaakt dat je doorstuurt naar het juist bestand.
Alleen het doorsturen (en dus het openen van het daadwerkelijke installatiebestand) kost ruim een minuut.
Offline Jelmerholland - 10/07/2010 01:03
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Maar waarom zou je dat willen als je ook gewoon zelf je gewenste setup kan aanklikken. Kijk, ik snap ook wel dat jij een uitdaging zoekt, maar dan nog? Waarom het wiel opnieuw uitvinden? 'wiel' is in deze context namelijk gewoon je muis 

(Als ik het goed begrijp)
Offline Stijn - 10/07/2010 01:08
Avatar van Stijn PHP expert Hoe kan je bepalen hoeveel er al ingelezen is van het bestand? Je kent de grootte van je bestand. Je leest in een buffer met een gekende grote. Iedere keer als de buffer vol is, kan je dit aan je progressbar doorgeven.
Offline svm - 10/07/2010 09:07
Avatar van svm PHP ver gevorderde @ Stijn
Hoe weet je dan of de buffer vol is en hoe groot die is?
Ik heb het proces even bij taakbeheer gevolgd en alleen mijn programmaatje staat erin met een continu geheugen gebruik.
Is dit eigenlijk wel mogelijk wat ik vraag .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s