login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwe schijf in Computer (Opgelost)

Offline MrWolf - 05/10/2009 14:49 (laatste wijziging 05/10/2009 18:45)
Avatar van MrWolfLid Ik wil via mijn programma een extra schijf in Computer toevoegen.
Het programma moet windows vertellen welke mappen er in staan, welke bestanden..
Hoe moet dit?

Wie kan mij helpen?
Mr. Wolf

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 05/10/2009 15:04
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je kan een map delen en die dan met net use koppelen aan Deze Computer.

Google.be: Sharing Folders
Google.be: Shared folder as network disk
Offline MrWolf - 05/10/2009 15:16
Avatar van MrWolf Lid Mijn programma (in VB.net) slaat op in een gecodeerd bestand al je bestanden,

Die weergeeft hij (gedecodeerd) in een nieuwe schijf in Computer (vista) of Deze Computer (XP).

Dat is mijn bedoeling
Offline Ontani - 05/10/2009 15:29
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Google.be: VB.NET serialize
Google.be: VB.NET deserialize
Offline MrWolf - 05/10/2009 16:46
Avatar van MrWolf Lid Mijn programma (in VB.net) slaat op in een gecodeerd bestand al je bestanden,

Die weergeeft hij (gedecodeerd) in
een nieuwe schijf in Computer (vista) of Deze Computer (XP). < daar gaat het om, niet om het coderen

Dat is mijn bedoeling
Offline Ontani - 05/10/2009 18:07
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Is het nu zo moeilijk om een map aan te maken in vb.net, sharing in te stellen en die map te mounten als netwerkschijf?

Ik heb je alle informatie allang gegeven, als je eens de moeite had gedaan om die artikelen op google te bekijken!
Offline MrWolf - 05/10/2009 18:44 (laatste wijziging 05/10/2009 18:53)
Avatar van MrWolf Lid Het is de bedoeling dat je in Deze Computer een nieuwe schijf ziet (alsof je een usb-stick er in doet)

Deze schijf is door het Visual Basic Programma aangemaakt. Het programma vertelt windows welke mappen er in de schijf staan, en welke bestanden er in staan.

Dat delen is ook wel goed maar dan moet er automatisch door het VB.net programma een netwerkschijf worden aangemaakt
Offline Stijn - 05/10/2009 22:05
Avatar van Stijn PHP expert Als jou programma nu een tijdelijke map aanmaakt met daarin de bestanden en deze map gaat mounten in Windows. Hoe je een map mount in Windows weet ik niet, ik vermoed dat dit niet zo simpel is. Zou je niet beter de vraag stellen of dit wel nodig is en of het maken van een tijdelijke map niet efficiënter is? Bij het sluiten van je programma kan je je tijdelijke map verwijderen.
Offline Ontani - 05/10/2009 23:06
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
super simpel.

Stel dat je map Test noemt en je pcnaam COMPUTER en dat je die wilt mounten als schijf Q:

doe je gewoon in command:
net use Q: \\COMPUTER\Test

vanaf dan kan je gewoon Q: gebruiken om aan de bestanden in die folder te kunnen.

om hem terug te verwijderen
net use Q: \Delete
Offline Stijn - 05/10/2009 23:45
Avatar van Stijn PHP expert Moet je daarvoor geen administrator rechten voor hebben Ontani?
Offline Ontani - 06/10/2009 08:01
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Enkel als de share administrator rechten nodig heeft
Offline MrWolf - 15/10/2009 17:30 (laatste wijziging 15/10/2009 17:30)
Avatar van MrWolf Lid Ik heb (terwijl ik ergensanders naar zocht) zelf de oplossing gevonden:
http://www.deve...tual-drive/
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s