login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VB.NET, SQL Veel records

Offline Ontani - 11/03/2008 11:06
Avatar van OntaniGouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
ik ben voor het werk nu een programma aan't schrijven dat een aantal records moet doorlopen, acties op moet uitvoeren (updates, inserts, deletes) en dit elke nacht. Ik kom hier nu net tot de conclusie dat dit over 70 miljoen records gaat. inhoeverre zou dit problemenen gaan geven qua server timeouts? ( ik kan mij voorstellen dat gedurende dit programma loopt je de server niet meer voor iets anders gaat kunnen gebruiken )

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 11/03/2008 11:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zoals je zelf al zegt: elke nacht worden er op 70 miljoen records bewerkingen uitgevoerd. Dat is extreem veel, zelfs voor een degelijke server! Misschien kan je best een aantal acties spreiden over een langere tijdsspanne.. Dit is een beetje een lastig probleen! 
Offline xSc - 11/03/2008 12:07
Avatar van xSc Onbekend Kwestie van een efficient programmeren, goed normaliseren en een goede server neerzetten. Gebruik je SQL server? Het gaat denk niet zozeer om het aantal records maar om de grootte van de database. Zie ook http://www.micr...n2005.aspx

Je ziet dat de Express versie databases tot 4GB aankan!
Offline Ontani - 11/03/2008 12:10 (laatste wijziging 11/03/2008 12:13)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
't gaat om sql server, tabellen en programmatie is zover mogelijk geoptimaliseerd, maar het moet echt elke nacht lopen dus verspreiden over een grotere tijdspanne is geen oplossing, de grootte van die tabel zit net onder de 4GB dus hopelijk geeft em geen problemen.

edit: zie ook dat het hier SQL Server Standard Edition is dus er zou geen limiet op database of tabel grootte mogen zijn.
Offline Abbas - 11/03/2008 12:19
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als je code optimaal is en je DB ook is het enige dat je kan doen, je programma een aantal nachten laten lopen en alles loggen. Als het dan misgaat kan je zien wat er misgaat en waar. Zo kan je misschien tot een oplossing komen die we nu niet zomaar kunnen zeggen. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s