login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eerst VB.NET of eerst ASP.NET (Opgelost)

Offline Quijo - 14/12/2009 16:24
Avatar van QuijoLid Hallo

Sinds een paar dagen ben ik een beetje aan het kijken naar ASP.NET (zoals de scripts en tutorials die titjes (en uiteraard ook vele anderen) heeft geplaatst) en ik moet zeggen het ziet er wel leuk uit . Ik doe zelf een beetje PHP maar misschien kan ik beter ASP.NET met VB.NET gaan gebruiken. Toch gaat mijn vraag hier niet over. Het gaat mij erom of ik eerst VB.NET zal leren of eerst ASP.NET, ik snap dat het logisch is dat je eerst VB.NET doe in jullie ogen maar aangezien ik deze twee boeken dan ga kopen:

* VB.NET 2008 De Basis
* ASP.NET 3.5 De Basis

Ik ben van plan om beide boeken te kopen aangezien me dat het beste leek. Nu wou ik vragen welk boek jullie als eerste zouden lezen en heeft iemand ervaring met deze boeken? Ook wou ik vragen hoe het zit
qua mogelijkheden zeg maar in ASP.NET en VB.NET. In PHP begin je zeg maar slecht maar naarmate begin je de trucks te leren om dingen beter en sneller te doen. Dit komt in mijn ogen doordat er zoveel informatie voor is op het Internet. Hoe zit dit met
ASP.NET en VB.NET? Dat ik niet steeds maar dezelfde brakke code schijf. Ik bedoel zeg maar iemand die je tips kan geven om jezelf te verbeteren..

Alvast hartstikke bedankt!
Quijo

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 14/12/2009 16:28
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Het is heel vervelend om aan een taal te beginnen (asp.net) die gebruik maakt van een taal waar je de mogelijkheden nog niet van kent (vb.net). Ik zou daarom dus eerst voor vb.net of een andere dot net variant gaan voor ik aan asp.net zou beginnen.
Offline MrWolf - 14/12/2009 16:29
Avatar van MrWolf Lid Ik zou eerst VB.NET lezen. Zelf heb ik VB.NET en ASP.NET via de bieb en internet geleerd.
Offline Abbas - 14/12/2009 16:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Begin eerst met de functionaliteit van .NET te leren kennen via een of andere .NET taal (C#, VB, ...) en als dat onder de knie hebt via WindowsForms of ConsoleApps kan je daar dan ASP.NET gaan bijnemen om alles webbased te gaan toepassen.
Offline Quijo - 14/12/2009 17:15
Avatar van Quijo Lid Met een gok neem ik aan dat WindowsForms via een echte GUI is en ConsoleApps via DOS zegmaar? Kortom ik lees eerst het boek over VB.NET en daarna ASP.NET. Bedankt iedereen. Heeft iemand ook een antwoord op mijn laatste vraag .

Hartstikke bedankt alweer!
Q
Offline Abbas - 14/12/2009 17:20
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Juist aangenomen!  Wat is je laatste vraag?
Offline Quijo - 14/12/2009 17:33
Avatar van Quijo Lid Hahah . Bij PHP kun je jezelf steeds weer verbeteren en zo. Toen ik begon in PHP was mijn code slecht althans als ik het nu doorkijk. Dat ik nu zeg maar meer ervaring heb komt omdat ik het langer gebruik maar ook omdat ik veel dingen op het internet lees hoe je bijv. dit en dat handig kan aanpakken en beter kan doen. Ook liet ik me code vaak controleren door mensen die er veel meer verstand van hebben zodat die je meestal tips kunnen geven. Nu wou ik vragen of je dit ook met VB.NET en ASP.NET hebt.

Bedankt titjes!
Offline Abbas - 14/12/2009 18:22
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan altijd hier terecht. Als je een vraag of een probleem hebt kan je altijd een topic openen hier op het forum en als je een volledig script wil laten nakijken/keuren dan kan je dat toevoegen in het scripts gedeelte. Hopelijk volstaat dit antwoord! 
Offline Quijo - 14/12/2009 18:25
Avatar van Quijo Lid Geweldig! Ik zie dat jij ook een paar leuke scripts heb geplaatst en je kan zeker zien dat je beter bent geworden als ik het mag zeggen (ik vergelijk de gastenboeken met elkaar).

Ik ga mijn boeken denk ik woensdag bestellen zodat ik al VB.NET lerend de kerstvakantie in kan gaan .

Hartstikke bedankt iedereen!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s