login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Applicatie met database werkt niet op externe pc (Opgelost)

Offline vincent001 - 31/08/2011 20:49
Avatar van vincent001Lid Wie o wie kan mij helpen,

VB.NET is nieuw voor mij en ik zit met een probleem.
Ik heb een applicatie gemaakt met een local database.
Dit werkt prima op de pc waarop deze is gemaakt maar niet op een andere pc.
Ik krijg een foutmelding over de database.
Op die pc stond nog geen sql server dus dat heb ik geinstalleerd (dat leek mij de oorzaak).
Ook daarna kreeg ik dezelfe foutmelding.
Is sql server inderdaad de oorzaak en zo ja, moet ik dan misschien in de applicatie refereren naar die server (op de een of andere manier)?
Je kan op internet voldoende informatie vinden om een database aan te maken maar niet om de gemaakte applicatie te laten werken op ieder andere pc.
Wie kan wat licht in de duisternis brengen.

Bij voorbaat dank,

Vincent

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 31/08/2011 21:36
Avatar van lemoinet PHP gevorderde Welke foutmelding krijg je?
het zal waarschijnlijk aan je connectionstring liggen (mss eens posten)

Offline Abbas - 31/08/2011 21:41
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je moet duidelijker zijn in je vraagstelling. Is het een MS Access DB of SQL Server? Aangezien je ook een locale SQL Server DB kan aanmaken. Je hebt SQL Server geïnstalleerd op de externe PC maar heb je ook de DB daar geïmporteerd? Wat is de precieze foutmelding die je krijgt? Heb je code of een connectionstring die je ons kan laten zien waarin de fout kan zitten?
Offline Ontani - 31/08/2011 22:04
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Waarschijnlijk krijgt hij foutmeldingen dat deze gebruiker niet kan aanmelden op de remote sql server wegens trust issues. Al deze foutmeldingen zijn perfect op google in te typen en daar krijg je door Microsoft Experts genoeg oplossing voorgeschoteld.
Offline vincent001 - 31/08/2011 23:20 (laatste wijziging 01/09/2011 17:07)
Avatar van vincent001 Lid Allen bedankt voor de snelle reactie,
Ik maak gebruik van SqlServerCe met een local database (.sdf)
Of dit een juiste keuze is weet ik niet maar zoals gezegd dit is de eerste keer dat ik met een database werk.
De database staat in de applicatie dir (program files/appdir)

De foutmelding:
Could not load file or assembly System.Data.SqlServerCe.
version=3.5.1.0. Culture=neutral PublicKeyToken=89845dcd8080cc91 or one of its dependencies.
Het systeem kan het opgegeven apparaat niet vinden.

Offline larssy1 - 01/09/2011 18:41
Avatar van larssy1 MySQL beginner
vincent001 schreef:
Allen bedankt voor de snelle reactie,
Ik maak gebruik van SqlServerCe met een local database (.sdf)
Of dit een juiste keuze is weet ik niet maar zoals gezegd dit is de eerste keer dat ik met een database werk.
De database staat in de applicatie dir (program files/appdir)

De foutmelding:
Could not load file or assembly System.Data.SqlServerCe.
version=3.5.1.0. Culture=neutral PublicKeyToken=89845dcd8080cc91 or one of its dependencies.
Het systeem kan het opgegeven apparaat niet vinden.

Even de Reference met de naam System.Data of System.Data.SqlServerCe opnieuw toevoegen aan je project, dan zou die het moeten doen.
Bedankt door: Abbas
Offline vincent001 - 01/09/2011 20:52
Avatar van vincent001 Lid
larssy1 schreef:
[..quote..]
Even de Reference met de naam System.Data of System.Data.SqlServerCe opnieuw toevoegen aan je project, dan zou die het moeten doen.


Larssy,
Ik heb van mijn applicatie een setup gemaakt, ik kan dus geen referentie meer toevoegen.
Wel kan ik de referentie opnieuw toevoegen en een nieuwe setup maken, maar ben ik dan niet weer op het punt waar ik nu ben??
Offline larssy1 - 01/09/2011 22:27
Avatar van larssy1 MySQL beginner
vincent001 schreef:
[..quote..]

Larssy,
Ik heb van mijn applicatie een setup gemaakt, ik kan dus geen referentie meer toevoegen.
Wel kan ik de referentie opnieuw toevoegen en een nieuwe setup maken, maar ben ik dan niet weer op het punt waar ik nu ben??

niet als t probleem daarmee verholpen is. mogenlijk is er iets fout gegaan voordat je de setup genereerde en de Reference daardoor niet is meegenomen.

Ik neem aan dat je deze reference gewoon hebt toevoegd en using System.Data; ook in je code hebt staan.
Offline vincent001 - 01/09/2011 23:10
Avatar van vincent001 Lid
larssy1 schreef:
[..quote..]
niet als t probleem daarmee verholpen is. mogenlijk is er iets fout gegaan voordat je de setup genereerde en de Reference daardoor niet is meegenomen.

Ik neem aan dat je deze reference gewoon hebt toevoegd en using System.Data; ook in je code hebt staan.


Dat zou kunnen ja, ga het morgen direct proberen (pc op de zaak).
Ik heb de referentie idd toegevoegd maar heb geen using System.Data in m'n code staan
Wel heb ik Imports System.Data.SqlServerCe in de code staan, bedoel je dat soms?
Offline Ontani - 01/09/2011 23:16
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Heb je de SQLServerCE Runtime in uw installatie geinclude? Wat deze ga je natuurlijk ook moeten installeren op de client PC
Bedankt door: Abbas
Offline vincent001 - 02/09/2011 17:14
Avatar van vincent001 Lid
Ontani schreef:
Heb je de SQLServerCE Runtime in uw installatie geinclude? Wat deze ga je natuurlijk ook moeten installeren op de client PC


Ontani,
Nee ik heb SQLServerCE Runtime niet in de setup opgenomen.
Na jouw tip heb ik SQLServerCE31-EN.msi gedownload dit is als ik het goed begrijp SQLServerCE Runtime, ik moet alleen even kijken hoe ik deze in de installatie moet opnemen (ik heb installshield gebruikt).
Moet ik verder nog wat instellen of is het aanwezig zijn van SQLServerCE Runtime voldoende om te kunnen werken?
Alvast bedankt
Offline Ontani - 02/09/2011 23:02
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Elke thirdparty library die je gebruikt hebt in je .net applicatie moet geinstalleerd worden op de client. Als je enkel dll's van CE hebt gebruikt ga je met de installatie van SQLServerCE Runtime normaal genoeg hebben.
Bedankt door: vincent001
Offline vincent001 - 02/09/2011 23:53 (laatste wijziging 03/09/2011 00:03)
Avatar van vincent001 Lid
Ontani schreef:
Elke thirdparty library die je gebruikt hebt in je .net applicatie moet geinstalleerd worden op de client. Als je enkel dll's van CE hebt gebruikt ga je met de installatie van SQLServerCE Runtime normaal genoeg hebben.


Het is me nu duidelijk, bedankt hiervoor
Ik moet van alle referenties controleren of deze aanwezig zijn op de client.
Jammer weer dat ik daar zelf niet op kom, het is vrij logisch.

Iedereen die heeft meegedacht bedankt.
Ik zet hem op afgehandeld!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s