login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

cSharp Login applicatie

Offline zwobbel - 05/11/2008 20:27
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Hallo

Ik zou graag een applicatie maken met een login form waarvan deze verbonden is met een sql server etc.

Het probleem is nu enkel dat ik nog nooit een login applicatie heb geschreve in c# connectie met de sql en dergelijke is me nu geen probleem. Het ene dat ik me wel af vraag is, hoe werk je met de controle op u toegang ? In php kan je dit doen met sessies en dergelijke maar hoe pak je dit aan met csharp?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 05/11/2008 21:43
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
In .NET kan je even goed met Cookies werken, lange tijd geleden heb ik eens een script gepost voor registratie/inloggen, ook een tutorial over Cookies staat hier. In het script is de verbinding wel met OleDb naar een Access DB, maar de werkwijze is hetzelfde als de Data.SQL! 
Offline zwobbel - 05/11/2008 22:17
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Mja maar ik bedoelde geen web applicatie...
Offline Ontani - 06/11/2008 08:17
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Waarom stel je geen login formuliertje samen als start form.

daarna controleer je de authenticatie en ga je verder met je applicatie of je sluit gewoon alles.
Offline zwobbel - 06/11/2008 15:32 (laatste wijziging 06/11/2008 17:01)
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Ja dat is een optie. Maar is dit qua veiligheid goed genoeg?
Ik zeg het op applicatie gebied weet ik er niets van.
Offline Abbas - 06/11/2008 17:02
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als je begint met een Login en aan de hand daarvan verdergaat, kan er niet te veel misgaan. Alleen zorgen dat een gebruiker niet via omwegen toch in de applicatie kan.
Offline jvs - 06/11/2008 17:15
Avatar van jvs HTML beginner Ik heb vorig jaar ook zoiets gemaakt voor school. Wat ik gedaan heb is gewoon een boolean ingelogd aangemaakt die je pas aan zet als ze ingelogd zijn. En op elk window dat niet toegankelijk mag zien voor mensen die niet ingelogd zijn controleer je hierop. Dit lijkt mij toch een vrij veilige oplossing....
Offline nemesiskoen - 06/11/2008 20:36
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Hier zijn allerlei voorgeschreven/ingebouwde namespaces voor in het .NET framework zoals AccessControl: http://msdn.mic...ntrol.aspx
Offline zwobbel - 06/11/2008 23:12
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Oke bedankt voor de informatie ik zal eens wat beginnen proberen, en als ik wat heb posten om te zien of er iets goed van gebakken is ?
Offline Abbas - 07/11/2008 00:15
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Wat je zelf verkiest! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s