login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerkeuze toetsen

Offline Stuke - 28/09/2010 11:16
Avatar van StukeLid Hey allemaal,

Onze school wilt enkele meerkeuze toetsen via een computer laten afnemen, als It ondersteunend personeelslid hebben ze mij gevraagd zo een programma te schrijven. Ik heb wel kennis van PhP en een klein beeje Visual Basic, Maar hoe zou ik hier aan beginnen?

Bedoeling is dat je met een naam kan inloggen, dan zijn er 5 reeksen van telkens 15 vragen met een tijdslimiet van 10 minuten. Per reeks moet er aan het eind het resultaat getoond worden en kunnen afgeprint worden. Is de leerling geslaagd dan krijgt het de volgende reeks met 15 vragen voor geschoteld. Het programma zou op een CD-rom moeten gezet kunnen worden en eenvoudig te installeren zijn op een computer. En last but not least moeten de gegevens op de computer bewaard worden (liefst met een paswoord) om achteraf lijstjes af te drukken, met oa wie de toets heeft afgelegd en met welke resultaten.

Kan ik met PhP + MySQL aan de slag of ben ik beter met een meer traditionele programmeer taal zoals VB.net (omdat het op CD -> PC moet kunnen)?

Misschien bestaat er al een soort van 'framework' waarmee ik kan beginnen en verder aanpassen naar mijn specifieke wensen?

Of misschien is er wel iemand die iets gelijkaardigs heeft gemaakt en mij hiermee wilt verder helpen. (financiële vergoedingen kan ik voorleggen, 'but dont put your hopes up too much!')


Alvast bedankt voor jullie hulp!


Mvg,
Stuke

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 28/09/2010 11:26
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Het programma zou op een CD-rom moeten gezet kunnen worden en eenvoudig te installeren zijn op een computer.
Best dat je dan een programmeertaal gebruikt en niet een webtaal.

Citaat:
Misschien bestaat er al een soort van 'framework' waarmee ik kan beginnen en verder aanpassen naar mijn specifieke wensen?
Als je gebruik maakt van VB.NET of C# kan je gebruik maken van het .NET Framework.

Citaat:
Of misschien is er wel iemand die iets gelijkaardigs heeft gemaakt en mij hiermee wilt verder helpen.
Dan hoort dit item bij samenwerken.
Offline Maarten - 28/09/2010 11:27 (laatste wijziging 28/09/2010 11:28)
Avatar van Maarten Erelid Misschien is het dan toch geen slecht idee om dit in een website-formaat te doen, met PHP/MySQL, ASP.NET,.... Op die manier kan je uitslagen centraal gaan opslaan en van daaruit rapporten trekken, ipv op ieder toestel de uitslagen te gaan afhalen. Ook kunnen de snuggere studenten dan niet foefelen met de lokaal opgeslagen gegevens.

Door dan op 1 computer/server de applicatie te hosten is deze ook bereikbaar over het hele netwerk.
Offline Abbas - 28/09/2010 11:29
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Ook kunnen de snuggere studenten dan niet foefelen met de lokaal opgeslagen gegevens.
Als de DB op een server draait en de client-app op elke PC kan er toch ook niet met gegevens geknoeid worden? 
Offline Pieter - 28/09/2010 11:40
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik zou het ook server based doen, dan heb je de rompslomp niet van installeren/locale gegevens/...
Offline Stuke - 28/09/2010 13:15
Avatar van Stuke Lid Bedankt voor de vele antwoorden.

Het probleem is dat op school niet iedere PC met de server verbonden is.
Vandaar dat het programma op CD-rom en eenvoudig op iedere pc kan geïnstalleerd worden.

De database met de resultaten die dan lokaal op de PC staan, zal zoiezo moeten beschermd worden met een wachtwoord. En ook de uitslagen worden meteen na iedere test afgeprint (met de naam van de leerling), dus later gesjoemel heeft eigenlijk geen invloed meer.

Kan dit bericht verplaatst worden naar 'Samenwerken'?

Offline Maarten - 28/09/2010 22:14
Avatar van Maarten Erelid
titjes schreef:
[..quote..]Als de DB op een server draait en de client-app op elke PC kan er toch ook niet met gegevens geknoeid worden? 

Als hij die zaken over SSL verstuurt dan 
Offline Ontani - 29/09/2010 09:49
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Toch nog een vraag. Hoe printen die clients dan?
Offline Abbas - 29/09/2010 10:18
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Op de printer van het klaslokaal? 
Offline larssy1 - 30/09/2010 12:28
Avatar van larssy1 MySQL beginner Je zou dan normaal een netwerkprinter hebben..

En als je een netwerkprinter hebt, zit je dus op het netwerk.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s