login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Code opbouw

Offline zwobbel - 31/10/2008 18:56
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Hallo

Voor school hebbe wij een opdracht gekregen om een programma te schrijven die een datum omzet naar De tzolkin (maya kalender)

Wie voelt er zich geroepen om mijn code door te kijken en eventueel commentaar te geven op welk gebied ik mijn code best nog kan aanpassen?

http://anime2share.com/Maya.zip

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 31/10/2008 18:57 (laatste wijziging 31/10/2008 19:21)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik heb net de ZIP gedownload en ik zal er eens naar kijken! 

Edit:
Ik heb een aantal echt kleine zaken aangepast, klik HIER voor het aangepaste project.

Aangepaste zaken:
- if-statments korter geschreven
- getters-code ingekort
- het enige grotere dat ik heb aangepast is een extra functie die ik heb geschreven, namelijk "IsNumeric()". In VB.NET bestaat deze al, in C# niet. Deze controleert of de invoer numeriek is. Is de invoer numeriek dan doe je de try voor de Convert naar een DateTime, anders geef je een foutmelding.
- een ander ding is, je hebt een kleine Form dus heb ik de border op FixedSingle gezet waardoor je de grootte niet kan aanpassen omdat het ook niet nodig is, de MaximizeBox heb ik dan ook op False gezet.
- het laatste is de MaximumLength in de tekstvakken. Bij dag en maand is de maximumlengte 2 en bij het jaar 4. Die dingen heb ik dan ook ingesteld.

Voor de rest ziet het er wel dik ok uit! 
Offline zwobbel - 31/10/2008 19:29
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Bedankt, de de mannier waarop ik mijn classe gebruik is correct?
Ook al is in feitte een classe schrijven voor deze lijnen code niet echt nodig. Bij ons op school word dit nu eenmaal verwacht.
Offline nemesiskoen - 31/10/2008 19:58
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Een property is geen methode, en zo noem jij ze wel.
  1. toonJaarGetal

is geen goede naam. JaarGetal is beter, je variabele kan je dan beter intern zo noemen:

  1. private int _jaarGetal; // zo
  2. private int mJaarGetal // of zo


Hierdoor kan je dus de property aanroepen alsof het echt een lid is terwijl je wel volledige controle hebt:
  1. datum.JaarGetal

==>
  1. class ... {
  2. private int _jaarGetal;
  3. public int JaarGetal {
  4. get {
  5. return _jaarGetal; /* hier kan je desnoods nog een of andere functie over laten gaan*/
  6. }
  7. }
Offline Abbas - 31/10/2008 20:03
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Daar heb ik niet per se op gelet! Maar je hebt wel volledig gelijk Koen! 
Offline zwobbel - 31/10/2008 20:09
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Bedankt voor deze informatie. Maar is dit dan zo een ramp dat ik dat niet gedaan heb? In iedergeval ik ga het aanpassen. Ik begrijp enkel nog niet zozeer wat dit verandert aan de werking van de code.

mvg
Offline Ontani - 31/10/2008 20:13
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Zo te zien aan de verranderingen die hij doorgevoerd heeft zal dit niets aan de werking van je code verranderen alleen beter naar gebruiksvriendelijkheid toe.

Het voorstel van Koen (vage) is puur voor leesbaarheid en conformiteit voor programmeur.

Je kan ook alles op 1 regel schrijven maar dat maakt het er natuurlijk niet gemakkelijker op.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s