login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[ASP.net]panels vs pages

Offline cloudstrife - 24/11/2007 12:13 (laatste wijziging 24/11/2007 12:13)
Avatar van cloudstrifePHP beginner Voor school moet ik met asp.net en c# als scripttaal een website maken. De lector raad ons aan om panels te gebruiken op 1 pagina en hierin alle forms en dergelijke te plaatsen. Doordat ik al jaren gewend ben om php te gebruiken vind ik dit toch maar een raar idee. Als je alles in panels gaat stoppen wordt het geheel toch direct geladen + de data uit de database en dergelijke? Of heb ik het mis? Zelf zou ik dus liever gewoon aspx pagina's gebruiken. Iemand goeie arguementen voor of tegen?

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Abbas - 24/11/2007 15:06
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Waarom denk je dat panels zijn 'uitgevonden'? Ze dienen om verschillende controls samen te binden als het ware. Je kan dan bijvoorbeeld meerdere controls verbergen of tonen door het panel te verbergen of weer te geven. Het heeft dus zo z'n voordelen. Het heeft niet direct iets te maken met het al dan niet meteen laden van data uit een database. En het is niet omdat je panels gebruikt dat je ineens geen gebruik meer maakt van pages. Google eens naar wat panels en de mogelijkheden zijn en dan zal je zien dat het echt z'n voordelen heeft. Al ben je niet verplicht ze te gebruiken. Je kan bijvoorbeeld simpelweg meerdere controls in een tabel steken en dan die tabel visible of niet maken, maar met panels kan je dat ook en nog meer. Hopelijk ben je hier wat mee! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s