ben dus bezig met een membersysteem en om in te logge heb ik dit gescreve alleen hoe laat ik nou de goeie lui door, dus dat hij ook egt de naam laat zien etc.. watn als je ik echo "$user"; doe dan zie je alleen de username altijd die je invult of het nou goed is of fout, maar heb zitte klote met sessies etc.. en kom er egt niet uit
@ Ultimatum, mag ik 1 goede reden van je waarom je mijn verbeterde code (in je andere topic) niet gebruikt? Die was wel een heel stuk netter.. En een foutje kan je in de andere makkelijker vinden .. En als je de oplossing bij de ene hebt kan je dat toch nog wel overzetten?
@ bigbug omdat dat de register.php was en dit de login.php is goeie reden
@buttonman, waar
//######
// hier mot het kome
//######
staat mot kome te staan van welcome (hier de username ) als je goed bent ingelogd
<?
$result = mysql_query("SELECT name,pass FROM members WHERE name = '$name' AND pass = '$pass'") or die(mysql_error());//kmoet eerlijk zijn dit en het regeltje hieronder moest ik nog eens terug voor in mijn boek php4.2 peter kassenaar gaan zien, kwas vergeten hoe je het deed :d
if(mysql_num_row($result) > 0){//ook dit heb ik dus moeten gaan zien :d
echo ("correct ingelogd: welcome ".$name);
}else
{
echo ("niet correct ingelogd");
}
?>
<?
$result=mysql_query("SELECT name,pass FROM members WHERE name = '$name' AND pass = '$pass'") or die(mysql_error());//kmoet eerlijk zijn dit en het regeltje hieronder moest ik nog eens terug voor in mijn boek php4.2 peter kassenaar gaan zien, kwas vergeten hoe je het deed :d
if(mysql_num_row($result)>0){//ook dit heb ik dus moeten gaan zien :d
$username = mysql_query("SELECT name,pass FROM members WHERE name = '$name'") or die(mysql_error());
$cusername = mysql_fetch_array($username);
$password = mysql_query("SELECT name,pass FROM members WHERE name = '$name'") or die(mysql_error());
$cpassword = mysql_fetch_array($password);
if($cpassword['pass'] != $pass) {
echo "Password was wrong!";
}if($cusername['name'] != $name) {
echo "Username was wrong!";
} else {
//######
// hier mot het kome
//######
}
nu krijg ik altijd een error , van: Sorry, maar deze gebruikersnaam/wachtwoord combinatie is bij ons niet bekend! maar het is wel goed, ehb zelfs een nieuw account gemaakt en nog getest mar doet het niet
dit is het hele script, mss heb ik wel een fout gemaakt
Maar je had dit zelf ook wel kunnen ontdekken als je de code niet zomaar had gekopieerd => geplakt om er vervolgens achter te komen dat er een foutje inzit...