-1 |
|
Hey,
Ik heb een Klasse geschreven die het mogelijk maakt te communiceren met andere windows applicaties. De klasse en de uitleg van zijn werking kan je vinden op:
http://www.pastebin.be/10056
Ik gebruik de volgende code om de inhoud van een bestand dat open staat in kladblok in een textbox van m'n vb.net applicatie te laden.
De bedoeling van het programma is iets heel anders maar dit is de basis en als dit niet werkt heeft het geen nut verder te werken.
Ik gebruik hiervoor de volgende code:
Public Class frmMain
Private communication As Communication
Private Sub frmMain_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
txtConsole.BackColor = Color.FromArgb(255, 147, 170, 102)
communication = New Communication("Naamloos - Kladblok")
communication.SetActiveElement("Edit")
txtConsole.Text &= communication.GetElementsContent(communication.GetActiveElementHandle) & vbCrLf
txtConsole.Text &= "-----------" & vbCrLf
End Sub
End Class
Public Class frmMain Private communication As Communication Private Sub frmMain_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load txtConsole.BackColor = Color.FromArgb(255, 147, 170, 102) communication = New Communication("Naamloos - Kladblok") communication.SetActiveElement("Edit") txtConsole.Text &= communication.GetElementsContent(communication.GetActiveElementHandle) & vbCrLf txtConsole.Text &= "-----------" & vbCrLf End Sub End Class
In kladblok staat:
Wat dus eigenlijk in de textbox op mijn vb.net application zou moeten geven:
BlaatBlaat
Blaat
Bla
-----------
BlaatBlaat Blaat Bla -----------
Maar er zit een karakter achter de tekst die er voor zorgt dat mijn laatste VbCrLf wegvalt en in mijn textbox verschijnt dit:
BlaatBlaat
Blaat
Bla-----------
BlaatBlaat Blaat Bla-----------
Ik zou op een of andere manier de tekst moeten splitten of ontdoen van speciale karakters maar heb geen idee hoe ik dit moet doen in vb.net.
Ik hoop dat de uitleg wat duidelijk is om mijn probleem te begrijpen.
Misschien zelfs wat overdreven.
Alvast Bedankt
Groetjes Michiel Alders
|