login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessie probleem?

Offline Robin - 18/07/2005 13:28
Avatar van RobinGrafische interesse Ik ben bezig met het ledensysteem van Murfy. Dat werkt perfect dus dacht ik, ik ga hem een beetje uitbreiden. Dus heb ik bij de registratie pagina 'voornaam' 'achternaam' en 'woonplaats' aangemaakt, de scripten aangepast en de tabellen in me db verandert. Na wat testen met registreren lukte het me om die drie nieuwe dingen erbij te krijgen.

Maar nu wil hij niet meer inloggen en ik heb niet aan login.php gezeten. Ik werk met sessies en zodra je succesvol ingelogged bent word je doorverwezen naar index.php Nu word je wel doorverwezen maar er is geen sprake van een sessie. Ik heb van alles geprobeerd maar kom er echt niet uit. Kan iemand mij verder helpen

Alvast bedankt,
Robin

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline RickyB - 18/07/2005 13:33
Avatar van RickyB Onbekend Mischien moet je wat duidelijker zijn...
ik heb dat ledensysteem ook eens gebruikt, en dat gebruikte ik op mijn server op mijn compie, en toen kon er geen registratie formulier verstuurd worden....
als dat je probleem is, het werkt dan waarschijnlijk wel op je hosting.

als dat hhet probleem niet is, denk ik dat je voor de mensen die je wel kunnen helpen iets duidelijker moet zijn.

RickyB;-)
Offline Robin - 18/07/2005 13:37
Avatar van Robin Grafische interesse Je moet je voorstellen dat alles perfect werkt met inloggen enzo. Je maakt drie nieuwe registratie eisen, die worden keurig in je db gezet. Je gaat nu gewoon inloggen met dit script:

  1. <?php if(isset($_POST['Submit'])) {
  2. if($_POST['poging'] == $cfg['poging']+1) { // Reeds 3 pogingen achter de rug?
  3. header("Location: wachtwoord.php");
  4. }
  5. $checkg = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM leden WHERE gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."'"),0);
  6. $checkp = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM leden WHERE gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."' AND wachtwoord='".md5($_POST['wachtwoord'])."'"),0);
  7. if($_POST['gebruikersnaam'] == "" || $_POST['wachtwoord'] == "") {
  8. $error[] = 'Vul alle velden in!';
  9. }
  10. if($checkg == 0 && $_POST['gebruikersnaam'] != "") {
  11. $error[] = 'De ingevoerde gebruikersnaam is niet geregistreerd.';
  12. }
  13. if($_POST['wachtwoord'] != "" && $_POST['gebruikersnaam'] != "" && $checkp == 0) {
  14. $error[] = 'Het ingevoerde wachtwoord is niet correct.';
  15. }
  16. $fouten = sizeof($error); // aantal errors tellen
  17. if($fouten != 0) { // Er is minstens 1 error
  18. echo 'Kan niet inloggen omwille van de volgende reden(en):';
  19. echo '<ul>';
  20. for($i = 0; $i < $fouten; $i++) {
  21. echo '<li>'.$error[$i].'</li>';
  22. }
  23. echo '</ul>';
  24. echo 'Poging '.$_POST['poging'].' van '.$cfg['poging'];
  25. } else {
  26. $res = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."'");
  27. $row = mysql_fetch_assoc($res);
  28. setcookie("gebruikersnaam",$row['gebruikersnaam'],time()+$_POST['tijd'],"/");
  29. setcookie("wachtwoord",$row['wachtwoord'],time()+$_POST['tijd'],"/");
  30. $_SESSION['gebruiker'] = $row['gebruikersnaam'];
  31. $_SESSION['gid'] = $row['id'];
  32. header("Location: index.php");
  33. }
  34. } ?>


Wat dus normaal gewoon werkt:s Maar nu gaat hij dus wel netjes naar index, zonder fout melding maar hij maakt geen sessie.

Zo beter^^
Offline Tuinstoel - 18/07/2005 13:38
Avatar van Tuinstoel PHP expert Moet session_start(); niet helemaal bovenaan de pagina, zo hoog mogelijk, indien mogelijk een configuratie bestand?
Offline Robin - 18/07/2005 13:41
Avatar van Robin Grafische interesse nou jah, ik had eerst boven me index dat staan samen met ob_start() maar nu was hij weg. Hij doet het^^ Super bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s