login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Programma met database op andere computer (Opgelost)

Offline zotte - 27/03/2008 15:23
Avatar van zotteLid Hallo iedereen.

Ik heb een programma met een databse op mijn pc staan,
(normale database waar je items kunt invoegen, verwijderen en opslaan)
Op mijn pc gaat alles goed, maar als ik op een andere pc het programma laat draaien dan geeft hij een fout. "Programma is afgesloten wegens een fout |rapport verzenden|-|niet verzenden|

Weet iemand hoe dit komt?
--------------------
Vriendelijke groeten,

Zotte

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 27/03/2008 15:37 (laatste wijziging 27/03/2008 16:56)
Avatar van Martijn Crew PHP omdat t microsoft is dat mn beste antwoord op je vraag, op de manier dat je m stelt


welk programma, wat zijn de verschillen tussen zijn en jouw pc, etc etc. T is lastig mensen helpen als je weinig weet 
Offline zotte - 27/03/2008 15:39
Avatar van zotte Lid Ja dat is waar  
Maar ik bedoel of je soms een oplossing weet
Offline Ontani - 27/03/2008 15:41
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Database is niet aanwezig op de andere pc, database is niet toegankelijk, de andere persoon heeft geen .net framework geinstalleerd, ... de oorzaken zijn eindeloos. probeer het eens duidelijker te verwoorden.
Offline zotte - 27/03/2008 15:48
Avatar van zotte Lid Ik zal proberen duidelijker te zijn.
Ik heb een vaste pc waar ik op programeer (ik heb MS visual basic 2008 express edition) Als ik het progamma laat draaien op mijn laptop (bevat geet MS visual basic 2008 express edition) dan geeft hij een fout: Programma is afgesloten wegens een fout |rapport verzenden|-|niet verzenden|" Ik heb .net framework al geïnstaleerd maar dit lukt helaas nog niet. 
Offline Abbas - 27/03/2008 15:48
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
omdat t microsoft is dat mn beste antwoord op je vraag, op de manier dat je m stelt
Hoe kinderachtig toch weer, als je echt niets beter te zeggen hebt, kan je beter niets zeggen!

Wat Ontani zegt klopt. Als je een programma maakt dat gebruikt maakt van specifieke zaken zoals een DB of dat van bepaalde zaken van het .NET Framework gebruik maakt moet je zorgen dat die ook op de client PC geinstalleerd worden. Dit kan je doen door een setup-file bij je programma te steken waarbij je de minimale vereisten voor het programma kan in steken. Bij het installeren van je programma worden dan die nodige zaken bij geinstalleerd.
Offline zotte - 27/03/2008 15:50
Avatar van zotte Lid Ok maar moet ik dan elke keer een setup maken om gewoon het programma uit te testen?
Offline Abbas - 27/03/2008 15:52
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als je het op je eigen PC test tot het volledig klaar is moet je toch niet elke keer opnieuw alles installeren. Zorg eerst dat je programma klaar is en dan kan je alles in de setup steken om het dan op andere PC's te installeren..
Offline zotte - 27/03/2008 15:53 (laatste wijziging 27/03/2008 18:04)
Avatar van zotte Lid Ok bedank  

Maar toch nog een beginners vraagje hoe maak je juist een setup op een CD?


-EDIT-

Allemaal hartelijk bedankt alles werkt perfect, dankzij julie hulp nog maals bedank

Groeten zotte

-/EDIT-
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s