login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Barcode lezen/maken

Offline finduilas - 03/09/2008 13:38
Avatar van finduilasPHP gevorderde Hey,

Ik ben op zoek naar hoe ik het moet doen:

-> Ik moet een automatisatie maken van een voorraadbeheer met een barcodelezer.

Nu dacht ik dit te doen in VB. Ik heb al het 1 en het ander gevonden maar zijn er hier die al enige ervaring hiermee hebben??

Mathias

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 03/09/2008 13:45
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je kan op google zoeken naar vb.net barcode scanner recognition software maar je zal ook het typen barcode moeten weten.

Een soap connectie naar Adobe Lifecyle voor documenten op te stellen met barcodes in is allesinds een aanrader.
Offline Erwt - 03/09/2008 13:58
Avatar van Erwt PHP beginner Heb je daar informatie van Ontani? ik wil dat ook wel eens zien.
Offline Ontani - 03/09/2008 14:01
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Informatie of barcode scannen met vb.net of over werken met soap en andere software pakketten?

Voor beide is er informatie genoeg op het net te vinden.
Offline Stijn - 03/09/2008 14:13
Avatar van Stijn PHP expert Je koopt zo'n scanner (merk lijkt me onbekend, zolang hij maar barcodes kan inlezen). Je sluit die aan op een COM poort (waarschijnlijk bestaan er nog geen USB scanners, zoek daar eerst eens op). In je VB script maak je een while loop die constant kijkt naar de scanner poort. Zijn er al gegevens in die poort? Indien ja, dan heb je een barcode ingescanned en kan je in een tabel bewerkingen gaan doen met de ingescande code.

Op mijn vakantiejob moest ik het systeem kennen van het bedrijf, dat was dan via oracleserver, printservers en netwerken dat hun systeem liepen. Heel leuk om mee te werken.

Als je zo'n scanner hebt, dan kan je die testen via een HyperTerminal (ziet in windows).
Offline finduilas - 03/09/2008 14:47 (laatste wijziging 03/09/2008 14:54)
Avatar van finduilas PHP gevorderde http://www.hegrobelgium.be/barcode-s.htm

--> Het is dus mogelijk voor USB

--> Wordt het niet zwaar om continue een whileloop te hebben??

--> Ik ben zo bezig het 1 en het andere aan het opzoeken:
Nu zou het de bedoeling zijn dat er in die barcode gewoon een serienummer zit van het product. Als ik die code dus inscan wil ik enkel dat nummer (of mogelijks met letters). Maar ik zocht eens op verschillende soorten en vondt dat er ook zijn waar er bijvoorbeeld land van herkomst in zit.

Dat zou ik dus niet nodig hebben, en vond dat Code 39 in het algemeen het meest voldeed aan ons plan... Of hebben jullie andere ideeen?
Offline Mad_Mike - 03/09/2008 14:50
Avatar van Mad_Mike PHP beginner
finduilas schreef:
http://www.hegrobelgium.be/barcode-s.htm

--> Het is dus mogelijk voor USB

--> Wordt het niet zwaar om continue een whileloop te hebben??

Dan gooi je er toch een sleep() van een paar milliseconden in...
Offline Ontani - 03/09/2008 15:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je moet zo'n controle natuurlijk in een Thread steken anders gaat je programma simpelweg nergens meer op reageren.
Offline Stijn - 03/09/2008 15:12
Avatar van Stijn PHP expert @Mad_Mike: euhm een sleep(), da's het slechtste antwoord tot nu toe .
Offline finduilas - 03/09/2008 15:19
Avatar van finduilas PHP gevorderde Ok; Ik zal eens kijken om zo'n scanner aan te schaffen en dan verder ontwikkelen...
Offline Herby1976 - 04/09/2008 12:16
Avatar van Herby1976 Lid Wij hebben op werk scanners op usb die de barcode inlezen als toetsenbord ingaven. Dus textbox selecteren en scannen en deze vult dan de barcodenummer in. Heel makkelijk te gebruiken en te implementeren. 80% van de informatie wordt met barcodes ingevuld.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s